Toon posts:

Supermicro P6DBS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit mainboard rev. 1.02 maar het is niet helemaal duidelijk of het coppermine processoren aankan. Nu is mijn vraag wat gebeurd er als ik er toch coppermine processoren in doe. (Het is een dual slot-1).
Gaan de processoren dan stuk door de hogere voedingsspanning? 2.0 volt ipv 1.65?
Heeft iemand ervaring met dit bord?

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:33

backupdevice

No Risk , Full Push

K*T bord.

Zou er geen PIII-FC op plaatsen

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

Topicstarter
Hier schiet ik dus niets mee op...:(

Verwijderd

ik heb sat probleem ook gehad met mijn asus
proc. er in deet niks bios upgr.en doen kon die wel 1.65 volt aan mijn proc leeft nog steeds had dus wel even 2.05 volt gehad denk ik beeld ging niet enz dus probeer het

Verwijderd

Topicstarter
Als die processors 2.05 volt kunnen hebben dan durf ik het wel aan.

Verwijderd

de comp start toch niet denk ik ieder geval bij mij niet na bios upgr. wel
suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ga het proberen, bedankt!

Verwijderd

laat het even weten of het gelukt is

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:01
Ik geloof niet dat het een erg goed idee is 2 Coppermine's (1.65V) aan 2V bloot te stellen; dat kan een erg duur grapje worden. Daarnaast moet je BIOS geloof ik die cpu's ook herkennen, en als SM daar geen BIOS update voor heeft geef ik je nul % kans.

Als je op de SM site kijkt kon het nog wel zo wezen dat je P6DBS met de juiste voltage controller is uitgerust. Dan heb je geluk (hoewel SM geen coppermine's adviseerd).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

maar als de bios ze niet kent start hij niet eens op
dat is bij mij toen ook gebeurd
na bios upgr. liep die wel weer

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, nu tijfel ik weer. Het is ook niet duidelijk op hun support page of het nu wel of niet kan. Ze praten alleen over pcb rev. 1.00/1.01 en niet over 1.02 welke ik heb. Ik denk dat de hoogste rev. bios het wel aankan, maar of de spanning regelaars jet ook aankunnen is de vraag.
http://supermicro.com/TECHSUPPORT/FAQs/Processor.htm

Verwijderd

Topicstarter
Had een email gestuurd naar europe support afdeling van Supermicro, en deze zeiden dat dit board niet compatible was. Maar ik vertrouwde het niet en heb toen een email gestuurd naar de amerikaanse support afdeling. Zij bevestigde dat mijn board wel compatible is met de coppermine processoren. Alleen ik mag niet hoger gaan dan 600MHz. Maar voor mij was het belangrijkste dat de voltage controler op het board compatible was met de coppermines.
Ik hoef alleen de bios te flashen naar de hoogste revisie.

;););)
Pagina: 1