Geluidskaart voor Dolby Prologic

Pagina: 1
Acties:

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 20:36
Vorige week heb ik 'n dvd-speler/dolby prologic stereoset aangeschaft, en ga daar ook m'n pc op aansluiten. De stereoset heeft als aux-ingang een left- en een right-ingang; de sb128 die ik nu heb kan ik daar dus op aansluiten (gewoon stereo). Als ik een sb live 5.1 kaart koop, zou ik dan verschil merken? Ik heb dus geen dolby 5.1 maar prologic.

• DarkTide
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
zo ja, dan wel een heel klein verschil...

Verwijderd

Om de ac3 decoding hoef je 't niet te doen, daar maak je immers toch geen gebruik van, al is het wel zo dat SB Live (hoeft niet per sé de 5.1 versie te zijn) uit onderdelen bestaat die van een stuk hogere kwaliteit zijn dan die van de 128...
Maar then again, als je voor betere geluidskwaliteit op zich gaat, zijn er veel betere kaarten dan de SB Live op de markt...(wel ietsie duurder overigens)

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37
De sb-live (gewone) heeft ook een luidsprekerinstelling voor Dolby surround. Dus de 2 achterkanalen worden gecodeerd naar de mono voor pro logic.

diskeltische lurker

• Glival
M'n dvd-speler heeft wel 2 verschillende aansluitingen voor de achterspeakers (left en right dus), maar er staat alleen dolby prologic op, nergens dolby digital of 5.1 ofzo :?

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37
heb je soms zo'n Samsung Miniset gekocht?

Die 2 aansluitingen zijn hetzelfde signaal maar voor het gemak appart uitgevoerd

stel: ene draadje naar links en andere nr. rechts dan is het handig.

diskeltische lurker

• Glival
Ja, ik heb idd een Samsung miniset. En het is ook wel handig ja, 2 aansluitingen. Thnx!
Pagina: 1