Zalman ZM80C-HP icm Asus P4C800-E

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-02 20:10

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
Past de Zalman ZM80C-HP op een Asus P4C800-E mobo? Ik vroeg mij dit af omdat er maar erg weining ruimte zit tussen de North Bridge koeler en het AGP slot. Ik heb dit even gemeten en de ruimte is maximaal 2 cm. Bovendien is de North Bridge koeler op de P4C800-E ook nog eens behoorlijk hoog. Ik schat toch minimaal 3 cm en eerder 4 cm. Heeft iemand dus ervaring met deze combinatie. Ik ga de Zalman koeler monteren op een MSI Geforce 4 Ti4400 kaart.
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/mb/socket478/p4c800-e_d/p4c800-e_d_l.jpg

Systeem specs

Verwijderd

Ik heb net een ZM80C-HP vandaag gehaald bij Alternate!
Als je NBCooler hoger dan 25mm is en binnen een straal van 5.5mm kan er problemen opkomen.

Maja, voor zoverre ik weet gaat er geen problemen komen met mijn A7N8X(D).
Good luck :)

Attachment: Image Asus A7N8X Deluxe
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-d/a7n8x-d_l.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 18:21 ]

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
Op jouw bord is er vet meer ruimte.

Van die 25mm en 5,5mm had ik ook gelezen op de site van Zalman, maar ik vond dit nogal lastig om te interpreteren? Mijn NB koeler is zeker hoger dan 25 mm, maar ik snap niet wat ze bedoelen met die 5,5 mm.

Systeem specs

Verwijderd

5,5 mm is dus maar een halve cm, als je NB koeler er dus 1 a 2 cm vanaf zit zou je geen probleem moeten krijgen, anders kun je altijd nog kijken voor een lagere NB koeler.

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
Ik heb de afstanden even opgemeten in m'n pc en de NB koeler is 31 mm hoog en de afstand die tussen de videokaart en de NB koeler zit is 20 mm.

Systeem specs

Verwijderd

De Zalman ZM80A-HP @ Radeon 9500 in combinatie met een Asus A7N8X-Deluxe past zonder problemen. Het C model van Zalman is dezelfde maat, dus die zou ook moeten passen op de A7N8X-Deluxe. Of hij ook op de Asus P4C800-E past weet ik niet, maar ik vermoed dat het krap aan zal passen.

• Black_Adder
  • Laatst online: 31-08-2025
Pas nog een TI4600 met Zalman ZM80HP-A gemonteerd op een Asus P4C800
Paste makkelijk. De heatsink komt wel een klein stukje boven de heatsink van je NB te hangen. Maar dat maakt niet uit :)

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
Black_Adder schreef op 11 October 2003 @ 13:37:
Pas nog een TI4600 met Zalman ZM80HP-A gemonteerd op een Asus P4C800
Paste makkelijk. De heatsink komt wel een klein stukje boven de heatsink van je NB te hangen. Maar dat maakt niet uit :)
Kijk, dat is info waar ik wat aan heb :9 Maar heeft de ZM80A-HP dezelfde afmetingen als de ZM80C-HP. En zit de NB koeler van de P4C800 (deluxe) op dezelfde plek als bij de P4C800-E?

Systeem specs

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:30

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Ik heb zo'n zalman op mijn hercules 9700 pro zitten.. dit icm met een asus p4c800-e
No problem.

Kheb er zelfs een 40mm fan op die chipset blokje gezet van de mobo.. en dit paste ook nog net.

Legion 7i i9 3080 32gb

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
stalker_90909 schreef op 11 oktober 2003 @ 15:19:
Ik heb zo'n zalman op mijn hercules 9700 pro zitten.. dit icm met een asus p4c800-e
No problem.

Kheb er zelfs een 40mm fan op die chipset blokje gezet van de mobo.. en dit paste ook nog net.
Ok, duidelijk. Ik weet genoeg. Thnx.

Systeem specs

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 11:32

star-saber

Ryzen

ik heb zelf een P4P800 en de ZM80(eerste model) paste niet meer op mijn video kaart.
northbridge heatsink zat in de weg
tis een 9700 Pro.
zou de 80C beter passen ?

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
star-saber schreef op 11 October 2003 @ 18:51:
ik heb zelf een P4P800 en de ZM80(eerste model) paste niet meer op mijn video kaart.
northbridge heatsink zat in de weg
tis een 9700 Pro.
zou de 80C beter passen ?
Mmm dit is weer slecht nieuws voor mij. Maar als je naar de foto van de P4P800 kijkt dan zou deze koeler wel moeten passen. Heb je soms de P4P800-Deluxe. Deze heeft namelijk een schuin geplaatste NB koeler die praktisch tegen het AGP slot aan zit.

P4P800
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/mb/socket478/p4p800/p4p800_l.jpg

P4P800 Deluxe
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/mb/socket478/p4p800-d/p4p800-d_l.jpg

P4C800
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/mb/socket478/p4c800/p4c800_l.jpg

P4C800 Deluxe
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/mb/socket478/p4c800-d/p4c800_l.jpg

Systeem specs

• star-saber

star-saber

Ryzen

ik heb de non-deluxe versie.
kaart kon gewoon niet in agp slot als cooler erop zat.
heatsink was gewoon te hoog van northbridge

Verwijderd

meijern schreef op 11 October 2003 @ 19:08:
[...]
Mmm dit is weer slecht nieuws voor mij. Maar als je naar de foto van de P4P800 kijkt dan zou deze koeler wel moeten passen. Heb je soms de P4P800-Deluxe. Deze heeft namelijk een schuin geplaatste NB koeler die praktisch tegen het AGP slot aan zit.
Dit klopt niet helemaal.
Ik heb een p4p800 dl. Het NB koelblok zit recht op het mobo (plaatje klopt niet)
Verder heb ik hierop nog een oude asus V7700 videokaart zitten met een ZM80-HP erop (oude type)
De ZM80-HP zit strak tegen het NB koelblok aan en past dus net.

• star-saber

star-saber

Ryzen

bij mij past ie echt niet
en daarom hoop ik dat de C versie hoger is.
maar ik heb van niemand nog een bevestiging
anders koop ik zo'n ding voor jan doedel :s

Verwijderd

Ik kocht ook zo'n ding voor jan doedel, had een Radeon 8500 zonder mouting holes |:(
Toen maar videokaart (Sapphire R9600 Pro) besteld die op de koeler paste :+

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 23:03:
Ik kocht ook zo'n ding voor jan doedel, had een Radeon 8500 zonder mouting holes |:(
Toen maar videokaart (Sapphire R9600 Pro) besteld die op de koeler paste :+
Dan had je beter in 1 keer de Sapphire 9600 Pro Ultimate moeten kopen :+ , deze heeft standaard een Zalman passieve koeler.

Ik ga in ieder geval de koeler gewoon bestellen en dan zie ik wel of het past. Anders breng ik 'm gewoon terug. Het zal trouwens ook nog wel veel afhangen wat voor videokaart je hebt, de GPU zit natuurlijk niet altijd op dezelfde plek.

Systeem specs

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:37

Deathchant

Don't intend. Do!

trouwens, hoe zie je aan de hardware het verschil tussen een P4C800 en een P4C800Deluxe ?

ik heb namelijk een P4C800Deluxe besteld bij Alternate en ziet er uit als een non deluxe op jullie foto's als boven. Ik heb alleen die blauwe connector links onderaan de foto van de deluxe wel erbij zitten. Misschien alleen de cipsetkoeler andersom gezet...........

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-01 09:27
Dan heb je de deluxe ;) Ik heb namelijk ook de deluxe en bij mij is de chipset koeler ook anders geplaatst als op de foto.

[edit]
De blauwe connector is trouwens je (IDE) raid connector en de NON-deluxe heeft geen raid, vandaar dat je de deluxe hebt.
Chipset koeler zit bij net zoals op de foto van de NON-deluxe.
[edit]

[ Voor 46% gewijzigd door Sepiroth op 14-10-2003 15:57 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 19:27:
[...]
Dit klopt niet helemaal.
Ik heb een p4p800 dl. Het NB koelblok zit recht op het mobo (plaatje klopt niet). De ZM80-HP zit strak tegen het NB koelblok aan en past dus net.
Ik heb ook een P4P800 DeLuxe en bij mij zit de NB schuin, precies zoals op de foto. Ook dan past ie nét... Hij raakt 'm net niet, dus alles ok wat dat beteft. Maar er zijn idd 2 uitvoeringen van de p4p DL...

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• star-saber

star-saber

Ryzen

bedoel je de hoogte ?
dat was bij mij een probleem met de hp80
is de hp80c veel anders ?

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Niks wat niet gemod kan worden, toch? :Y)

Use the Search Luke...

• Trubbel
  • Laatst online: 05-01 14:26
Lijkt mij, dat je ook wel ff wat vinnetjes van je NB cooler kan ombuigen. (op me werk, in een verveelde bui best mooie patronen in me NB-heatsinkjes zitten maken) Als je elk vinnetje (of alleen die vinnetjes die in de weg zitten )iets naar links buigt (op bovenstaande fotoos, dus richting cpu) lijkt me dat verder niet zon probleem voor de koel-prestaties.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

Trubbel schreef op 15 October 2003 @ 02:21:
Lijkt mij, dat je ook wel ff wat vinnetjes van je NB cooler kan ombuigen. (op me werk, in een verveelde bui best mooie patronen in me NB-heatsinkjes zitten maken) Als je elk vinnetje (of alleen die vinnetjes die in de weg zitten )iets naar links buigt (op bovenstaande fotoos, dus richting cpu) lijkt me dat verder niet zon probleem voor de koel-prestaties.
Als je dat doet lijkt het me wel een goed idee om de NB cooler van je mobo af te halen i.v.m. eventuele druk op je NB ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
Je kan er natuurlijk ook een stuk afzagen en er dan een klein fannetje opzetten :)

Systeem specs

• star-saber

star-saber

Ryzen

mja misschien wel maar ik wil niet modden ofzo.
geen tijd en geen zin in.wil me garantie niet verpesten

• Deathchant
  • Laatst online: 12:37

Deathchant

Don't intend. Do!

is het trouwens niet sepHiroth ipv sepiroth....... :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
Nou, ik heb de Zalman ZM80C-HP geinstalleerd op m'n Geforce 4 Ti4400 videokaart. Hij paste zonder problemen op m'n moederbord. Ik had zelfs dik ruimte over. Ik heb daarom op de northbridge nog een extra fan gezet.

Systeem specs

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
Ik heb nu de Zalman ZM80C-HP op m'n Geforce 4 Ti4400 videkaart geinstalleerd, maar volgens mij werkt het nog niet helemaal goed. De kaart wordt volgens mij wel voldoende gekoeld. Ik kan makkelijk 10 loops van 3Dmark 2003 draaien. Alleen wat mij is opgevallen is dat in 3Dmark 2003 er ineens haperingen zijn. Dit is bij elke test, zelfs als de framerates dik boven de 100fps liggen. Deze haperingen waren er voorheen niet. Ongeveer elke 1,5 seconden treedt er een soort van zichtbare vertraging op. Dan staat het beeld als het ware even stil. Maar het rare is is dat de 3Dmark score gelijk is gebleven. Ik heb trouwens ook getest met vsync aan en uit maar dit mocht niet baten. Iemand enig idee?

Systeem specs

Verwijderd

Nou ja als die haperingen alleen in 3dmark zijn maakt het toch niet zo veel uit?

Ik heb trouwens ook die zalman + r9800 pro besteld alleen heb ook maar krap ruimte op men Abit IC7-G. Kerel in de shop zei dat het wel moet passen. :? Iemand eentje gezien of van gehoord al in die combinatie?

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 23:36:
Nou ja als die haperingen alleen in 3dmark zijn maakt het toch niet zo veel uit?

Ik heb trouwens ook die zalman + r9800 pro besteld alleen heb ook maar krap ruimte op men Abit IC7-G. Kerel in de shop zei dat het wel moet passen. :? Iemand eentje gezien of van gehoord al in die combinatie?
Het is niet alleen in 3DMark :'(

Systeem specs

Verwijderd

Ik heb die ZM80C vandaag op men radeon gezet en paste perfect :D

Ziet er echt bruut uit trouwens :9

• star-saber

star-saber

Ryzen

iemand die die combinatie op een p4p800 heeft ?

• star-saber

star-saber

Ryzen

beetje oud maar wil toch me bevindingen posten.
ik heb de gok genomen en een zm-hp80c op me 9800 pro gezet.
en het past prima.
moet nu alleen nog me 7000A-Cu erop zetten :P

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:55

Dark

who tweaked the light?

past gewoon goed:

Afbeeldingslocatie: http://darkforce.dyndns.org/pics/darks-kast.jpg

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
[mega schop]

ik ben ook van plan zo'n cooler te halen voor mijn gigabyte radeon 9800 pro, ik heb de p4p800 deluxe met rechte headsink, gaat dat passen?

hier een foto van mijn moederbord:

http://members.home.nl/duncan/moederbord.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door Dnc1n op 27-12-2003 13:55 ]

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:55

Dark

who tweaked the light?

Dnc1n schreef op 27 december 2003 @ 13:43:
[mega schop]

ik ben ook van plan zo'n cooler te halen voor mijn gigabyte radeon 9800 pro, ik heb de p4p800 deluxe met rechte headsink, gaat dat passen?

hier een foto van mijn moederbord:

http://members.home.nl/duncan/moederbord.JPG
Als ik zo naar de foto kijk lijkt het me dat het niet gaat passen, de ruimte tussen northbridge cooler en het agp slot lijkt me kleiner dan bij de p4c800-e, en ook de lipjes van de memoryslots zouden misscien in de weg zitten...

Ik weet het verder ook niet zeker, misschien dat iemand anders het al met de p4p800 geprobeerd heeft?

edit:
tja ik zit nou nog eens naar de foto te kijken en misschien lijkt het ook maar zo hoor, en valt het allemaal wel mee met dat verschil in ruimte. dus dat het tochwel past ... moeilijk in te schatten zo...

[ Voor 15% gewijzigd door Dark op 27-12-2003 15:54 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Dark schreef op 27 december 2003 @ 15:52:
[...]

Als ik zo naar de foto kijk lijkt het me dat het niet gaat passen, de ruimte tussen northbridge cooler en het agp slot lijkt me kleiner dan bij de p4c800-e, en ook de lipjes van de memoryslots zouden misscien in de weg zitten...

Ik weet het verder ook niet zeker, misschien dat iemand anders het al met de p4p800 geprobeerd heeft?

edit:
tja ik zit nou nog eens naar de foto te kijken en misschien lijkt het ook maar zo hoor, en valt het allemaal wel mee met dat verschil in ruimte. dus dat het tochwel past ... moeilijk in te schatten zo...
tussen de headsink en agpslot zit idd heel weinig ruimte, een cm ongeveer. headsink is zo'n 5cm hoog. zal het wel ff exact opmeten.

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/mb/socket478/p4p800/p4p800_l.jpg
plaatje met dezelfde headsink/agp indeling als van mijn moederbord

edit:

dit plaatje heb ik kunnen vinden van de 9700 pro icm met de cooler, met die afstand vanaf agp slot zal ik het wel redden dan zit het coolichaam ervoor ;)
ff verder googlen :p

Afbeeldingslocatie: http://www.nordichardware.com/reviews/cooling/2003/ZalmanZM80C-HP/utanflakt_t.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Dnc1n op 27-12-2003 16:20 ]

Verwijderd

Misschien rare vraag maar op mijn gf4 ti4600 zitten ook div heatsinks kunnen die blijven zitten als ik zo'n mooie zalman er op zet ?

Verwijderd

Hier een plaatje van mijn mobo..

www.annemiekevanrosmalen.nl/mobo.jpg

Ik heb de onderste kaart (tv/radio) al een slot naar beneden gezet.. t gaat me er nu meer om of de heatsink wel past t.o.v. de northbridge en of de zalman cooler mijn tv kaart niet raakt..

iemand een wijze raad voor mij?

Verwijderd

Hoe doet iedereen het eigenlijk met de koeling van zijn videokaart geheugen? Ik heb nu nog de standaard leadtek koeler op mijn Ti 4400 zitten, maar als ik deze zalman erop zet dan word het geheugen niet meer gekoelt en denk niet dat het geheugen dit leuk gaat vinden. Ik kan er wel van die kleine coolermaster dingen opplakken maar weet niet of ze groot genoeg zijn.
Zit ook te kijken naar een passive set van thermaltake zodat ik ook meteen mijn ddr kan gaan koelen, maar de heatsinks voor de videokaart die daarbij zitten zijn 13,5mm hoog en weet niet of dit gaat passen in combinatie met deze zalman.

Verwijderd

ik zit er zelf ook aan te denken om de 80c-hp op mijn leadtek ti4400 te gaan zetten, lekker stil! :P
alleen vraag ik me af of ik dan ook de extra fan nodig heb? Of kan de zalman heatpipe het zonder extra fan af?

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 15:07:
ik zit er zelf ook aan te denken om de 80c-hp op mijn leadtek ti4400 te gaan zetten, lekker stil! :P
alleen vraag ik me af of ik dan ook de extra fan nodig heb? Of kan de zalman heatpipe het zonder extra fan af?
Extra fan is in principe niet nodig.

Systeem specs

Verwijderd

Tenzij je wilt ocen :)

By the way p4p800 deluxe met een Zalman past prima!

Verwijderd

Extra fan is in principe niet nodig.
good to hear! :)

oc'en denk ik voorlopig nog niet aan, wil vooral een muisstil systeem nu en dat gaat over het algemeen helaas niet zo goed samen met heel veel extra hitte :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 16:01:
Hoe doet iedereen het eigenlijk met de koeling van zijn videokaart geheugen? Ik heb nu nog de standaard leadtek koeler op mijn Ti 4400 zitten, maar als ik deze zalman erop zet dan word het geheugen niet meer gekoelt en denk niet dat het geheugen dit leuk gaat vinden. Ik kan er wel van die kleine coolermaster dingen opplakken maar weet niet of ze groot genoeg zijn.
Zit ook te kijken naar een passive set van thermaltake zodat ik ook meteen mijn ddr kan gaan koelen, maar de heatsinks voor de videokaart die daarbij zitten zijn 13,5mm hoog en weet niet of dit gaat passen in combinatie met deze zalman.
Ik heb hetzelfde idee. Heeft iemand hier ervaring mee?

• RelaXXinG
  • Laatst online: 30-01 08:17
uhmm, nou als je deze zalman vidkoelblok gebruikt, is het wel aan te raden om een beetje airflow in je kast te hebben.

Ik heb die "goud" kleurige versie, met een fannetje vooronder en bovenachter.
Die draaien niet hard rond, je hoort ze helemaal niet daardoor en toch word de videokaart icm met dat zalmanblok een stuk cooler.

Hiermee kun je dus wel oc-en mits je iig een coolertje voor hebt, achter een coolertje is ook wel aan te raden, hoewel dat minder uitmaakt voor de temp van de videokaart.

ik heb trouwens deze:

http://www.zalman.co.kr/images/0208/80As-4.gif
en een Asus P4C800-E Deluxe, en dat gaat prima.

Deze is meen ik dezelfde maat zo te zien, dus dat moet geen probleem zijn.
Bijv bij die Zalman 7700Cu cpu coolers, dat kan verkeerd gaan met mobo's.

maar deze zit een stuk van het mobo af en dat moet dus wel lukken.
Pagina: 1