Toon posts:

[Voeding] 5v en 12v, gewoon verwisselen?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het zit als volgt: ik heb 2 HD coolers. Die draaien dus nu op 12v, ik wil ze naar 5v.

Kan ik dan gewoon de gele en rode kabels in een connector die uit de voeding (EnerMax) komen verwisselen? Nu komt standaard alles rood tegen rood, zwart tegen zwart en geel tegen geel uit. Als ik dit verwissel komt het dus zo:

voeding ---------- hdcoolerfan:
rood -------------- geel (+rode)
zwart ------------ zwart (+zwart)
zwart ----------- zwart
geel -------------- rood

Ik verander dus alleen de kabels uit de voeding. Verder laat ik alles intact (die 2 connectors van de HD cooler, incl dat verloopstukje).

Ik weet dat er hier veel over te vinden is, maar ik kan nergens een foto of duidelijke info of dit wel gaat lukken. Ben bang dat ik straks de boel verpest.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 17:03 ]

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kan imho best, maar als je per ongeluk dan die stekker in een HDD oid stopt, dan blaas je meteen je harde schijf op :X

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Vinnie schreef op 10 October 2003 @ 17:04:
Kan imho best, maar als je per ongeluk dan die stekker in een HDD oid stopt, dan blaas je meteen je harde schijf op :X
Ja goed, maar wat gebeurt er dan met dat verloopstukje? Want als ik die voeding kabel in die connector druk waar ook de fan van de HD cooler opzit, zit daar ook een kabel aan met connector die in m'n HD gaat. Lust hij dan niet verkeerd door, en blaas ik alsnog mijn HD op?

Verwijderd

Ja, dan wel. Gebruik dus ook een draad die je niet doorlust naar een ander apparaat. Plak eventueel een stekker goed af met tape zodat je 'm niet per ongeluk in een hdd kan drukken ofzo.

Verwijderd

Waarom laat je 'em niet gewoon op 7v draaien dan?

Verwijderd

Kan gewoon.. Als je slim bent sluit je er geen andere apparaten op aan en doe je er ff een labeltje aan zodat je weet dat de layout niet meer standaard is.

Ik doe altijd 1 molexie ff modden zo. Die gebruik ik alleen voor fannetjes :)

Verwijderd

Topicstarter
Pfff, spannend allemaal zeg! :D

Is het een ramp als mijn 2 Western Digital 80 gig HD's zonder fans draaien? Ik heb er 1 slot tussen gelaten. Of raden jullie me echt aan alsnog die 5v aan te sluiten? En hoe laat ik hem op 7v draaien, lumminsky?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 18:33:
Pfff, spannend allemaal zeg! :D

Is het een ramp als mijn 2 Western Digital 80 gig HD's zonder fans draaien? Ik heb er 1 slot tussen gelaten. Of raden jullie me echt aan alsnog die 5v aan te sluiten? En hoe laat ik hem op 7v draaien, lumminsky?
Neu, een fan is niet erg hard nodig als er al een beetje flow van de kast is. Je merk het snel genoeg, na een dagje computeren leg je ff je hard erop als het "au" is dan zetje een fan zachtjes erop.

Hoe je 7 volt maakt is gewoon al zoooooooooooooooooo vaak langsgeweest, in de FAQ staat dit ook allemaal uitgelegd. B)

edit:
http://search.gathering.t...ta%5BxFILTERS%5D=XF51---A

[ Voor 25% gewijzigd door pierre-oord op 10-10-2003 18:37 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Een fan is niet erg hard nodig nee... kan ook zonder...

In dit: Vantec Aeroflow speed verlagen topic heb ik trouwens een tekeningetje gemaakt hoe je de fan aan kan sluiten op verschillende spanningen...

[ Voor 62% gewijzigd door Apen-nootjes op 10-10-2003 20:42 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Wie zoekt, die vindt, zo gaat een gezegde, en dat gaat ook hier op :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.