Toon posts:

Home Theatre Setup

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi Guys,

Vraagje, wat voor een Home Theatre Setup Systeem moet ik kopen. Ik heb al hier en daar gekeken, maar weet niet of ik nou teveel geld uitgeef. Bijv. ik heb vele SONY systemen gezien, vanaf de 600 tot 900 series(Receiver dan) voor zo'n 700-900 piek. En dan moet je nog speakers kopen (liefst 6x). Welke ?

Ik heb wel eens gehoord dat een AC3 Receiver aan te raden is! Waarom ?

Mijn systeempje =
K7M
K7 500 @ 700
WD 18 gig Expert
SB LIVE VALUE
128 SDRAM
V6600 GeForce
Asus 40cx
Panasonic 8x CDR
Pioneer A0S 10x 40x DVD

Wie kan mij wat meer vertellen/informeren.
Thanx!

Verwijderd

Beste Cronik,

Ik heb zelf een Pioneer DVD met PIII500 en een 3D Prophet met tv-out. Ik heb goede front speakers en een setje JBL surround voor een leuke prijs gekocht (van 550,- voor 250,-) en sinds kort een Denon AVR-1800 Receiver. Alles staat met een s-video kabel op mijn Philips 28" Breedbeeld aangesloten. En ik heb vanaf mijn SBLive Value van pin 1(digitale signaal) en 2 (ground) met een 75Ohms kabel naar een tulp plug deze verbonden met de digitale ingang van mijn Receiver. Resultaat is full AC-3 met een nagenoeg perfecte software matige playback op mijn TV!!!!!!!!!!!!!!
Die Denon kost 1499,-- maar voor 1199,-- heb je Yamaha 595a. Ik ga straks alleen nog zelf mijn subwoofer bouwen. Is voor deze opstelling wel aan te raden. Hoofdspeakers krijgen bij explosies te veel op kloten.

Voor vragen mail me maar.

Verwijderd

Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan een losse DVD speler, (naast je pc dvd speler)

in een huiskamer met receiver en speakers, klinkt het geheel toch een stuk beter vind ik, ik heb zelf de home theater set met dolby digital, maar het klinkt toch een stuk minder dan de full size speakers en receiver.

en het bied meer extra, RGB-uit, en DTS, dat hebben de pc versies meestal niet, die bieden meestal alleen Dolby Digital out maar geen DTS doorvoer, wat nog beter is.

als je nou toch een receiver gaat kopen dan zou ik zeker geen sony kopen, maar Onkyo of
dan Technics,
Onkyo : ƒ1299 (correct rottedam)(5x100watt)
Technics: ƒ999 (correct rotterdam)(5x100watt)

ps: AC3, houdt meestal in dat hij voorbereid is op dolby digital, dus heeft hij alle ingangen om te versterken, stel dat je een DVD speler hebt met 6 uitgangen, rear L/R, front etc... dan moet je die aansluiten op die versterker uitgangen.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

AC3 houdt niet in dat hij voorbereid is op Dolby Digital, maar is de aansluitnorm voor dolby digital en de versterker is dan geschikt voor dolby digital en kan dus 5.1 speakers aansturen (center + 2xfront + 2xrear + subwoofer). De aansluiting gaat niet met 6 stekkers, maar met 1 tulip stekker.
Het komt er op neer dat een digitaal AC3 signaal door je dvd speler naar je versterker gestuurd wordt en daar wordt dir gedecodeerd naar 5.1 en naar je speakers gestuurd

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal thanks a bunch!!! Goede info/tips! Nog effe sparen dan maar :)

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-08 19:31
Ik weet dat het niet vergelijkbaar is met de thuis hifi-sets van NAD, denon, etc. Maar ik heb pas de FPS-2000 gekocht en ben er verschrikkelijk tevreden mee. Het is geen setje voor in de huiskamer, maar voor op de PC is het een uitkomst!

Verwijderd

Om er even aan toe te voegen, AC3 is inderdaad een norm, en kan via optisch of tulp verzonden worden. Als je een AC3 voorbereidde versterker hebt dan gaat het wel via 6 tulp ingangen (dan heb je een DVD speler met ingebouwde decoder nodig)

dat laatste was wat ik bedoelde trouwens

Verwijderd

Cronik,
Sorry maar dit is nou zo'n vraag waar je alle kanten mee uit kan gaan.
Welk begrip geef je aan "Home Theater"?
Het nabootsen van het filmtheater in thuissituatie?
Het minimale wat je nodig hebt is, mijns inziens, een goede 5.1 kanaal versterker (front min. 100W), 4 set luidsprekers (L+R front, L+R rear, center en subwoofer), TV en DVD-player. Het gehele computer gebeuren is een leuke toevoeging omdat in het HT-denken hiervoor nog geen plaats is. In de toekomst kan dat gaan veranderen maar op korte termijn niet.

Budgetering: (volgorde)
1. Luidsprekers
2. Beeldweergave
3. Afspeelapps (DVD-player)
4. Audioverwerking. (amplifier/reciever ed.)

Het opzetten:
De keuze van je apparatuur is afhankelijk van de ruimte waar je je HT wilt gaan plaatsen. Als je genoegen kan nemen met een systeem in een ruimte waar je niet optimaal hiervan kan genieten, dan is de kwaliteit ook minder belangrijk geworden.
Dan volstaat een computer-opzet uitstekend.
Want dan kan je met minder geld ook je doel bereiken en dat is toch het nabootsen van een filmtheater in huisomstandigheden.

Wat je nodig heb om dit doel te bereiken is dan een goede multimediakaart, een versterker, 4 set luidspreker en een TV.
Er zijn ook komplete HT-systemen, dus versterker + luidsprekers, voor redelijke prijs te krijgen.

Het voordeel van een op computer gebasseerde HT:
De beschikbaarheid van groote HD's en het omzetten van beeld in digitaal signaal brengt met zich mee dat je de computer ook als een 'digitaal videorecorder'kan gebruiken.
In jou geval heb je dan nog een HD >20Gb naast die 18 nodig plus een ATI All-In-Wonder 128 32Mb. Hiermee kan je bijna alles in het multimedia gebeuren. Zie C!T jan 2000.
Je hebt al in je compu-hardware geinvesteerd nu kan je dat ook optimaal gaan gebruiken en het is gelijk het goedkoopste manier om je doel te bereiken. Elke andere optie maakt je HT-tje alleen maar duurder.

mvgr

Verwijderd

DTS wel of niet.

Nu zitten we in een overgangsperiode.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat er op dit moment nieuwe systemen nog in de ontwikkelingsfase zijn.

DVD-Audio, SAC-DVD, DVD-RAM, DVCR om een paar te noemen.

Om nu in bestaande systemen te investeren is, mijns inziens, weggegooit geld.

V2000, betamax, PCM, digitaal cass, allemaal systemen die een vroege dood hebben gehad. Door ervaring ben ik wijzer geworden. Nu ik investeer niet meer in een systeem welke nog in een ontwikkelingsfase is.

Ik heb DTS express niet in het rijtje hierboven gezet omdat het nog een "standaard" is. DTS is haar belofte niet nagekomen door periodiek DTS-materiaal vrij te geven. Het systeem staat hierdoor gelijk onder druk omdat velen in AC3 investeren.
Of er kwalitatief verschil is tussen die twee wil ik het hier niet over hebben, mijns inziens is het een kwestie van smaak.

Om nu te zeggen dat je een DVD-player naast je compu moet hebben omdat het wel DTS heeft een compu-DVD player niet, vind ik zonde om geld in een systeem te investeren terwijl het compatible-assortiement zeer klein is en de vooruitzichten heel vaag.
Dat een stand-alone DVD-player meer mogelijkheden heeft staat buiten kijf.

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
xinixs,

Ben ik helemaal met je eens. Ik wacht nog wel even met het kopen van dvd en aanverwante spul.

Ik heb nu wel een nieuwe videorecorder besteld. Namelijk de AIWA FX8500. Deze heeft de Zogenaamde Q Surround 3d Audiotechniek aanboord. Volgens een test die ik heb gelezen. Heeft dat een behoorlijk Surround geluid, zonder dat je daar extra luidsprekers voor nodig hebt. Het is natuurlijk minder overtuigend dan dat je bovengenoemde systemen koopt. Maar dit bespaart me dan zo'n 3000 gulden. Als ik hem heb zal ik mijn ervaringen wel even verder vertellen. O ja dat ding kost mij 675 piek.
http://www.aiwa.nl

• Auke
  • Niet online
Nog even een link naar Q sound
http://www.qsound.com/prb/sharp070899.asp

Verwijderd

Topicstarter
Auke, en everyone.

Nogmaals dank voor al jullie reacties. +/- 700 piek is niet echt veel... nu wordt het pas interessant... ik ga effe je URLs checken.... thanx.

• Auke
  • Niet online
Als het goed is krijg ik hem morgen. Dus jullie horen nog wel van mij.

• Auke
  • Niet online
Een Realaudio file wat je laat horen wat qsound zoal doet. http://216.32.23.48:8080/ramgen/50/iqdemohi.rm

Heb je de cd van Roger Waters. Amused to Death, dan kun je ook erg veel prachtige qsound effecten horen.

• Auke
  • Niet online
Ik heb hem. Mooi apparaatje. Q sound is erg grappig. De hele kamer is vol geluid. Het geluid gaat in de schaal van een klok, ongeveer van 8 tot 4 uur. Terwijl stemmen niet 2 meter breed worden. Dat is toch echt veel mooier, dan gewoon stereo. Ik heb Star Wars A new Hope bekeken (lag hier toevallig) Verder was er vandaag een stukje natuurfilm, waarbij een waterval was. Dat klonk erg mooi. Kwaliteit van de rest van de videorecorder heb ik nog weinig zicht op. Star Wars vond ik nogal vaag afgebeeld, maar dat zal wel aan de band liggen. Groot nadeel vind ik dat snel zoeken nogal traag gaat. Tot zover mijn review van de AIWA fx8500 videorecorder met Q Surround.

Verwijderd

Beste Xinixs,

Hoezo een stand alone meer mogelijkheden???

Kan een stand-alone op videorecorder voor opnemen dvd op video??

AC-3 is geen blijver??????
Elke dvd tegenwoordig is AC-3, wat verwacht je dan nog voor heftigs in de toekomst?
DVD audio?
Welke filmtypen gaan er nog komen dan?

De hele wereld is continu en altijd in overgangsfses. En als niemand meer wat zou kopen, zou er ook nix meer ontwikkeld worden.

Die jongen wil nu iets kopen voor zo weinig mogelijk en toch goed.

Verwijderd

Hoezo meer mogelijkheden??, die zijn er dus wel degelijk, ik heb zelf een dvd in mijn PC zitten, en een standalone. wat ik al een groot plus punt vindt is:
1:Afstandsbediening
2:RGB-out, is zichtbaar beter dan SVHS-out
3:Geluidskwaliteit is beter (door DVD,
Versterker en speakers)
4 DTS doorvoer, optisch en analoog
5:Lekker op de bank zittend naar je film
kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm ik heb nog een vraag (ik begin er steeds meer van te snappen) :). Kan ik willekeurige speakers op een Surround Sound Receiver gebruiken ? Of moet ik "speciale" speakers kopen. Ik heb namelijk al 2 Sattelite B&W Speakers (SOLID).

thanx.

Verwijderd

Beste Judge,

Reactie op je punten:
ad1)Draadloze muis
ad2)Via mijn Geforce naar mijn Philips 28" breedbeeld, kenissen met dvd stand alone waren hoogst verbaasd van de kwaliteit.
ad3)SPDIF naar DENON AC-3 receiver = super geluid
ad4)DTS is schaars en zal miisschien niet doorbreken
ad5)Doe ik ook!!!

Deze oplossing heeft mij alleen een DVD speler (regiovrij) van 215,- en een kabel van mijn sblive naar mijn receiver (digital in) gekost).

Greetings D.A.R.R.Y.L.

Verwijderd

Topicstarter
D.A.R.Y.L.L.

Wat houdt dat precies in "Regio Vrij"... kun je mij dat uit leggen... thanks.

Voor de goede orde, ik ben geen PC-Leek, maar wel een DVD Home Theatre-Leek... :)

al jullie tips/reacties zijn welkom.

Cronik Out.

Verwijderd

Beste Cronik,

Regiovrij houdt in dat je alle dvd's van de hele wereld kan spelen.
Een dvd speler gekocht in Europa speelt alleen Europese en soms ook Japanse DVD's
(Europa is regio 2).

In Amerika zijn alle films veel eerder op dvd dan dat ze soms hier nog in de bios draaien of er net uit zijn. Amerika heeft regio 1, en met je normale europese speler kan je deze regio 1 dvd's niet spelen.

Deze Regio 1 dvd zijn wel hier te koop cq. te huur bij Fame of Vrigin of te huur bij Videoland.

Je snapt het al: Ik wil ook regio 1 dvd spelen (is wel engels met soms een engelse ondertiteling)!!!!!!!!!!

Je kan je standalone speler laten ombouwen ca 200/300,-- gulden, maar de vervalt vaak de garantie.

Een DVD speler voor je pc is vaak al af fabriek regiovrij (mijn pioneer 103S, de beste!!!!) of simpel door bios flashen regiovrij te maken en voor die 200/250,-- gulden ook niet zo een finaciele strop als je alles mocht slopen.

Je kan ook regiovrije stand alones kopen bij high quality in de Muiderstraat in A'dam.

Dan zou ik de Pioneer 525 adviseren. Is voor 1030,-- al regiovrij gemaakt en heeft ook nog, met een truukje, de volledige fabrieksgarantie.

Groeten D.A.R.R.Y.L.

Verwijderd

Topicstarter
D.A.R.R.Y.L.

Thanx voor je uitleg. Duidelijker kan 't niet! Is mijn Pioneer A0S 10x 40x DVD speler regiovrij... ik zit nu op werk en kan het niet achterhalen...

Verwijderd

Beste Cronik,

Sorry voor mijn schrijffouten(las net zelf mijn reply nog effe, schaam, schaam).

Die 10x is een lastige.
Check eerst www.dvdutils.com firmware en zeker http://200.9.235.166:84/Feteke.html
voor een complete regiovrije 10x pioneer

Succes
Pagina: 1