Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] fan aan p4 stekkertje? *opgelost*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan je van zo'n p4 stekkertje aan je voeding op de een of andere manier ook een fan hangen want ik heb geen 4pins dinkies meer over en ook geen 3 pin op het moederbord die vrij is
dit stekkertje bedoel ik: Afbeeldingslocatie: http://www.rackmount.com/pcwsupport/ChasisInstall/Rm0162/RM0162_Pentium_4_Installation_Kit_files/image001.gif dat stekkertje rechts onder

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 15:36 ]

Verwijderd

misschien, maar waarom haal je niet gewoon zo'n splitter van 20 cent?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Moet gewoon lukken.. Die stekker heeft gewoon +12V en 0V en dat is ook precies de spanning die een fan op vol vermogen nodig heeft :)

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 22:00

Mex

Rode draadje van de fan op het gele draadje van de P4 stekker, en de zwarte op de zwarte. Werkt als een trein, je kunt alleen het toerental van je fan niet aflezen, maar dat lijkt me logisch.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt kan ik eindelijk een fan in m'n kast hangen :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook nog zo'n stekker vrij Afbeeldingslocatie: http://www.filestorm.de/Workshop/atx2/steck2.jpg kan ik deze ook ervoor gebruiken, en draait de fan dan niet op volle toeren?

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 15:50:
ik heb ook nog zo'n stekker vrij [afbeelding] kan ik deze ook ervoor gebruiken, en draait de fan dan niet op volle toeren?
Die zou ik niet gebruiken, dat is een aansluiting voor een ander type moederbord en ik denk dat die gedeelt wordt met je atx mobo aansluiting. Als je daar teveel stroom vanaf trekt kan de boel wel eens instabiel worden :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 15:50:
ik heb ook nog zo'n stekker vrij [afbeelding] kan ik deze ook ervoor gebruiken, en draait de fan dan niet op volle toeren?
rood = +5, oranje = +3,3 en zwart is GND.
volkomen nutteloos dus (3,3 volt is te weinig voor fans).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 16:01 ]

Verwijderd

zwart = 0v
oranje = grounding volgens mij
rood = +5v

dus ja kan een fan op halve snelheid laten draaien

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:13

Bob Popcorn

Plop!

Op 5v starten de meeste fans niet op.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Verwijderd

Topicstarter
ok dan doe ik de eerste

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik zou die Pentium 4-stekker in ieder geval niet van m'n voeding af slopen, veel nieuwe moederborden (ook AMD) gebruiken die, dus als je gaat upgraden zit je misschien met een waardeloze voeding.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Demoniac schreef op 11 oktober 2003 @ 00:05:
Ik zou die Pentium 4-stekker in ieder geval niet van m'n voeding af slopen, veel nieuwe moederborden (ook AMD) gebruiken die, dus als je gaat upgraden zit je misschien met een waardeloze voeding.
tja, dan koop je zo'n verloopje zoals op het 1e plaatje te zien is. :Y)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:57
Eh ...

Een molex Y-splitter gebruiken ? of zeg ik nou gekke dingen :?

Repareren doe je zo.

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 00:24:
[...]

tja, dan koop je zo'n verloopje zoals op het 1e plaatje te zien is. :Y)
Dan kan je beter meteen een gewone voedingssplitter kopen toch :?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Verwijderd

Demoniac schreef op 11 October 2003 @ 00:05:
Een Intel stekertje voor AMD? vertel....

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

dat ding heet nou eenmaal een p4 stekker, maar de aansluitingen zitten soms ook op moederborden voor amd cpu's

Verwijderd

Ow, nou heb ik nog nooit anders gehad dan AMD mobo's maar ik ben het ding nog niet tegengekomen, vandaar...

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:57

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 11:43:
Ow, nou heb ik nog nooit anders gehad dan AMD mobo's maar ik ben het ding nog niet tegengekomen, vandaar...
Kijk maar es op de nieuwe Opteron en Athlon64 planken :*) Die stekker is echt niet exclusief voor P4 hoor.

Voor de TS:
Koop een standaard splittertje ( is imho veel makkelijker :) )

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 11:43:
De populairste plank onder de tweakers, de Abit NF7-S (ik heb 'm zelf ook) heeft er anders wel een hoor :)

Verwijderd

De populairste plank onder de Tweakers?
Heb je een enquete gehouden ofzo? ;)
Ik hou het zelf maar bij Asus, ben eigenlijk ook geen Tweaker want ik verander er nooit iets aan.

Verwijderd

Topicstarter
op een ATX computer staat toch altijd spanning?
is het dan ook zo dat als ik die p4 stekker dus voor een fan gebruik deze altijd blijft draaien?
dat ik deze voeding niet meer voor een nieuw systeem zou kunnen gebruiken boeid niet ik koop toch pas over een jaar een nieuwe pc en dan is 300 watt toch niet meer voldoende

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2003 @ 14:09:
op een ATX computer staat toch altijd spanning?
is het dan ook zo dat als ik die p4 stekker dus voor een fan gebruik deze altijd blijft draaien?
ehm, nee.
Het stekkertje zit gewoon aan de bestaande 12 volt lijn, het is geen apart circuit. Je cd spelers en harddisks blijven toch ook niet draaien als je je pc uitzet...
Op het mobo blijft wel prik staan, ik dacht 5 volt.
Pagina: 1