Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.
Maar een PCI kaartje zou natuurlijk kunnen... maar kan ik dan vanaf mijn 9800 vensters verslepen naar de tv-out? Of moet ik eerst weer een monitor hangen aan die andere video kaart.
En dan nog wat anders, stel ik wil een AGP kaart met TV-out gebruiken in een P3-500 PC... kan dat denk je met DivX/XviD/DVD? Of gaat dat schokken?
Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.
Via Tvtool ofzo kun je in een keer je tvout activeren, volgens mij moet dat dus wel in 1 keer kunnen zonder monitor geswitch.Tijgert schreef op 10 oktober 2003 @ 15:31:
Mijn 9800 verkopen doe ik liever niet, ben al blij dat mijn WC setup erop ziten die Tweakmonsters eraf trekken heb ik helemaal geen zin in.
Maar een PCI kaartje zou natuurlijk kunnen... maar kan ik dan vanaf mijn 9800 vensters verslepen naar de tv-out? Of moet ik eerst weer een monitor hangen aan die andere video kaart.
En dan nog wat anders, stel ik wil een AGP kaart met TV-out gebruiken in een P3-500 PC... kan dat denk je met DivX/XviD/DVD? Of gaat dat schokken?
Mwah, nee veel divx/xvid's zijn tegenwoordig hoge bitrate + mp3 of ac3 codec, ik denk dat ie het net niet zal trekken. 600 Mhz minimaal. Maar je kan het proberen, ligt ook aan het aantal geheugen, videokaart en hoeveel shit je hebt draaien.
Je krijgt dan gewoon weer een dual-monitor setup, waarvan de tv een van je monitoren is. Je hebt dus geen extra monitor nodig.Tijgert schreef op 10 October 2003 @ 15:31:
P3-500 trekt dat met gemak is mijn ervaring.. PII-350 werkt namelijk ook al goedEn dan nog wat anders, stel ik wil een AGP kaart met TV-out gebruiken in een P3-500 PC... kan dat denk je met DivX/XviD/DVD? Of gaat dat schokken?
//Ontopic
Koop een goedkope PCI kaartje met TV-out probleem opgelost. Je vensters zou je niet kunnen verslepen zonder 2e monitor aangezien het niet via de Radeon loopt.
en divx afspelen op een p3-500 zou ik niet doen. Ligt eraan hoeveel ram en processen draaien maar het is echt het minimum van het minimum van het minimum om een divx erop te draaien.
Zelfs een DivX / XviD met AC3 is geen probleem. Alleen als je die AC3 gaat doorsluizen via je digitale uitgang kan er wel eens een schokje optreden.
Ik heb zelf een P3-450 en daarop werkt het prima.
Je moet alleen de post-processing minimaal zetten.
Zoals in een eerdere reply al werd aangegeven, op een P2-350 kun je al (makkelijk) DivX draaien. Heb dit op een P2-350 gezien, die had er geen problemen mee.
BTW, kun je niet met een mooi verhaal garantie claimen op die 9800 kaart?
Neem niet aan dat ie al een jaar oud is
Limbids
Verwijderd

Als er iemand is die denkt dat hij het filter (ik neem aan dat dat is gefrituurd, want alleen daar zitten de schroeiplekken) kan fixen, laat het gerust weten...
superkwaliteit
Die 500 moet het zeker trekken, zeker als je aardig wat geheugen er in hebt zitten.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Waarom garantie vragen voor iets wat je zelf hebt gemold?en heb je geen garantie meer dan? je kunt het altijd proberen
Verder vind ik het echt kei lullig voor je, ik rouw met je mee
Maar zo te zien is vrijwel alleen het pcb gefrituurd (en een paar weerstandjes), dus ik denk dat het best te fixen is.
Weet iemand toevallig hoeveel layers zo'n R9800pro is/heeft?
Zoiets doe je toch gewoon niet
Maar de sluiting kwam omdat de kast van mijn pc in aanraking kwam met iets waar blijkbaar spanning op stond (mijn Mobile Heat Exchanger ).
Kwam wel een vette vonk vanuit mijn 9800 en de aardlekschakelaar keilde er vanaf.
Heb je trouwens nog getest of de TV-Out het doet? kleine kans dat ie het nog gewoon doet
Maar er was blijkbaar wat potentiaal verschil tussen die koelkoffer en mijn versterker en dat liep dus... door de tv-out poort... want DIE hangt aan de versterker...
Verwijderd
2 problemen:
1) SMD is klein.
2) de waardes zijn onbekend / onleesbaar
Mogelijke oplossing: mail Ati en de maker van je kaart indien geen BBA, laat de foto zien en vraag naar de waardes. Je zult de eerste niet zijn die dergelijke gegevens ontvangt in de e-mailbox.
Wat betreft het solderen: zet in je signature dat je iemand zoekt die SMD kan solderen in omgeving A'dam en link naar dit topic.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 09:25 ]
Hmm ik draai zelf op een Radeon 9600Pro + ATI mach32 voor m'n tweede monitor en ik kan dus 2 monitoren + tv tegelijk aan hebben (staat wel heel cool trouwens). Dus hangt denk ik van je specifieke situatie af of dat gaat lukken of niet.Thomix schreef op 10 October 2003 @ 15:40:
als je een radeon neemt met een secundaire videokaart kan je de 2e uitgang van de radeon niet meer gebruiken, althans in mijn geval met een 8500 en een Voodoo 3. De bureaublad-uitspreidmode verdwijnt dan gewoon uit de menu's. Voor TV-out moest ik ook eerst de voodoo disablen voor ik de tvout van de radeon aan kon zetten. Ik zou zeggen je kan het proberen, maar het kan dus gedonder opleveren.
Heb bij de weg zelf op mijn vorige videokaart (Geforce 2 MX 64 MB met tv-out) mijn tv-out gefrituurd doordat het metaal van het verloopkabeltje tegen m'n kast aan hing. Klein beetje spanning maar uiteindelijk genoeg om de temp aardig op te laten lopen. Had op moment van doorbranden toch al 3 kwartier film gekeken of zo...
Zoiets dergelijks is al eens op GoT langsgekomen geloof ik.. toen ging het om een R9700 waarbij bij het wc blokje erop zetten, ook iets was afgebroken, hij had een mailtje naar ATi gestuurd, maar deze wou niks kwijt over de waardes.Mogelijke oplossing: mail Ati en de maker van je kaart indien geen BBA, laat de foto zien en vraag naar de waardes. Je zult de eerste niet zijn die dergelijke gegevens ontvangt in de e-mailbox.
Maar ik zou toch een mailtje sturen naar ATi, je weet maar nooit
Je kunt dus inderdaad met een tandenborsteltje voorzichtig het PCB schoonmaken, kijken wel letter/cijfers er bij de aangebrande componenten staan, en deze hier posten. Dan zou iemand met het precies hetzelfde kaartje deze waardes even door meten voor jou
Weet je zeker dat een dergelijke kortsluiting niet nog een keer kan voorkomen? Het zou immers sonde zijn als je um nog een keer zal mollen
[ Voor 15% gewijzigd door w0w op 14-10-2003 12:23 ]
(alleen een ezel stoot zich tweemaal aan dezelfde steen... zou ik een ezel zijn?)