[C&C Generals] Freezed...

Pagina: 1
Acties:

• Absolut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-12-2025
Hey,
bij het zien van deze titel zal je denken dat dit een standaard probleem is, maar heb GoT doorzocht en heb geen enkele freeze gevonden die identiek is.
Dit topic leek me wel interessant, maar daar crasht het spel pas na 20-30 min...

Ik heb dus een probleem met C&C Generals. Vroeger kon ik het zonder problemen spelen met men GeForce3 Ti200 en men onboard CMedia 5.1 soundcard, maar sinds vorige week heb ik een Radeon 9600 Pro van Sapphire >:) en een Audigy 2 >:) (kleine GamersUpgrade :) ).
Echter toen ik de drivers installed had, werkte generals niet. Ik kreeg eerst de intromovies (geen probleem mee) en dan het startscherm. Vanaf het moment dat ik men muis bewoog (en het menu normaal popupt), freezede het spel...

Vreemd dacht ik... Dus ik een format gedaan, want ik dacht dat er nog wel wat stukjes driver overgebleven waren, en een clean XP kan nooit kwaad ;) . Dus nu geformat, XP installed, Drivers, DirectX 9.0b, alle updates, generals (+updates) en laatste catalyst drivers (gisteren). Maar nog steeds dezelfde freeze ;( ;( ;(

HELP MIJ aub :'(
Ik wil graag Zero Hour gaan kopen, maar als generals niet werkt zal deze het zeker niet doen :r ...

Verdere Specs :
-Iwill XP333-R Mobo
-Athlon XP (Palomino) 1800+
-768 MB DDR
-Radeon 9600 Pro
-Audigy 2 (player)
-80 Gieg (RAID-Mirroring = install dir van generals) en 40 GB Maxtor
-Voldoende cooling en momenteel niets OC'ed

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 19:47

Beamer

Return of the legend

Koeler op je videokaart? heb dit namelijk gehad met RTCW. Coolertje op videokaart probleem verholpen.

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

• Absolut
Op men Sapphire staat een cooler. Hij loopt op standard speeds, en is normaal toch koeler dan andere Radeons omdat de 9600 op .13 mircon gemaakt wordt (dacht ik) en de 9800 op .15 micron

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 19:47

Beamer

Return of the legend

Ja dan zou ik het niet echt durven zeggen, maar meestal zijn dit koelings problemen.

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

• Absolut
Niemand ???

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb dus precies hetzelfde probleem, ook ik kon em vroeger wel spelen met mijn GF4-mx440, maar nu met de radeon 9600 loopt ie ook vast

edit: dit is zeker geen koelings probleem aangezien mijn radeon water gekoelt is
mijn kaart is wel overgeclocked alleen op de originele settings hetzelfde probleem

[ Voor 39% gewijzigd door PilatuS op 11-10-2003 17:09 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:25
Heb je de moederbord drivers die je op een CD bij je moederbord hebt gekregen geinstalleerd? Als dit niet het geval is kan je dat natuurlijk nog uitproberen. Anders kan je nog een nieuwere versie proberen te vinden of je BIOS versie upgraden.
Hier staat een nieuwe(re) BIOS voor je Iwill XP333-R Moederbord.

Verder raad ik je ook aan om eens wat oudere videokaartdrivers te proberen. De Catalyst 3.8 versie is bijvoorbeeld niet bugvrij. Probeer bijvoorbeeld eens de Catalyst 3.0 of desnoods 2.4. Wat je ook kan proberen zijn de Omega drivers.

The devil is in the details.

• Absolut
-Mobo drivers installed (was al gedaan)
-Heb laatst beschikbare BIOS, er is een nieuwere, maar dat is een beta, vertrouw ik niet zo, heb trouwens enkel probs met Generals, dus heb geen zin om BIOS ervoor te zitten flashen...
-Getest met Catalyst 3.7 (ook nix :'()

Zijn die Omega drivers even "snel"? Want ik dacht dat deze enkel voor betere kwaliteit van het beeld zorgden?

EDIT : KICK...

[ Voor 5% gewijzigd door Absolut op 14-10-2003 18:10 ]

• PilatuS
  • Niet online
*kick*

volgens mij moet het probleem wel bij de videokaart liggen, alleen andere drivers gebruiken lost het dus niet op
zijn er mensen die een radeon 9600 pro hebben waarbij dit spel wel werkt ?

• Absolut
Heb op GoT al enkele topics gelezen van mensen met een Sapphire Radeon 9600 Pro die ook problemen hadden met C&C Generals...
Maar het KAN TOCH NIET, dat je met deze kaart enkel Generals niet kan spelen ??? Alle andere spellen werken perfect !

• PilatuS
  • Niet online
ik kom er net achter dat ik hetzelfde probleem heb met No one lives forever 2, ook dit spel hangt zodra ik in het menu kom :S

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 19:51
Kennis van me belde net op. Ook hij had dit probleem, en hij had een Club 3d Ati 9600Pro. Heb hem maar de 3.8 Catalyst driver laten downloaden. Ben benieuwd of dat helpt.

edit:
Dat is dus niet de oplossing. Lees ook dit:
We are looking into the Radeon card problems, although we are having a hard time replicating them. We tested several Radeon cards and didn’t have any problems, so it must be a specific configuration causing the problems. We are continuing to investigate and will put into the 1st ZH patch if we can reliably duplicate it.
Link

[ Voor 59% gewijzigd door Sperenvanger op 15-10-2003 21:47 ]

• Absolut
Thx, nog geen oplossing momenteel voor dit probleem :'(

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem.. en dan ook alleen maar bij generals..
een koelingsprobleem lijkt het me ook niet.. ik heb er een zalman hpa-50 ofzow opzitten (dat grote goudkleurige alluminium koelblok) en daar nog een 80mm fan op gelijmd. en de koelblokken worden wel warm genoeg dus zitten er goed op.

Ik had ergens anders gelezen dat bij andere games "force 24bit zbuffer" ofzow werkte. Heeft iemand dat al geprobeert bij generals??

Verwijderd

ik heb ook het zelfde probleem bij de Radeon 9600, onder 98 werkt het wel (dual boot). Overgens het ik wel meer problemen met games van directX 8.1 of lager

Verwijderd

Ik heb bij mij het probleem opgelost.. ik heb in de bios FastWrites aangezet en bij SMARTGART ook.. (daar stond die nog op uit) na een reboot enzenz deed Generals het weer. Echter niet zo snel als hij zou moeten draaien :( in het begin gaat hij redelijk met af en toe een schok, daarna gaat hij steeeeeds langzamer.

Het werkt trouwens ook om de hardware acceleratie 1 streepje naar beneden te douwen, dan wordt de hardwarematige cursor ofzow uitgeschakeld.. bij mij kreeg ik echter dan rare dingen in het spel precies onder de mouse pointer.

Het heeft m'n probleem bij NFS HP2 ook opgelost, daar crashde ik ook in het menuutje als ik te lang bleef kutten met de muis, nu niet meer :d

Verwijderd

ik heb bij mij het probleem opgelost door onder windowsXP coop (geupdate)

Nieuwe VIA 4in1 drivers te installen

onderer eigenschappen video instellingen Radeon 9600 series
(omega 2.4.96b driver)
-hardwareversnelling 1 stap terug te zetten.
-Gecombineerd schrijven inschakelen aanvinken
-AGP snel schrijven: aan
Pagina: 1