software matig Dualhead

Pagina: 1
Acties:

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.maxivista.com/dualmonitor/mv_toolboxes_ani.gif

www.maxivista.com is een bedrijf wat bezig is met een programma dat het mogelijk maakt om via software een soort dualhead te krijgen (later misschien ook wel triplehead en zelfs meer)

je hebt 2 pc's nodig verbonden via een netwerk (TCP/IP). je installeert het server programma op de hoofdcomputer en het viewer programma op de andere computer
Op de hoofdcomputer krijg je nu een extra videoadapter die de monitor van de andere pc gebruikt

dus handig om je laptop als tweede scherm te gebruiken en er zijn vast meer mogelijkheden. Ik wil dit bij ons op de uni gaan testen in de computerzaal, daar staan genoeg pc's die lang niet allemaal worden gebruikt en kan er dus 2 pakken en dan heb ik een mooie dualhead systeempje.

De beta is gratis te downloaden maar werkt alleen in 640x480 en heeft ook nog eens reclame maar het laat wel goed zien wat er mogelijk is.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Is wel strak idee natuurlijk :)

Tegen tijde van de final versie zal ik hem eens proberen! (met hogere resolutie support natuurlijk)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Levert dat geen vertraging in je beeld op?
Als ik bijv. met WinVNC over me 100mbit netwerkje iets op een andere pc doe gaat het af n` toe al schokkerig. Maar tegen de tijd dat de final er is ga ik het zeker een keertje proberen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tooltje heeft zeker mogelijkheden, maar ik denk toch dat een full versie meer gaat kosten dan een simpel los PCI-kaartje. Niet echt nuttig dan dus :)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
Die 2de pc kost al meer dan een 2de monitor + extra video kaart ineen, lijkt mij te gaan floppen, alleen nuttig voor heel speciale zaken..

|>

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

als ik het goed zie dan word alleen de extra monitor gebruikt, verder helemaal niets

als het programma nou ook de processor van de andere pc zou gebruiken dan had het nog wel nut (denk aan dual cpu) maar op deze manier is het makkelijker om gewoon een extra scherm + kaartje te kopen

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
je kan met dit programma oa je laptop als tweede scherm gebruiken, zou anders niet mogelijk zijn.

ik zie wel wat mogelijkheden in dit produkt. het is idd niet voor iedereen maar ik denk dat het best een succes wordt.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Tuurlijk is dit handig:

Als je thuis komt plemp je je laptop naast je workstation en huppakee. Extra schermpje erbij. Andersom kan natuurlijk ook.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

ik heb m'n laptop dan liever apart staan dan er aanvast eigenlijk, dan kan je tenminste echt apart werken

op die manier heb ik het af en toe wel is op quad staan.
2 schermen op normale pc en 2 op laptop, werkt beter imho

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Het is natuurlijk zoals hierboven al gezegd, veel handiger om een pci kaartje en een 2e scherm te kopen. Echter is het wel zo dat als je bijvoorbeeld al een laptop hebt, je dat scherm op die manier aan je pc (als 2e monitor) kan hangen. Schermen van laptops zijn ubermoeilijk "los" aan te sturen, en zo kan je een scherm wat je toch al hebt, extra gebruiken. Het HOEFT dus niet extra te kosten, mist je de benodigde hardware al hebt...

nou moet ik wel zeggen dat ik ook liever 2x 18" tft met een dunne rand (heb zelf NEC 1880sx) naast elkaar zie staan, dan een 18" en een 15" laptop tft, maar laatstgenoemde heb ik al staan, dus zou et voor mij nix extra kosten.

• rainmaker2k
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-07 14:15
Momenteel ben ik betatester voor dit programma. En ik moet zeggen dat het me best goed bevalt. Jammer dat de demo beta alleen 640 x 480 is. Da's best wel klein op m'n laptopje. Het voordeel van dit programma is, is dat je ook een oudere laptop kan recyclen voor dit soort gebruik. Daarnaast zou je, in principe, meerdere laptops naast elkaar zetten omdat je niet zoveel videokaarten in je pc hebt. Maar goed, ik zal nog het een en ander vermelden als ik de full versie tot m'n beschikking heb.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
* kick *

Waarom kick? Omdat het softwarematig een zeer interessant product is en ik het nu ook heb draaien.

Wie heeft maxivista ook nog draaien? Bij mij op een 100mbit met crosscable en 16bits 800*600 resolutie draait het schokkerig ... jammer, want het is een mooi product.

Kent iemand alternatieven?

==
hoi

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:02
hehehe, dacht bij het zien van de topic-titel aan iets anders:
software matig dualhead :+

maar de kwaliteit lijkt wel in orde dus?

[edit] schokkerig dus niet echt super?

[ Voor 13% gewijzigd door Puppetmaster op 08-06-2004 16:15 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
de grafische kwaliteit is toppie, maar hij reageert wat schokkerig. Ook de muis reageert anders ... je kunt voor de aparate schermen de muis niet apart instellen. Zo reageert de muis in het ene scherm sneller dan in het andere.

==
hoi

Pagina: 1