Toon posts:

[Xp-Xp] Totaal geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 systeempjes staan waarop ik internet wil delen en een intern netwerkje tussen wil maken.
De serverpc zit achter een router en moet de internetverbinding dus delen met de client pc.
De serverpc krijgt de verbinding via de router binnen via usb en hangt door middel van een onboard lan aan de sweex lankaart van de client met een crosscable.
Op allebei de systemen draai ik windows xp prof.
So far, so good en alles lijkt te kloppen, netwerkkabeltjes worden gewoon gezien, lampjes op de kaartjes branden, enz enz.
Heb via de xp netwerkwizard alles even ingesteld op beide computers, echter zonder succes, geen internetverbinding op de client en geen verbinding met de server pc.
Geen ping, helemaal niks.

Handmatig instellen,
server: 192.168.0.1, 255.255.255.0
client: 192.168.0.2, 255.255.255.0, 192.168.0.1

Precies hetzelfde, totaal geen verbinding of ping.
Even gezocht hier, vervolgens de dns ingesteld op het router adres (192.168.1.1)
Nog steeds geen resultaat.

Kijk, met het delen van de internetverbinding heb ik wel vaker problemen gehad, maar dat er echt totaal geen verbinding lijkt te zijn tussen beide pc's, daar snap ik dus echt helemaal niks van :?

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
de firewall in XP per ongeluk geactiveerd ?

Verwijderd

Je verhaal bevat een hoop fouten.....Kun je het effe verbeteren?

Heb je soms een firewall? (xp bevat er ook een)
Zie je een handje onder je harde schijven?

Verwijderd

heb je al geprobeerd om een directe verbindng te maken met de computers via een croskabel.
Als ie het dan nog niet doet dan weet je zeker dat het aan de instellingen van XP ligt

Verwijderd

een router die via usb aan je pc hangt?

Dat is volgens mij een modem en geen router, om dus je internet te delen moet je andere trucs uithalen.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 15:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 15:12:
Je verhaal bevat een hoop fouten.....Kun je het effe verbeteren?

Heb je soms een firewall? (xp bevat er ook een)
Fouten, waar :?

Was ik even vergeten te vermelden ja, my mistake, er is op beide pc's geen firewall geinstalleerd, ook niet de standaard xp firewall.
En nee, geen handje, dus nog niet gedeeld.
Maar dan zou pingen toch sowieso wel moeten kunnen?
En bij de standaard shares die aanstaan heb ik niet gezeten, dus die staan sowieso nog aan.

Verwijderd

draaien beide netwerkkaarten op dezelfde snelheid?(10/100/1000)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 15:14:
heb je al geprobeerd om een directe verbindng te maken met de computers via een croskabel.
Als ie het dan nog niet doet dan weet je zeker dat het aan de instellingen van XP ligt
Ja dus, staat ook in de openingspost aangezien het een directe verbinding tussen 2 computers betreft.
Inmiddels ook al een andere crosscable geprobeerd, ook zonder succes.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-08 00:50

WPN

Verwijderd schreef op 10 oktober 2003 @ 15:12:
handje onder hardeschijven heeft er totaal niets mee te maken
het gaat hier om de verbinding tussen de 2 pc's, ff lezen voordat je iets blaat :D

zijn de netwerkkaarten zelf goed? dat lampjes branden wil niet altijd zeggen dat ze goed zijn helaas :S

[ Voor 18% gewijzigd door WPN op 10-10-2003 15:24 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 15:15:
een router die via usb aan je pc hangt?

Dat is volgens mij een modem en geen router, om dus je internet te delen moet je andere trucs uithalen.
De modem is verbonden met de router, en via de router loopt het netwerkkaartje naar de server pc en komt daar binnen via een usb adapter.

Verwijderd

eeeeh ja......

Verwijderd

Topicstarter
Peluso schreef op 10 October 2003 @ 15:21:
zijn de netwerkkaarten zelf goed? dat lampjes branden wil niet altijd zeggen dat ze goed zijn helaas :S
Op de server pc zit een een nieuw moederbord met de nieuwste drivers en op de de client pc een nieuwe sweex netwerkkaart dus ik mag aanemen van wel :)

Verwijderd

kan je jezelf pingen?

Verwijderd

en wat krijg je terug als je op beide machines in een dosbox het commando ipconfig intikt

Verwijderd

Topicstarter
LAN-verbinding 2:
Server pc:
autoconfiguratie: 169.254.174.254
subnetmasker: 255.255.0.0

LAN-verbinding 3:
dns-achtervoegsel: olden1.ov.home.nl
IP-adres: 192.168.0.100
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.0.1
Client pc: