Toon posts:

Colorado Backup ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb onlangs mn zoldertje opgeruimd en daar vond ik zowaar mijn ouwe Colorado Trakker 350 Tape Drive. Ik heb m nu aan mn pc gelegd, maar het probleem is dat ik nergens ondersteuning voor dit geval kan vinden. Wat moet ik hiervoor downloaden en waar kan ik dat vinden?

NB: De drive zit gewoon op de LPT-1 poort aangesloten.

Groetjes,
Rene

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Money for nothin' and your chicks for free

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het een SCSI-via de paralelle poort is, moet je aan ASPI-drivers genoeg hebben volgens mij.

Als het een echte paralelle streamer is:
driverguide.com al geprobeerd? Als ze het daar niet hebben....volgens mij is colorado via via overgenomen door seagate...probeer het daar ook eens. En heb je google al gebruikt?

BTW: zou me nix verbazen als dat van origine een ding is dat je aan de tapedrive-aansluiting hangt. Schroef het kastje eens open en kijk eens naar de aansluiting. Als het idd een streamer voor een tapedrive is, kun je als je mobo 2.88mb floppy's ondersteunt (doen de meeste BIOS'sen) een dubbele doorvoersnelheid halen. Verder zal het ding dan probleemloos ondersteund worden door zowel Windows NT4 als 98 second; w2k zou je ff moeten testen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst: dank voor de hulp!
Ik werd ook meteen doorverwezen naar HP (ook via google gezocht en Colorado is niet overgenomen door Seagte maar (dus) HP) maar die hebben dus die drivers niet. Ik heb gehoord dat je via Colorado Backup v9.0 (of zoiets) dat ding op XP kan herkennen en dus gebruiken. Weet iemand waar ik die kan downloaden want op de site van HP is hier nauwelijks iets over te vinden.
BTW het is een echte parallelle streamer, was het maar een SCSI dan had ik m al wel aan de praat gekregen ;)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Redelijke kans dat het backup programma van windows 95 /98 het ding standaard ziet.

De colorado's die werken via de fdd controller worden ook vanzelf gezien.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

http://h20000.www2.hp.com...2000+Pro&tech=Application

dit is dus colorado backup v9.0
er staat bij voor alleen travan, maar het werkt ook met dds.
zelf ken ik de trakker 350 niet, maar ik heb ook wel eens drives gezien die parallel aangesloten werden, maar eigenlijk scsi zijn (zat een converter in).
misschien zou een uitgebreider backup pakket het kunnen ondersteunen als colorado backup dat niet doet.

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
Heb Colorado Backup gedownload maar die verwacht dat het systeem het apparaat eerst herkent. Zucht.... ik denk dat ik maar eens ergens een oud pc'tje met win 95/98 vandaan moet gaan toveren :(
Pagina: 1