Ok.. Eerst excuses voor de vage topictitel maar ik wist niks beter. Als er een modje langskomt met een betere suggestie graag!
Ik heb een tijdje terug een vraag gesteld hoe ik mappen van een schijf automatisch kon afzoeken.. Werkt perfect waarvoor mijn dank!
Nu is er echter 1 probleem... En dat treedt alleen maar op bij een gemapte netwerk drive..
Als je deze gaat bekijken dan krijg je net als bij het oude windows 3.1 het volgende te zien:
.
..
map1
map2
map3
Die puntje's erboven gaat het nu om... Deze wil ik weg laten.. heeft iemand een idee hoe ik dat kan doen?? De code hoe ik de directory's afscan ziet er zo uit:
Ik zou dit misschien wel kunnen doen door elke keer te kijken of mappen(0) en mappen(1) een punt of twee punten bevat maar da's niet zo'n nette manier denk ik...
Iemand dus een idee hoe dat netter te doen?? En anders zou het werken door elke keer te kijken of die variabele een punt is? en dan deze dan overslaan met het naar een bestand schrijven?
Ik heb een tijdje terug een vraag gesteld hoe ik mappen van een schijf automatisch kon afzoeken.. Werkt perfect waarvoor mijn dank!
Nu is er echter 1 probleem... En dat treedt alleen maar op bij een gemapte netwerk drive..
Als je deze gaat bekijken dan krijg je net als bij het oude windows 3.1 het volgende te zien:
.
..
map1
map2
map3
Die puntje's erboven gaat het nu om... Deze wil ik weg laten.. heeft iemand een idee hoe ik dat kan doen?? De code hoe ik de directory's afscan ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| MyPath = Label4.Caption ' Het path om af te tasten opgeven
MyName = Dir(MyPath, vbDirectory) ' Het eerste item ophalen
Do While MyName <> "" ' Loopje starten
' Op bitniveau kijken of de variabele MyName een directory is.
If (GetAttr(MyPath & MyName) And vbDirectory) = vbDirectory Then
' Alleen in de Array zetten als het een directory is
i = i + 1
ReDim UserMaps(i)
UserMaps(i) = MyName
mappen(i) = (MyName)
Label11.Caption = Label11.Caption + 1
End If
MyName = Dir() ' Volgende directory erin zetten.
Loop
Daarna wordt mappen(i) aangeroepen en weggeschreven in een bestand |
Ik zou dit misschien wel kunnen doen door elke keer te kijken of mappen(0) en mappen(1) een punt of twee punten bevat maar da's niet zo'n nette manier denk ik...
Iemand dus een idee hoe dat netter te doen?? En anders zou het werken door elke keer te kijken of die variabele een punt is? en dan deze dan overslaan met het naar een bestand schrijven?
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate