Welke Videokaart bij Athlon?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:25
Welke videokaart kan ik op dit moment het beste nemen?
Ik heb een Athlon 750mhz en een MSI-6167 mobo.
Ik ben erg benieuwd..

Verwijderd

Ik heb een Asus V6600 GeForce erbij gestopt. Ik heb een K7M + K7 500 @ 700 en V6600

LET WEL !!! JE hebt een behuizing nodig met 300 WATT!!! Zeer belangrijk! Maar dit wist je waarschijlijk al!?

Ciao!

Verwijderd

Wat gebeurt er eigenlijk als je geen 300 watt hebt?

Start hij dan niet meer op of krijg je dan die AGP problemen (dat hij alleen nog maar op AGP1X kan draaien)?

Bij mijn locale computerboer verkopen ze namelijk alleen 235 en 250 watt towers. (En een 2x 400 watt fileserver kast :))

Verwijderd

Ik heb de MSI 6167 met de Athlon 500.
Verder een pioneer 10X dvd en een CDRW van LG. Een ISDN kaart en een Netwerkkaart en als laatste een soundblaster live.
Mijn videokaart is de asus v6600 deluxe
HD 13,2 gig 7200 rpm

Ik heb een voeding van 250 watt en alles draait als een zonnetje. Systeem is nog nooit vastgelopen in windows 98 se.

250 watt is dus wel genoeg. De asus v6600 beveel ik echt aan. Ik draai alles 1600X900 en het draait perfect.

Greetz

Verwijderd

Klopt, 250 watt schijnt inderdaad genoeg te zijn. Maar Tom en Anand onderanderen raden een 300w kast aan...

Maar als 250 werkt, who cares!?
Uit toeval had ik een AOpen HX08 kast (Big-Tower) gekocht (nietwetend dat ie 300W aan kan)... Lucky.

Verwijderd

hey Dynamikert, mooi kaartje hé! ;)

Verwijderd

Er kunnen problemen optreden met een 'te lage' voeding. Dit heeft Nvidia opgelost door in de nieuwste drivers APG terug te zetten naar 1x. Dat gaat natuurlijk minder snel.

Er is een manier om APG weer terug op 2x te zetten, namelijk door dit in je register te zetten:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\NVIDIA Corporation\Global\System]
"EnableIrongate2x"=dword:00000001
Als je dat gedaan hebt, en je gaat een spel spelen, maar je hebt niet genoeg stroom, dan blijft je systeem hangen. Heeft iemand van jullie een 235/250 watt voeding, die fix gebruikt en er geen problemen in?

Ik ben van plan de volgende dingen erin te zetten:

Moederbord
Processor
Harde Schijf
Floppy Drive
Kast Koeler
Processor Koeler
Geluidskaart
Videokaart
Netwerkkaart
Cdrom
Cdr
Dvdrom
(Monitor? Waarschijnlijk niet, ik neem aan dat die 22" van pjama ook in het stopcontact kan, toch?)

Verwijderd

Waarom een cdrom als je ook al een dvdrom hebt?

Verwijderd

Hoe zit dat met je register?
Waar vind ik dit en welke file moet ik bewerken?

Verwijderd

Dvd en Cdrom omdat DVD's zuigen in DAE, en trager zijn met CD-ROM.

Je kunt het register bewerken door Start -> Run te doen (Uitvoeren in nl.) en dan "Regedit" te typen.

Dan ga je naar de "map" (key)
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\NVIDIA Corporation\Global\System

Dan klik je in het rechterveld met rechts, in dat menu ga je naar "New" en dan pak je "DWORD Value". Die noem je EnableIrongate2x. Vervolgens klik je er met rechts op en pakt dan "Modify". Ja vult dan als waarde 1 in. Opnieuw opstarten en klaar. (Dit werkt alleen voor Detonator Drivers, versie 3.62 en hoger).

Verwijderd

Uhm?

Bij my bestaat die directory niet:

Ik heb dit alleen:HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\NVIDIA Corporation\Global\Display

Als ik het daar in doe blijft ie op 1X staan

Verwijderd

Het schijnt te werken voor de Nvidia Detonator Drivers vanaf 3.56. Als die map "system" er niet is moet je die ook even aanmaken.

Belangrijk is dat je je systeem opnieuw start en je kunt b.v. WCPUID gebruiken om te 'bewijzen' dat AGP op 2x staat.

Verwijderd

Vaag.

Blijft gewoon op 1 staan.
Smartdoctor geeft aan dat ik ruimschoots aan de stroomtoevoer voldoe.

Alles draait nu ook prima hoor dus voorlopig heb ik het nodig. Komt vast wel weer een nieuwe driver uit die het wel weer ondersteunt.

Greetz,

Verwijderd

Ja, maar wat zie je(gebeurd er) als je te weinig watt hebt voor je Athlon?

Iemand ervaring?

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 18:47
Gelukkig geen nare ervaringen voor mij maar wat er kan gebeuren kan ik je wel zeggen:

Vastlopers, wazige blue screens, quake3 die er na 10Min mee kapt.. of je kan alleen maar 640x480 in 16 kleuren draaien etc.etc.

Dus ga gewoon voor een goede voeding dan ben je gegarandeerd van al dit gezeik af ;)

Uhm.. dat AGPx1 had NIX te maken met de voeding maar dat schijnt te komen doordat de Athlon SOMS wat interferentie op de AGP bus heeft vooral bij hoge snelheden AGPx2 dus..
en daarom hebben ze het terug gezet naar AGPx1.

Creative komt hopelijk binnenkort met een driver set waarbij switchen mogelijk is en waarbij je ook Sidebanding kan aan/uitzetten..

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Verwijderd

Zit dat zo, ik hoorde overal mensen over 300 Watt ratelen en zeuren over AGP 2x problemen en ik heb deze dingen dus onterecht gelinkt.

Ik heb overigens ook begrepen dat 250 Watt al voldoende is, maar dat je vooral in de problemen kan komen als je monitor stroom uit je kast trekt. Daarmee moet je dus een beetje oppassen.

Verwijderd

Uhm, Die drivers van asus werken bij mij sneller dan die van Nvidia.

Met powerstrip effe overklokken en gaan met die banaan!!!

Trouwens nog andere oplossingen voor dat AGP probleem?

Massel,

Verwijderd

Athlon 500 + MSI 6167 gekocht en ingebouwd in m'n oude toren(235 W)
Stabiel als een huis.
2HD/cdrom/netwerkkaart/SB live player/3Dfx Velocity 100/128 Mb
Standaard koeling

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Nvidia 3.65 drivers bij mij 100 3dmarks sneller als Asus 3.62 drivers AGP2 toevoeging in het register werkte bij mij niet met de asus drivers wel met de Nvidia drivers Smartdocter kun je ook met de nvidia drivers gebruiken.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Pagina: 1