Wanneer ik mijn pc (asus p4c800 deluxe p4 3.0ghz, 512mb ddr geheugen) opstart krijg ik een melding dat het bios niet is geïnstalleerd. Verder heb ik last dat ik niet meer op internet kan surfen, en er zijn vaak spontane herstarts, ligt dit aan de bios versie dat deze geupdate moet worden, of is er iets mis met het mobo?
Verwijderd
Heb hetzelfde bord, maar geen enkel probleem ermee.
P4C800 Deluxe, 2x 512mb, PIV 2,6
spontane herstarts kan aan je geheugen liggen
misschien een bios upgrade voor het probleem dat er geen bios wordt herkend.
en surfen, software fout?
P4C800 Deluxe, 2x 512mb, PIV 2,6
spontane herstarts kan aan je geheugen liggen
misschien een bios upgrade voor het probleem dat er geen bios wordt herkend.
en surfen, software fout?
Verwijderd
Zou wel eens een virus kunnen zijn. Laatst meegemaakt met een blastervirus dat computers spontaan herstartte. Ook heb ik ergens gelezen dat er van dit board versies in omloop zijn met te dikke soldeerdruppels die sluiting met je kast kunnen maken .(ps heb zelf ook deze plank en geen problemen)
Lijkt me geen mobo probleem...Verwijderd schreef op 10 oktober 2003 @ 14:40:
Zodra ik internet explorer 6 opstart chrast hij
En de oplossing van je topicstart probleem:
Je Raid controller BIOS wordt niet gebruikt als er geen schijf aan hangt. Dit staat ZEER duidelijk in het boekje en heeft ook geen gevolgen voor je. (je wil toch geen RAID gebruiken momenteel)
Einde discussie.
En voor je geheugen geef je niet eens de info. Welke latencies/SPD, heb je turbo mode op standard, heb je al eens geprobeerd de latencies wat hoger in te stellen blablabla...
En o ja, er bestaat een edit knop zodat je alle belangrijke info in je startpost kan zetten en deze arme DB een post kan besparen.
[ Voor 27% gewijzigd door Voutloos op 10-10-2003 14:53 ]
{signature}
Verwijderd
Kijk ook even naar de CAS van het geheugen. Dit board stelt zich default op 2,5 in, terwijl Corsair Twinx en XMS op 3 gezet moet worden.
Heinz, Cas "moet" op 3 bij Corsair TwinX en XMS????????? wtf haal je DAT vandaan?
m'n Corsair TwinX draait by spd 2.5-3-2-6 en doet op z'n slofjes 2-3-2-6 met default Vddr....
dat is dus echt niet waar gewoon... default is sowieso By SPD en niet de defaults van "manual" welke idd wel 2.5 is..
down anders ff CPU-Z en check je timings bij het "memory" tabje.
m'n Corsair TwinX draait by spd 2.5-3-2-6 en doet op z'n slofjes 2-3-2-6 met default Vddr....
dat is dus echt niet waar gewoon... default is sowieso By SPD en niet de defaults van "manual" welke idd wel 2.5 is..
down anders ff CPU-Z en check je timings bij het "memory" tabje.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
als het een hardware probleem was dan was je pc al veel eerder gechrashed.Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 14:40:
Zodra ik internet explorer 6 opstart chrast hij
Ik heb ook een p4c800 deluxe met kingston hyperx geheugen en p4 2,8 800 proc werkt als een zonnetje.
ik denk dat je een software probleem hebt.
de fout melding bij opstarten ligt aan je RAID controler maar heeft geen invloed op je verdere gebruik.
als je verder piepjes bij het opstarten hoort dan zijn dat USB apparaten die je hebt aangesloten dus denk niet dat dat fout meldingen zijn.
12 X 285W JA-solar op Solar-edge 3000HD ZW
Verwijderd
ongeveer hetzelfde probleem gehad met hyperX 3200 256MB in duallchannel
ras to cas delay in de BIOS op 3 zetten
Staat ook op de kingston site
ras to cas delay in de BIOS op 3 zetten
Staat ook op de kingston site
Goalkiller, kijk hier eens, ik heb een hele post gedaan over dit probleem.
P4C800+HyperX geeft probs
P4C800+HyperX geeft probs
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Pagina: 1