[Exchange] Hoe catchall configureren

Pagina: 1
Acties:

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 12:53
Ik heb een win2k server met exchanger 2k en heb daarop een paar domeinen draaien. Op de server staan een aantal users met bijbehorende aliassen.

Maar stel dat iemand een typefout maken met het intikken van zijn mail, en verzend deze, dan krijgt hij een foutmelding terug dat het mailadres ongeldig is, en dat wil ik niet!

Ik wil dus als iemand een mail stuurt naar dsofijsodifj@domein.com dat hij dit allemaal in de postbus van Administrator neerzet.

Het enigste wat ik op microsoft kan vinden is http://support.microsoft....=kb;EN-US;q324021&GSSNB=1 maar daar zie ik eigenlijk weinig in omdat je dit helemaal zelf erin moet programmeren.

Ik heb ook bij de user Administrator onder het tabblad exchange adressen het adres *@jouwmobiel.com toegevoegt, maar hier doet hij niets mee, ook alleen @jouwmobiel.com geeft geen effect wat ik wil hebben.

Hier op GoT kom je vaak de opmerking tegen dat je dat aan moet vragen bij je ISP, maar dat is geen optie omdat er bij mijn domeinen geen ISP tussen zit! (ik beheer alles zelf, het enigste wat de ISP doet is de domein reggen en mijn DNS servers ingeven)

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
gewoon even een postmaster accountje maken (sowieso nodig) en de enable 'non delivery reports' even uitzetten... (onder internet messaging format, dan tabje advanced)

dan krijgt de verstuurder GEEN bericht dat het adres niet correct is en komt het toch binnen bij je postmaster account

[ Voor 13% gewijzigd door Zwelgje op 10-10-2003 15:00 ]

A wise man's life is based around fuck you

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zwelgje schreef op 10 October 2003 @ 14:59:
gewoon even een postmaster accountje maken (sowieso nodig) en de enable 'non delivery reports' even uitzetten... (onder internet messaging format, dan tabje advanced)

dan krijgt de verstuurder GEEN bericht dat het adres niet correct is en komt het toch binnen bij je postmaster account
Dat klinkt als een hele vieze oplossing... per domein moet je toch gewoon een catch-all doos aan kunnen geven? Op de manier die jij noemt krijgt de postmaster (die meestal server-wide is) dus van alle domeinen alle catch-all? Dat betekent dus ook dat dat niet bruikbaar is voor een klanten-email-server, aangezien een klant dan geen catch-all kan krijgen...

• Polderdijk
Ik denk inderdaad niet dat dit de oplossing is die ik wil gaan gebruiken.

Ik heb gewoon per domein die exchange/iis afhandeld ook een gebruikersnaam. Hierin wil ik gewoon dat alle mail komt wat naar xxx@domein.nl wordt verstuurd.

Maar volgens mij is dit echt iets wat niet makkelijk in is te stellen :(

• Polderdijk
Heeft nou niemand een oplossing?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:33

Predator

Suffers from split brain

NT -> SA

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1