[xp] Winamp kraakt/ andere spelers niet!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broertje heeft sinds vorige week een asus a7v8x-x. Schijf geformatteerd en XP erop gezet en oude mp3 bestanden weer op pc gezet (stonden op cd backup).

Als hij nu nieuwe mp3's wil beluisteren met winamp (2.91 of 3) dan kraakt het. NIET met oude mp3 die hij al had van zn oude systeem. Met die nieuwe mp3's is niks mis want bij mij doen ze het gewoon goed. 8)7

Verder heeft hij als hij een film bekijkt met bsplayer geen last. OOk niet als hij die mp3 bestanden beluisterd via mediaplayer.

Hij heeft geen pci card maar gebruikt de onboardsound!!!

Verder zijn alle updates uitgevoerd ( viadrivers; soundcard; ook dma aangezet ...)

Herkend iemand dit? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvanderaa
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Is een bekend probleem van winamp 3 bij winamp 2.91 zoou dit probleem niet mogen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

[search=winamp kraakt]

Heb je in andere topics de tips al bekeken? Dat kan varieren van andere drivers tot instellingen veranderen. Had het pasgeleden met de pc van me zus ook, daar waren de (onboard geluid) drivers recent, maar niet recent genoeg blijkbaar :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Heb je niet toevallig een plugin voor Winamp aan staan die voor een vaag effect zorgt? Laatst had ik ook dat muziek heel erg vervormd klonk in Winamp, terwijl het bijvoorbeeld in WMP9 wel normaal klonk, toen bleek dus dat er een plugin ingesteld was :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Dat broetje van mij is niet helemaal duidelijk geweest. Hij zegt dat die mp3tjes ook kraken met andere mediaplayers! Dus ook met windows medieplayer 9. Met de instellingen van wnamp heeft het dus waarschijnlijk niks te maken. Moet denk ik iets met biosinstellingen ofzo. onboard in conflict met iets anders? Hij heeft er verder helemaal geen pci kaart inzitten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Probleempje met de geluidskaartdrivertjes lijkt het.

Check eens of er nieuwere drivers zijn (niet via Asus maar op de site v/d fabrikant v/d geluids-chip). En wellicht ff in de BIOS spelen met wat instellingen.

Oh, en heb je alle DirectX updates ff geinstalleerd? En welke output plugin gebruik je in Winamp?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in configuratiescherm; geluiden; volume; wave ed daar bassboost uitgeschakeld. Nu geen problemen meer. Wel vreemde oplossing vind ik zelf
Pagina: 1