Toon posts:

Sitecom DC200 en edonkey/emule

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zal ongetwijfeld al -tig keer behandeld zijn, maar helaas heb ik niet kunnen vinden wat precies antwoord geeft op mijn (simpele) probleem.

Zoals zoveel mensen heb ik last van een LowID doordat mijn poorten schijnbaar niet goed gemapped (?) staan en dus de boel tegengehouden wordt.

Nu heb ik al e.e.a. aan voorbeelden voorbij zien komen, maar dit is net elke keer voor een ander type router, of gewoon niet geheel duidelijk.
Ik ben een ontzettende n00b op dit gebied en zou dus eigenlijk heel graag een heel simpel stap-voor-stap voorbeeld nodig hebben over wat ik nu precies moet instellen. Iemand die mij even 5 minuten van zijn tijd kan lenen en ervaring heeft met deze router en kan vertellen hoe de juiste instellingen te maken?

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Ik ken je modem niet maar als je weet waar je je instellingen kunt veranderen moet je je poort forwarden die door eMule word gebruikt.

Voor de exacte poort moet je ffe kijken in eMule, je hebt aleen de TCP poort nodig, dat was geloof ik 4662.

Je vind dit in je NA(P)T settings, outside IP/port moet je vermoedelijk 0.0.0.0/4662 instellen en inside jouw IP/4662

Als je wilt weten hoe je je modem moet configureren zal dat toch echt zelf moeten opzoeken met google of in je boekje.

Verwijderd

Topicstarter
Is het nodig om mijn modemsettings ook aan te moeten passen?
Inmiddels ben ik al wat verder door te blijven prutsen en heb ik voor elkaar dat edonkey mijn connectie als 'open' weergeeft ipv 'firewalled', alleen bij emule (wat me een wat prettiger programma lijkt) blijft hij weergeven dat ik een low ID heb, zelfs na een reset.

Op dit moment heb ik porten 4661, 4662 TCP en 4672 UDP openstaan welke doorgelinkt staan naar mijn interne ip adres van desbetreffend systeem.

Opzich vind ik het dus zo raar dat edonkey zegt dat het goed is, en emule blijft zeggen dat ik een low ID heb.

Overigens krijg ik op http://www.thedonkeynetwork.com/connection_test?port=4662 wel een success terug met een hoog id :?.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 15:35 ]