s35 (zonder simlock) accepteert geen anders sim

Pagina: 1
Acties:

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Beste allen,

Ik heb 3 jaar terug een abonnement bij vodafone met 1 jaar verlengt i.c.m. een Siemens S35. Een half jaar geleden heb ik mijn abonnement weer met 1 jaar velengt i.c.m. een nieuw toestel. Nu wil ik mijn oude Siemens S35 weg geven aan mijn vriendin....echter...haar simkaart (O2) doet het niet in de S35.

Eerst dacht ik dat het toeval was, maar na een aantal andere simkaarten (geen vodafone) te hebben geprobeerd blijkt dat geen enkele andere simkaart in mijn toestel het doet. Wanneer ik zo'n simkaart er in stop zegt mijn toestel "sim kaart plaatsen". Helaas heb ik dit nog niet kunnen testen met een andere vodafone sim, maar dat ga ik vandaag nog doen.

Ik dacht dus...aha...dat zal wel een simlock zijn (ondanks dat het geen prepaid is). Ik heb met Vodafone contact opgenomen. Zij zeggen dat er op dit toestel geen simlock zit. Advies van Vodafone is: kijk even bij je instellingen of je toevallig hebt ingesteld dat "alleen deze sim" wordt geaccepteerd. Dit heb ik gecheckt en blijkt niet het geval.

Weet iemand wat er hier mis is?
Weet iemand hoe je kan controleren of er op je toestel wel of geen simlock op zit?

BVD

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:50
ik geloof dat oudere simkaarten op een ander voltage of iets werken
doet geeneen simkaart het of sommige wel?

Tijd van werken, tijd van rusten

• Paters
  • Niet online
tot nu toe doet alleen mijn eigen vodafone simkaart (die ik al jaren heb) het in de s35. Deze simkaart doet het ook gewoon in mijn nieuwe telefoon (Siemens S55). Het ligt dus niet aan voltages of iets dergelijks.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:50
kan zijn dan dat alleen oude simkaarten het doen
en de nieuwere dus niet

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Heb zelf een M35i en daar kunnen alle simkaarten in die ik tot nu toe heb geprobeerd.
Telfort van die postbank actie, een bijna 3 jaar oude Dutchtone en een half jaar oude Ben en ook nog een bijna 2 jaar oud Libertel kaartje.

Lijkt me dat de c35 ook de huidige sims aan moet kunnen.
-edit 2-
Las C35 ipv. S35. Dus dacht dat we hier met twee bijna identieke toestellen te maken hadden. Ik laat me verhaal maar staan, mocht je er toch nog wat aan hebben...

-edit 1, toevoeging-

Het enige wat ik kan bedenken naast dat er toch per ongeluk een sim-lock op zit is dat de kaartjes niet goed passen. Te los ofzo.??? En dat jouw vodafone kaartje bij toeval de goeie kant op is verbogen. Had ik met een SE T200. Moest een papiertje tussen de sim en de batterij wilde die goed contact maken.
Kijk eens of het helpt als met een papiertje ofzo de O2 sim wat steviger aan kan drukken. Papiertje tussen het (rode?) houdertje en de sim.
Weet het, long shot...

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 14:46 ]

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11 16:55
Het klinkt toch echt alsof de GSM geen goed contact maakt met de SIM-kaart. Anders zou hij wel om een telefoon code vragen (igv gelockt of alleen deze sim optie). Dat doet hij niet, dus is mijn conclusie dat de GSM helemaal geen SIM-kaart kan ontdekken.

Dat stukje papier uit de vorige post is een goed idee, mijn oude C35i had ook wel eens last van slecht contact, vooral met nieuwere simkaarten (wellicht zijn die een milimeter dunner?) en dat hielp dan altijd wel... Succes!

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

een siemens kun je altijd locken op de huidige sim. is ergens in het beveiligingsmenu een optie "alleen deze sim".

kun je alleen unlocken met de originele sim en de toestelcode

/me moet beter lezen 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 15:29 ]

• Paters
  • Niet online
Ik heb net een andere vodafone sim-kaart erin gestopt en die werkte gewoon. Ik kan niets anders verzinnen dan dat er op dit toestel gewoon een simlock op zit. Vodafone blijft bij hoog en laag beweren dat dit niet het geval is. Dus.......weet iemand nog wat ik kan doen?

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:12

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

GSM-zaak binnenlopen en vragen of ze de simlock kunnen verwijderen. Moet je volgens mij wel zeggen dat je de telefoon langer dan een jaar hebt.

Er zit dus wel een simlock op...
Als dit niet zo is moet je hem door die zaak eens laten nakijken ofzo.

[ Voor 28% gewijzigd door mentalmadnizz op 10-10-2003 22:38 ]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

mentalmadnizz schreef op 10 October 2003 @ 22:38:

Er zit dus wel een simlock op...
Als dit niet zo is moet je hem door die zaak eens laten nakijken ofzo.
Siemens toestellen geven zeker niet de melding: "simkaart plaatsen" als er een simlock op zit. Hij vraagt dan namelijk om de providercode of de offercode. Ik heb hier op mijn werk regelmatig mee te maken, namelijk.

Vraag gewoon de unlockcodes op bij Vodafone, die moeten ze kunnen achterhalen via de IMEI code van het toestel. Toets eens *#06# op je toestel, dan zie je de IMEI code. Bel Vodafone op en geef dat door.

[ Voor 35% gewijzigd door Metalium-220 op 11-10-2003 01:20 ]

• Paters
  • Niet online
Metalium- schreef op 11 oktober 2003 @ 01:15:
[...]

Siemens toestellen geven zeker niet de melding: "simkaart plaatsen" als er een simlock op zit. Hij vraagt dan namelijk om de providercode of de offercode. Ik heb hier op mijn werk regelmatig mee te maken, namelijk.

Vraag gewoon de unlockcodes op bij Vodafone, die moeten ze kunnen achterhalen via de IMEI code van het toestel. Toets eens *#06# op je toestel, dan zie je de IMEI code. Bel Vodafone op en geef dat door.
Ik snap jou reactie niet. Je zegt eerst dat er geen simlock op kan zitten (aangezien de melding niet klopt). Daarna zeg je dat ik de unlockcodes moet opvragen bij Vodafone.

Helaas kan ik niet de unlockcodes opvragen bij vodafone aangezien bij hoog en laag beweren dat er op dit toestel geen simlock op zit. Ik ga straks naar de winkel toe waar ik hem gekocht heb. Ik vind het allemaal een beetje raar...

Verwijderd

Ehmz, dit is heel simpel, je hebt yuri aanstaan ;)
dat hij alleen die desbetreffende sim accepteerd, kun je in menu beveiligingen uitvinken.
is ingeschakeld tegen toesteldiefstal

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 14:58:
Ehmz, dit is heel simpel, je hebt yuri aanstaan ;)
dat hij alleen die desbetreffende sim accepteerd, kun je in menu beveiligingen uitvinken.
is ingeschakeld tegen toesteldiefstal
Metalium- schreef op 14 oktober 2003 @ 18:09:
Edit:

De post van Jaromir is waarschijnlijk de oplossing voor je probleem.
ach, ben ik tenminste niet de enige die niet goed leest :D

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 19:24 ]

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Paters schreef op 14 October 2003 @ 14:14:
[...]

Ik snap jou reactie niet. Je zegt eerst dat er geen simlock op kan zitten (aangezien de melding niet klopt). Daarna zeg je dat ik de unlockcodes moet opvragen bij Vodafone.
Mijn excuses voor de onduidelijke reactie, ik had al wat biertjes op ;)

Wat ik eigenlijk wilde zeggen: Die melding heeft er normaal niets mee te maken, maar je kan het toch proberen met de unlockcodes, dan geeft het toestel zelf wel aan of er een simlock op zit of niet.

Dit is nu dus niet meer van toepassing, omdat Vodafone blijkbaar zeker weet dat er geen simlock op zit.

Edit:

De post van Jaromir is waarschijnlijk de oplossing voor je probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Metalium-220 op 14-10-2003 18:12 ]

Pagina: 1