[PHP] HTML script output -> database

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05-2020
Hallo!

Ik heb een formulier gemaakt voor het invullen van een aantal gegevens.
De opbouw van het formulier haalt hij allemaal uit een SQL database.

Als het formulier verstuurd word komt er een pagina met daarin alle opgehaalde/ingevulde waarden.

De HTML code die ik dan heb... die wil ik eigenlijk opslaan in een database of file en o.v.t. ook nog mailen.
Dus niet alleen de ingevulde of opgehaalde waarden maar ook de complete HTML code.

Weet iemand hier iets voor?
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

outputbuffering, ob_start & co.
Je mag de volgende keer wel iets beter zoeken hoor

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 10-10-2003 13:20 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 14:45
Waarom bouw je je submitted pagina niet via een variabele op?
dus:
PHP:
1
2
$html.= "<b>Bla bla bla".$_POST['var']."<b>";
$html.= "<i>Bla2 ".$_POST['var2']."<i>";

Vervolgens gooi je die $html in de db of mail je hem en daarna echo je de $html naar de browser...
dan ben je er toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Waarom zou je die redundante info willen bewaren? Is het niet makkelijker om aan de hand van de data in je database opnieuw die page uit te spugen?

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grijze Vos schreef op 10 oktober 2003 @ 14:37:
Waarom zou je die redundante info willen bewaren? Is het niet makkelijker om aan de hand van de data in je database opnieuw die page uit te spugen?
caching zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
caching, vanuit een database? Lijkt me onnodig veel gebruik maken van je database. Zou ik eerder cachen naar files.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:17

Basszje

Reisvaap!]

Grijze Vos bedoelt dus gewoon de pagina opnieuw opbouwen :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er zo gek aan caching vanuit een database? Als jij een hele pagina kan ophalen door 1 query, ipv. hem handmatig te moeten opbouwen met 5 queries, heb je toch ook een snelheidswinst? (uitzonderingen zijn er natuurlijk) Caching dmv. files is ook een optie, maar daar komen veel problemen bij kijken, waar locking & races de belangrijkste van is.

Basszje: ja, ik antwoordde gewoon op zijn 'waarom?' :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Caching dmv. files is ook een optie, maar daar komen veel problemen bij kijken, waar locking & races de belangrijkste van is.
die zijn vrij simpel op te lossen, caching in een database is gewoon evil. Binary data hoort daar gewoon niet in

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1