Toon posts:

zwartwit beeld bij svhs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hojj,

wat moet ik voor instellingen wijzigen als ik vanaf m'n radeon de svhs-uitgang op m'n tv/video aansluit en zwart-wit beeld krijg?

Moet ik iets op de pc wijzigen of tv/video?
(of kan het niet :'()

grtz, snd

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Waarschijnlijk ondersteund je TV geen SVHS, en dan krijg je inderdaad z/w beeld, ik krijg op m'n sony tv, als ik gewoon naar het aux kanaal ga ook z/w beeld, maar als ik naar m'n SVHS aux kanaal ga geeft ie wel gewoon perfect beeld.
Als je TV nou geen SVHS ondersteund kan je ook RBG proberen (maar dit zit meestal op wat duurdere tv's net als SVHS), en anders via composiet (tulp) kabel via zo'n scart adapter als er niet zulke aansluitingen op je tv zitten, dit moet sowiezo werken/

Suc6

• X-Terminator187
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05-2025

X-Terminator187

"Astalavista"

Scart adapter:
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/350/G1/350060G1.JPG

Werkt goed. Ben er zeer tevreden mee :).

Willen zij die bezwaar hebben tegen deze post nu spreken of voor altijd zwijgen. Specs

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Ff voor de duidelijkheid.. S-VHS is een standaard voor video's met een betere beeldkwaliteit als normale VHS.

Het is S-Video. Je probleem is inderdaad dat je S-Video uitstuurt en dat in een composiet ingang stopt. Bij S-Video wordt de helderheids info (het z/w beeld dus) over het composiet draadje gepropt en de kleur info over het draadje voor Rood..

Probeer het eens met die SCART converter en hoop dat je TV S-Video snapt anders heb je een probleempje vrees ik..

IP Rocks

• chiwai_2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05-2024
probeer eens de twinview settings te veranderen. Heb ik ook gedaan en daarna gaf ie perfect de goede kleuren.

Verwijderd

[opmerking chiwai_2000]
probeer eens de twinview settings te veranderen. Heb ik ook gedaan en daarna gaf ie perfect de goede kleuren.
[/opmerking chiwai_2000]

Je moet goed leren lezen hij heeft een ati radeon, geen geforce met twinview.

Ik denk dat het met z'n SCART converter wel zal werken, het is het proberen wel waard, zo duur zijn die dingen niet.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

Zo'n scart dingetje had ik al..
Het bleek heel makkelijk te zijn->
Ik heb een jvc tv, in beeldinstellingen kon ik alle soorten pal etc instellen.. Maarrr dat werkte niet.
Blijkt er nog een menu "externe aansluitingen" te zijn waar je tussen video en svideo kan switchen.. DOH! *D

tanx, -snd-
Pagina: 1