Toon posts:

[CVS] groups

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen CVS lock want ik mag niet schrijven in een directory die iemand anders gemaakt heeft.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat als een user een directory maakt, het projectnaam als groupname ingevuld word.
Bijvoorbeeld:

de directory heet:
/home/cvsroot/onsproject
dat dan zodra de gebruiker onder die directory een nieuwe directory of file maakt *niet*:
gebruiker gebruiker (=user/group)
staat maar:
gebruiker onsproject (=user/group)
zodat andere gebruikers zoals ik die ook mogen schrijven in onsproject een lock mogen maken in die directory en een checkout, update mogen doen..

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Dit is ongeveer de reden dat ik gebruikers geen eigen group geef: het is dan erg lastig om dingen voor meerdere gebruikers toegankelijk te maken zonder dat ze meteen voor iedereen toegankelijk zijn.
Maak voor alle gebruikers uit je project een gemeenschappelijke default groep ( de groe die in /etc/passwd staat). Als je dat voor de rest van je systeem niet wilt, kun je overwegen de betreffende gebruikers een tweede account te geven voor dit project, met gemeenschappelijke groep.
Anders zul je handmatig de groep van nieuwe files moet corrigeren.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 12:21:
Ik krijg geen CVS lock want ik mag niet schrijven in een directory die iemand anders gemaakt heeft.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat als een user een directory maakt, het projectnaam als groupname ingevuld word.
Bijvoorbeeld:

de directory heet:
/home/cvsroot/onsproject
Dit is op te lossen door de directory sgid te maken.

Verwijderd

Yupz, ik gebruik ook sgid voor cvs.

Simpelweg de groep toekennen aan de dir, vervolgens sgid maken en elk bestand dat gecommit wordt door een user, krijgt dan de juiste gid en uid :)

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 15:21:
Yupz, ik gebruik ook sgid voor cvs.

Simpelweg de groep toekennen aan de dir, vervolgens sgid maken en elk bestand dat gecommit wordt door een user, krijgt dan de juiste gid en uid :)
Je snapt natuurlijk wel dat ik je nu gaan aanklagen voor het schenden van IP, de DMCA en het hebben van identieke bitjes op je schrijf :P

(sorry, teveel SCO soaps gelezen deze week)

Verwijderd

Topicstarter
Fantastisch, dat sgid heeft me goed geholpen !
Pagina: 1