Toon posts:

PC start niet op (toont niets op scherm)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een Digital PC 5000.

Ik kreeg deze PC van een ander filiaal aan met monitor erbij. Er bleek een probleem te zijn met de monitor. Inderdaad, die doet het niet (héél even werkte hij hier en dan gaf hij het op)

Ik dacht "fijn, dat is dan opgelost, geef die man een nieuwe monitor" maar toen ik zijn PC aan een zéker werkende monitor hing (als ultieme test nog eentje geprobeerd) liet deze ook niets zien. Een waar toeval ... ?

De PC begint te draaien als je hem opzet maar dan doet hij niks meer. Ook geen getuut van "slechte ram" of zoiets. Gewoon : niets. Het schermlampje springt ook nooit op groen, zelfs niet heel even. :?

Heeft iemand dat al is gehad, en wat was toen het probleem? En eventueel, hoe heb je het opgelost. Ik heb beschikking over andere RAM, videokaarten (deze connector is onboard), netwerkkaart, ...

Uw hulp zal zéér geapprecieerd worden :*)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

onbaord per ongeluk uitgeschakeld? even ander videokaartje in pci/agp zette kijken of ie et dan doen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je de BIOS reset, dan default die terug naar de onboard videochip :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als het schemlampje zoals beschreven niet op groen springt is er dan niet gewoon een probleem met de stroomvoorziening :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Spider.007 schreef op 10 October 2003 @ 12:05:
Als het schemlampje zoals beschreven niet op groen springt is er dan niet gewoon een probleem met de stroomvoorziening :?
als ie van oranje naar groen moet gaan niet hoor :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

KarreMania schreef op 10 oktober 2003 @ 12:07:
[...]

als ie van oranje naar groen moet gaan niet hoor :P
Je hebt volkomen gelijk; ik wilde slechts een te simpel probleem voorkomen :) De enige die hier uitsluitsel kan geven is uiteraardt de TopicStarter.

Heb je wel het idee dat de PC door boot; of stopt hij ook gewoon?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
er komt wel gewoon stoom op de kast te staan??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 11:59:
Ik heb een probleem met een Digital PC 5000.

De PC begint te draaien als je hem opzet maar dan doet hij niks meer. Ook geen getuut van "slechte ram" of zoiets. Gewoon : niets. Het schermlampje springt ook nooit op groen, zelfs niet heel even. :?

Uw hulp zal zéér geapprecieerd worden :*)
Ik ken dat type pc niet maar uitgaande van de normale bios procedure.
Moet de pc bij het opstarten één langere piep/tuut geven.
Gebeurt dat niet dan is de pc/bios hoogstwaarschijnlijk ter ziele.
Haal alle hardware uit het apparaat en boot met zo min mogelijke hardware op.
Nog steeds geen lange piep/tuut ?? pc/bios defect.

Kijk bij de fabrikant op de site of er een recovery mogelijkheid is om hety bios te updaten.
Blijft overigens het floppy disk en harddisk ledje branden ??

René

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Bikkel-Rulez schreef op 10 oktober 2003 @ 12:19:
er komt wel gewoon stoom op de kast te staan??
Ik hoop het niet ;)
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
:)

---

Verwijderd

Topicstarter
hmhm! Bios is gereset en hij doet het weer! Dank u :) Fantastisch hoeveel replies hier staan op zo'n korte tijd. Ik sta er hier helemaal alleen voor (pas van school en al meteen verantwoordelijk voor 100+ pc's qua hardware en deel netwerk).

Tot de volgende ;)

Verwijderd

He, dit probleem had ik een week geleden ook, als je PC bij het opstarten geen piep geeft, denk ik dat het aan de CPU ligt, was bij mij namelijk ook zo, ik had alles geprobeerd, toen heb ik er een nieuwe CPU ingezet,m en toen deed ie het weer :)

Verwijderd

Wellicht een rare vraag, maar werkt je CPU-koeler naar behoren? Veelal wordt er gedetecteerd dat het ding niet draait en gaat de PC dus mooi niet aan....

Succes,

Consono

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 19:29 . Reden: kleine toevoeging ]

Pagina: 1