[W2K & WXP] Rechten verschil

Pagina: 1
Acties:

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
Heel typisch probleem:

We hebben een applicatie ontwikkelt die als basis Acrobat Approval (een Acrobat versie die tussen reader en full inzit). Deze applicatie heeft ook Access 2000 databases. Hij draait (op Adobe na) compleet op de server en dmv ODBC-koppelingen en plugins op een werkstation kan een werkstation hier gebruik van maken. Hiervoor is MDAC 2.6 SP2 vereist.

Deze applicatie draait op 10 clients, waarvan 9 W2k en 1 XP.
De W2K PC's draaien zonder problemen. De XP PC werkt niet.

Ik kan inloggen in de applicatie, maar op het moment dat de Adobe Approval wordt aangesproken, wordt deze niet opgestart, maar een Explorer-map met de desktop van de user.

Als deze user op W2K inlogt is er niets aan de hand. Als ik de user tijdelijk netwerk admin maak, kan deze ook gewoon werken op WXP.

Het is dus een lokaal rechten probleem.

De PC is qua rechten exact hetzelfde ingesteld als de W2K pc's (althans dat dacht ik :) )

De uiteindelijke vraag is dus de volgende:
Wat is het verschil in rechten toewijzing tussen W2K en XP?

Wat ben ik vergeten in te stellen???

Ik hoop dat het duidelijk is, anders w8 ik op jullie vragen ;)

[ Voor 1% gewijzigd door its_Muppet op 10-10-2003 11:56 . Reden: typo's ]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Verwijderd

kijk eens om de user rechten heeft op program files\common files

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
Die map bestaat ook in W2K, waar het wel werrukt. Maar goed, ik ben bezig....

Helaas pindaboter. Het werkt niet.

[ Voor 21% gewijzigd door its_Muppet op 10-10-2003 12:26 . Reden: update ]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• blueline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 18:37
Verander eens de rechten lokaal dat de user inlogt ook genoeg rechten heeft lokaal. Heb hier ook wel eens het probleem gehad dat iemand niet kon branden moest hem lokaal toevoegen als hoofdgebruiker toen werkte het wel.

;)

The ones with the greatest power protect those who don't.