Toon posts:

P4 oc

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een P4 2,4GHz (533) op een mobo ASUS P4PE. Heb em overklokt tot 3006 MHz met de standaard koeler erop dmv t verhogen van bussnelheid moederbord. Die staat nu op 167 (multi = 18x). Bij 3dmark stijgt de temp tot 57C en ik wil graag weten wat een P4 nou eiglijk aan kan en tot hoever je kan overklokkken. Mn mobo-bus gaat tot 200 MHz maar das wel erg ver. Ik heb trouwes een Audigy 2 in een PCI-slot en een Geforce FX 5600 in de AGP. Plz een duidelijk antwoord

Greetz Sjarrel / BAM

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ten eerste: hier staat een hoop Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Een processor komt niet altijd even ver (moeilijk om dat vanaf hier te ruiken, laat staan voorspellen).
Als je de PCI dividers goed instelt dan maakt het niet uit wat voor kaarten je hierin hebt.
Als je hoger wil zou ik ook maar eens betere koeling gaan uitzoeken :P

En je mag zelf wat onderzoek plegen ipv hier je vraag te dumpen :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Ben benieuwd hoelang dit topic open blijft, is nogal vaak behandeld.

Maar 65 graden is zowiezo geen probleem dus als je daar onder blijft is er niks aan de hand.
Koeler is wel altijd beter natuurlijk. Je zou daarom een Zalman 7000 of iets dergelijks kunnen overwegen. Scheelt al snel een graad of 10.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Daar kun alleen jij achterkomen :)
Ga gewoon verder en zie toe wanneer de koek volledig op is. Simpel.

Dit behoort echt tot overclocking basics, dicht dus. Voor meer tips/achtergrondinfo raad ik je aan om de de FAQ van dit subforum te doornemen :)

edit:
Ik zie zojuist dat je hier nieuw bent. Welkom :) Lees eens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

[ Voor 29% gewijzigd door BalusC op 10-10-2003 11:51 ]

Dit topic is gesloten.