[DivX/MPEG] Output files raar of te groot.

Pagina: 1
Acties:

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Ok, here's the deal...

Ik heb een stuk of 20 *.avi files (gecode in Divx 4 Low Motion), die wil ik met behulp van het programma "Sonic Foundry Video Forge 2.0c" aan elkaar lijmen, met leuke fade in en out effectjes er tussendoor en dergelijke... Afijn, intro / outrotje d'r bij geplakt (is voor een Fragmovie van CS), ik druk op "Make Movie" wil hem coderen naar MPEG, alles ingesteld e.d. Output file is een kleine 60 MB, alleen zit er een rare waas overheen, gare kleurtjes en dergelijke, my guess is dat dat komt omdat hij het van Divx naar MPEG om moest zetten...

Dus toen dacht ik van: Laat ik hem eens in XviD of DivX coderen. Alles weer goed ingesteld, verschillende codecs geprobeerd (Divx. 5.0.3, XviD MPEG-4 Codec, DivX 4.12, Divx 4 Low-Motion, Divx 4 Fast-Motion), audio gecodeerd in MPEG Layer 3 @ 128 Kbit/s. En op Start gedrukt...
Komt hij uiteindelijk met een output file van !16! gigabytes, terwijl het filmpje 4 minuten duurt, en muziek eronder enzo... Resolutie: 640*480

De beginfiles zijn samengesteld uit een stel *.BMPtjes van 640*480.
Misschien zou ik met Video Factory dus die BMPtjes aan elkaar kunnen lijmen, maar ik weet zo niet hoe dat moet, en bovendien. Van 15 / 20 filmpjes heb ik geen BMP'tjes / Demo's meer :(

Is er een manier om dit op te lossen...
Wat ik ook al heb geprobeert:

In Video Factory als output formaat "Uncompressed" zetten en dan weer recompressen met VirtualDub. Resultaat, slechte kwaliteit tot niet werkende film.

Coderen naar WMV, maar dat is ook slechte kwaliteit, en ik wil hem gewoon in Divx of MPEG hebben...

Iemand een oplossing hiervoor? Bij voorbaat dank :)

(PS: wist niet zeker in welk forum dit moest, heb hem maar hier geplaatst)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je al alternatieve programma's geprobeerd voor het geval het hieraan ligt en niet aan de manier / codec die gebruikt wordt om te encoden?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Wussie
Nou ik zou nog wel wat anders kunnen proberen, maar het probleem is dan: Moet ik 1) helemaal overnieuw beginnen, en 2) Dit programma is zo makkelijk in gebruik, en je krijgt er een heel cool eindprodukt mee, dus dat zou mijn laatste uitweg zijn, een ander programma gebruiken :X

edit: En Ja ik heb het ook geprobeert met VideoMach, maar daar kan ik niet van die koele effectjes mee maken, dna kom ik op zo'n 60 mb uit :)
(voor beta versie zie: Hier Maar de kwaliteit is wel brak... Is hier ong wat aan te doen?, t is btw wel trage server :()

[ Voor 38% gewijzigd door Wussie op 10-10-2003 15:05 ]

• Wussie
Afbeeldingslocatie: http://web.mit.edu/tkd/html/images/pick_axe-kick.jpg
*kick* dus... :x