[DVDit] GOP Header / Sequence Header?

Pagina: 1
Acties:

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:17

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Ik ben even aan het spelen met DVDit van Sonic, en het creeren van een dvdtje gaat eenvoudig etc, maar als ik een dvd wil maken, of tenminste de mappen en files om ze te kunnen branden, dan krijg ik de volgende error:

code:
1
2
C:\blaat\Remia Commercial - Slasaus.m2v: Each GOP header
must be preceded by a sequence header.

Ik heb dus een zelfgemaakt filmpje (ja, dat filmpje uit mn icoon hier :P) met de nieuwste tmpgenc encoded naar dvd (pal, standaard settings), en als verschillende types geprobeerd (.mpg, .m2v) maar ik krijg steeds deze melding.

In de DVDit handleiding staat er niks over, maar op het sonic dvdit forum staat 1 berichtje met dezelfde melding, maar die krijgt als antwoord dat in het encoding progje gekozen moet worden voor 1 of andere compatibility- setting. Maar hoe en wat moet ik dan kiezen in tmpgenc? Ik vind echt absoluut niks wat daar op lijkt?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:07

Steffie

Opaque

Verkeerde GOP structure gebruikt bij het encoden in TMPGEnc. Gebruik deze IBBPBBPBBPBBPBB voor PAL video's en deze IBBPBBPBBPBBPBBPBB voor NTSC video's. Daarnaast moet je output interval of sequence header op 1 zetten. En niet vergeten om force picture type setting aan te vinken.

Dit dus doen wanneer je het MP@ML profile en level gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door Steffie op 10-10-2003 11:30 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:17

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Steffie schreef op 10 October 2003 @ 11:29:
Verkeerde GOP structure gebruikt bij het encoden in TMPGEnc. Gebruik deze IBBPBBPBBPBBPBB voor PAL video's en deze IBBPBBPBBPBBPBBPBB voor NTSC video's. Daarnaast moet je output interval of sequence header op 1 zetten. En niet vergeten om force picture type setting aan te vinken.

Ik heb het geprobeerd met deze settings, maar dan krijg ik dezelfde fout :/

Ik heb ook andere waarden geprobeerd voor die sequence header etc, maar niks werkt.

Wat ik ook heb gedaan is een mpeg1 project gemaakt met een paar videos die ik al eens als VCD hebt gebrand, en daar krijg ik dus dezelfde fout. Ik begin dus te denken dat het aan DVDit ligt. Eens kijken of een ander progje ook fouten bij die files opleverd!

(btw, ik kán natuurlijk mn originele avi door dvdit zélf laten transcoden, maarja, daar zitten we niet op te wachten ofcourse :P)

[ Voor 8% gewijzigd door BaRF op 11-10-2003 10:55 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Steffie schreef op 10 oktober 2003 @ 11:29:

waar kan je dit allemaal instellen?
ik zie het helemaal nergens staan? die profiles enz :X