Toon posts:

[Access] Timer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ben bezig met een project voor school waar we een poortwachter wekker moeten maken alleen nu loop ik tegen het volgende probleem
ik heb een timer nodig om na bijvoorbeeld 2 weken een msg box te laten zien wanneer iemand moet worden betergemeld bijvoorbeeld
kan iemand mij helpen ?

tnxx

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Welkom op GoT ;)

Lees ook eens de FAQ door, die kan je helpen met het maken van een duidelijke openingspost. Vooral de quickstart is interessant ;)

Ontopic:
Sla de eerste datum op in het register of een ini-file (of desnoods een tabel) en controleer op gezette tijden deze waarde (dit kan bij het opstarten zijn, maar ook elke dag om half 10). Als het verschil twee weken is, komt de melding naar voren.

[ Voor 20% gewijzigd door OZ-Gump op 10-10-2003 11:16 ]

My personal website

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Een timer wil je niet 2 weken laten lopen :) Dit hoor je op te lossen door een aparte tabel met "Pending Actions" of "Sentinels" te maken die je periodiek doorloopt, en de 'verstreken' acties controleert. Access VBA heeft afaik gewoon een Timer component hoor waarmee je dat eens per 5 minuten of zo kunt uitvoeren.

Poortwachter is trouwens day-based dus je kunt net zo goed alleen die check uitvoeren bij inloggen.

* curry684 heeft begin dit jaar heel Poortwachter geimplementeerd dmv een full fledged workflow systeem met automailing et al, maar kreeg er iets meer voor betaald wsch en had 'iets' betere tools dan Access tot z'n beschikking ;)

Professionele website nodig?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Woepsie... had nog ff niet door dat het voor VEEL mensen de bedoeling was. In plaats van
(of desnoods een tabel)
moet daar dus staan
(dat doe je in een tabel!!!)
:P

En inderdaad, poortwachter is day-based. Ik zou echter wel deze controle ook bijhouden, zodat niet iedereen bij het starten van het systeem de meldingen krijgt, maar bijvoorbeeld alleen P&O of de eerste 3 mensen die inloggen oid.

My personal website