Toon posts:

[access/vba] tabel maken

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik probeer met een vba scriptje een tabel te maken met de volgende eigenschappen :

Kolom Type
a datum
b text
c integer
d valuta

Nu is het vervelende dat valuta zo'n type is wat access heeft gedefinieerd. Ik zou dus niet weten hoe ik dit in SQL zou moeten uitdrukken. De tabel moet ook een variabele naam kunnen hebben bijvoorbeeld : blaat2003 waarbij het jaar dus variabel is.

Ik heb het al geprobeerd met een LIKE en dan met een voorbeeldtabel maar dat werkte niet.

Verwijderd

Topicstarter
klein schop na 3 dagen

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat voor SQL query gebruik je?

Dit werkt hier gewoon :?

code:
1
2
3
4
5
6
Create table CptEO (
a date NULL,
b text NULL,
c integer NULL,
d currency NULL
)

[ Voor 4% gewijzigd door BtM909 op 13-10-2003 11:49 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Even voor de duidelijkheid:

Je probeert een tabel te maken vanuit VBA. Is het een VBA script dat een SQL-server benadert? Of is het een stuk VBA code in Access (denk het niet, dan was je ook niet over het valuta-type begonnen :P )?
Het SQL statement dat je nodig hebt is iig 'CREATE TABLE ......'.

Valuta tye kun je op verschillende manieren definieren, de MySql documentatie zegt hierover:
Accurate representation of monetary values is a common problem. In MySQL, you should use the DECIMAL type. This is stored as a string, so no loss of accuracy should occur. If accuracy is not too important, the DOUBLE type may also be good enough.
Ook al werk je misschien met een andere SQL-server, ik vind de documentatie van MySql soms erg handig.

Mocht je er nog niet uit zijn, dan graag wat meer info over welk SQL server je gebruikt en hoever je al bent met een 'CREATE TABLE' statement. :)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Verwijderd

Topicstarter
zwippie schreef op 13 oktober 2003 @ 11:39:
Even voor de duidelijkheid:

Je probeert een tabel te maken vanuit VBA. Is het een VBA script dat een SQL-server benadert? Of is het een stuk VBA code in Access (denk het niet, dan was je ook niet over het valuta-type begonnen :P )?
Het SQL statement dat je nodig hebt is iig 'CREATE TABLE ......'.

Valuta tye kun je op verschillende manieren definieren, de MySql documentatie zegt hierover:

[...]

Ook al werk je misschien met een andere SQL-server, ik vind de documentatie van MySql soms erg handig.

Mocht je er nog niet uit zijn, dan graag wat meer info over welk SQL server je gebruikt en hoever je al bent met een 'CREATE TABLE' statement. :)
Ik heb een stukje vba code in een access database... ik had het geprobeerd met sql maar lukt niet. Ik ga even de code hierboven testen in mijn programma...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even het volgende stukje code geschreven

code:
1
2
3
4
5
Dim StrSQL As String

StrSQL = "Create table CptEO (a date NULL,b text NULL,c integer NULL,d valuta NULL)"

DoCmd.RunSQL (StrSQL)

Dit heb ik in de form load gezet maar ik krijg bij opstarten de melding "Sytax Error in field definition

Verwijderd

verander valuta eens in currency

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 13 oktober 2003 @ 11:47:
Dat is hem inderdaad. Valuta komt uit NL Access, maar VBA slikt (en terecht :P) alleen maar Engels.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 11:47:
Ja perfect dat was m.... nu doet ie t.

Nog een kleine vraag. Nu wil ik graag dat de notatie "Euro" wordt. Weet iemand hoe ik in access een van deze eigenschappen verander... Iets van Tables!CptEO!d!Notatie... ofzo ?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:12

Boss

+1 Overgewaardeerd

Volgens mij moet je dan niet met SQL werken maar met de field properties van de table.

Overigens heb ik wel eens last gehad van een bugje in Access dat tabellen die je via code maakt/aanpast niet in de lijst komen te staan bij tabellen. Heel vervelend als je ze wilt gebruiken in een querie oid. Gewoon aanspreken via code werkt dan wel, maar ze zijn gewoon onzichtbaar.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik de format property van een kolom van een tabel met VBA kan veranderen ?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:12

Boss

+1 Overgewaardeerd

currentdb.TableDefs("tabel").Fields("veld").Type

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1