Toon posts:

[hifi] Luidsprekersteunen. Moeilijk te vinden??

Pagina: 1
Acties:
  • 3.218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje aan het rondneuzen voor wat interieur in mijn nieuwe kamer. Eis is dat mijn speakers op steunen komen te staan, maar het is niet echt dichtbezaaid met die dingen, en wat ik heb gevonden was ook niet om over naar huis te schrijven.

- Ikea: niet duur maar die steunen kunnen max. ca. 2,5KG hebben. Te licht uitgevoerd dus. (Mijn KEF's wegen ca 5KG per stuk)
- Vogels: Degelijk, maar het design is nogal standaard. En als je ziet wat je ervoor neerlegt...100 euro voor de VLS 45. Ik heb er 4 nodig, dus 200 euro voor een stel steunen wordt me wat teveel.
- Kwantumhallen: niets te vinden.
- Audiozaak: Véél te duur.
- Heel wat merksteunen, ook vrij prijzig
- Wehkamp: niets te vinden
- Otto: niets te vinden

Als er iemand nog een steun weet voor een aardige prijs, heel graag. En anders moet ik zelf gaan bouwen. Op zich ook geen heel groot probleem, alleen ik weet niet of er nog speciale eisen aan luidsprekersteunen zijn. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 11:07 ]

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:37
Bij de karwei heb ik van de week een setje Vogels gehaald, echter weet ik niet welk type. Kosten: 39.95 euro. Het was een aanbieding van 2 weken geleden, maar misschien hebben ze ze bij jou ook nog, bij mij in Utrecht (Overvecht) in elk geval nog wel.

Standaard zelf ziet er erg degelijk uit en is ook zeker stevig.

(edit: zie folder, http://www.karwei.nl/elements/KW0341.pdf , pagina 17)

[ Voor 12% gewijzigd door martijnn op 10-10-2003 11:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 10:46:
Als er iemand nog een steun weet voor een aardige prijs, heel graag. En anders moet ik zelf gaan bouwen. Op zich ook geen heel groot probleem, alleen ik weet niet of er nog speciale eisen aan luidsprekersteunen zijn. :)
Je vergeet tweedehands. Check marktplaats.nl en vul in: speaker stand.

Ik zag al 2 hele mooie staan van standesign. Verkoper mailen - geld overmaken -effe wachten - en ontvangen :9~

• Robinski76
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-02 12:20

Robinski76

The one and only

voor mini-speakers, denk dus niet dat deze dingen berekend zijn op de 5 kilo's van neographikal.

Ik ben zelf trouwens ook op zoek naar een knap zetje steunen voor mijn achterspeakers. Ook die zijn 5 kilo per stuk (JBL).

AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Die IKEA prut kan best meer dan 2,5Kg hebben, je hoeft er alleen niet op te rekenen dat 't blijft staan als je er tegenaan stoot.

Siditamentis astuentis pactum.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Verkoper mailen - geld overmaken -effe wachten - en ontvangen
Verkoper mailen - geld overmaken - effe wachten - nog effe wachten - verkoper mailen - geen mail terug - :'( :'( :'(

Altijd contant betalen nadat je de produkten gezien hebt en ze gelijk mee kan nemen.

Vorige week (of de week daarvoor) was hier een topic hoe je zelf wat leuke stands in elkaar kon knutselen.
Mooi metaal kan je het beste wel halen bij een metaal-speciaal-zaak want bij de bouwmarkt is het vaak beschadigd.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
martijnn schreef op 10 October 2003 @ 11:39:
Bij de karwei heb ik van de week een setje Vogels gehaald, echter weet ik niet welk type. Kosten: 39.95 euro. Het was een aanbieding van 2 weken geleden, maar misschien hebben ze ze bij jou ook nog, bij mij in Utrecht (Overvecht) in elk geval nog wel.

Standaard zelf ziet er erg degelijk uit en is ook zeker stevig.

(edit: zie folder, http://www.karwei.nl/elements/KW0341.pdf , pagina 17)
Die zijn inderdaad voor mini speakers en ik denk dat ze niet berekend zijn op mijn speakers... Dit is meer voor van die Bose speakers enzo :)
Varienaja schreef op 10 October 2003 @ 11:55:
Die IKEA prut kan best meer dan 2,5Kg hebben, je hoeft er alleen niet op te rekenen dat 't blijft staan als je er tegenaan stoot.
Ik hou mijn speakers liever heel :)
Robinski76 schreef op 10 oktober 2003 @ 11:46:
voor mini-speakers, denk dus niet dat deze dingen berekend zijn op de 5 kilo's van neographikal.

Ik ben zelf trouwens ook op zoek naar een knap zetje steunen voor mijn achterspeakers. Ook die zijn 5 kilo per stuk (JBL).
check die link eens in mijn eerste post, staat best wat tussen. Maar die zijn mij te duur aangezien ik 2 sets moet hebben...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 13:04 ]

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Hoi hoi, Ik had dezelfde vraag, maar ik ga ze zelfbouwen (wil het misschien hier ook posten) Ben eerst gaan kijken, de enige kosten die ik maak zijn verf en spikes, naar verwachting presteren ze nog en stuk beter dan de fabrieksstands.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 15:28

bonzz.netninja

Niente baffi

ik heb die ikea dingen, (2 ijzeren steunen) waar ze zo schuin inhangen, en dat gaat prima, mijn boxen wegen rond de 5 kg

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Heb van die betonnen U profielen gehaald bij de Praxis voor buiten in de tuin. Loodzwaar en precies het formaat van mijn boxen (KEF 304 uit de 70er jaren). Paar "voetjes" eronder zodat de houten vloer niet beschadigd en klaar. Hebben ze zelfs in drie kleuren geloof ik (grijs anthraciet en rood of zo).

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 oktober 2003 @ 10:46:
speciale eisen waar je rekening mee zou kunnen houden:
1) opgelegde belasting - snel gehaald als je speakers slechts 5kg wegen.
2) stabiliteit - Zorg dat je de voetplaat groot genoeg maakt, bij gebruik
van spikes zorg dan voor 3 spikes deze opstelling is nl.
altijd stabiel. De bovenplaat moet uiteraard ook niet te
klein zijn. Eventueel met blu-tac tussen speaker en
bovenplaat fixeren.
3) demping - De trillingsenergie van de weergever kan gedempt
worden in de stand (denk aan pvc-buis met zand erin)
of een ander materiaal wat energie dissipeert. Materialen
met een hogere dichtheid zijn te prefereren.
4) uiterlijk - Daar kan ik je niet mee helpen...
5) spikes - zie stabiliteit, ontkoppelen helpt wel degelijk, mits je je
stand niet helemaal "trillingsdood" gemaakt hebt.

Verwijderd

BN schreef op 10 October 2003 @ 17:04:
Heb van die betonnen U profielen gehaald bij de Praxis voor buiten in de tuin. Loodzwaar en precies het formaat van mijn boxen (KEF 304 uit de 70er jaren). Paar "voetjes" eronder zodat de houten vloer niet beschadigd en klaar. Hebben ze zelfs in drie kleuren geloof ik (grijs anthraciet en rood of zo).
Prima oplossing, je voldoet aan bijna alle bovengenoemde "eisen" :)

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:07

houthakker

Poehé

Ik heb standaard elro steunen, van Gamma, Karwei op Praxis

Specs

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

Exirion

Gadgetfetisjist

FFF schreef op 10 October 2003 @ 17:00:
Hoi hoi, Ik had dezelfde vraag, maar ik ga ze zelfbouwen (wil het misschien hier ook posten) Ben eerst gaan kijken, de enige kosten die ik maak zijn verf en spikes, naar verwachting presteren ze nog en stuk beter dan de fabrieksstands.
Als je dan toch zelf gaat bouwen, maak die speakerkasten dan gewoon hoger? Heb je ook meer volume om (liefst met closed box) beter laag te hebben. Klinkt beter dan kleine bass-reflex kastjes :P En als je die kleine kastjes toch op steunen gaat zetten nemen ze even veel ruimte in als hogere speakers.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Exirion schreef op 11 October 2003 @ 11:46:
[...]

Als je dan toch zelf gaat bouwen, maak die speakerkasten dan gewoon hoger? Heb je ook meer volume om (liefst met closed box) beter laag te hebben. Klinkt beter dan kleine bass-reflex kastjes :P En als je die kleine kastjes toch op steunen gaat zetten nemen ze even veel ruimte in als hogere speakers.
Erm, hij gaat zelf speakerSTANDS bouwen, niet zelf speakers...

Maar ik ben verder wel benieuwd wat de TS uiteindelijk heeft gekocht. Ik moet mijn net nieuwe MS 902's ook nog ergens op deponeren :P

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
StarTAC schreef op 11 October 2003 @ 12:19:
[...]

Erm, hij gaat zelf speakerSTANDS bouwen, niet zelf speakers...

Maar ik ben verder wel benieuwd wat de TS uiteindelijk heeft gekocht. Ik moet mijn net nieuwe MS 902's ook nog ergens op deponeren :P
haha inderdaad :)

Ik haal maandag ofzo denk ik even twee van die steuntjes van de Ikea, als het niets is breng ik ze net zo hard weer terug :)

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 20:56
Verwijderd schreef op 11 oktober 2003 @ 12:25:
[...]

haha inderdaad :)

Ik haal maandag ofzo denk ik even twee van die steuntjes van de Ikea, als het niets is breng ik ze net zo hard weer terug :)
en, was het wat? Ik zit te kijken of ik ook van die Ikea stands ga aanschaffen.

Probleem is dat er aan de onderkant van de speakertjes die ik wil kopen geen bevestiging zit dus moet ik haast gaatjes gaan boren om de speaker op de stands te bevestigen. Maar hier heeft vast iemand al wat op gevonden.....

Verwijderd

Topicstarter
Bevallen best aardig...Bevestiging: Plankje op maat zagen, die op de steun schroeven en daarop je speakers zetten.

Ik ga dus never nooit niet in mijn mooie speakers boren :)

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 20:56
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 17:51:
Bevallen best aardig...Bevestiging: Plankje op maat zagen, die op de steun schroeven en daarop je speakers zetten.

Ik ga dus never nooit niet in mijn mooie speakers boren :)
Precies het idee dat ik ook had, gewoon ;)

Nu maar eens op zoek naar bijpassend (gefineerd) kersenhout....

Verwijderd

Topicstarter
Dunne planken gebruiken en je ziet het niet eens :)
Pagina: 1