Toon posts:

meerdere setjes op 1 soundcard

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heb een dringend vraagje
graag zou ik het geluid door heel het huis regelen met 1 centrale pc , waar dus enkele 5.4 of 4.1 setjes aan moeten komen , elks in een verschillende kamer geplaatst dus

dus in elke kamer komt een 4.1 of 5.1 setje(weet nog niet juist wat)
Hoe valt dit op te lossen??
met splitters werken lijkt me zinloos , omdat het geluidsniveau drastisch zal dalen imo

kunnen jullie mij helpen??
thanks

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

zelf maken lijkt me de beste en goedkoopste oplossing. Er zullen zeker kant-en-klare oplossingen voor zijn, maar dat kost dan ook wat. Ik ben niet zo'n zelfmaak electrofreak, maar een bordje met daarop 3 ingangen en 3 uitgangen (3,5" jack) met daar tussen een volume regeling en evt. een signaalversterker lijkt me een prima stageprojectje voor een leerling electronica! Suc6

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Ik neem aan dat je alle setjes tegelijk wilt kunnen laten werken, anders is een splitter wel een optie (als het niet teveel stoort maar dat weet je nooit).

Anders zal je of meerdere geluidskaarten moeten gebruiken of zelf wat moeten gaan knutselen. Bij een electronicazaak kan je kleine voorversterker-bouwpakketjes
Als je de uitgang van je geluidskaart naar meedere voorversterkertjes leidt, dan blijft het signaalniveau op peil. Veel electronica is het niet maar bij een bouwpakketje krijg je altijd een schema dus je kan dat ook altijd op een experimenteer-printje nabouwen.

Senile! Senile Oekaki

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

met splitters werken lijkt me zinloos , omdat het geluidsniveau drastisch zal dalen imo
De niveau's dalen niet drastisch dan. Dat heeft te maken met uitgangs en ingangsimpendantie en is al vrij vaak gevraagd en beantwoord :)

Je kan dus gewoon splitsen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.