Toon posts:

[OC] 9800 non pro met checkerboars

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb zojuist mijn vga silencer van http://www.arctic-cooling.com binnen maar als ik met me core hoger ga dan 445 op de core dan krijg ik artifacts vga ik nog 1 stapje hoger dus 460 ofzo dan krijg ik checkerboards artifacts?? is wel klote want nu kan ik maar 30 mhz hoger overclocken.

weet iemand een oplossing..
zoals verhogen stroom naar agp slot.. maar hoe :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

[rml][ OC | MOD] Radeon 9800 > 9800 pro[/rml]

In je BIOS meer volts op de AGP zetten, en een voltmod op je kaart uitvoeren. En natuurlijk betere koeling. Beetje meer zelfwerkzaamheid cq. zoeken/lezen is nooit weg ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

als je je core op 445 krijgt, is dat al heel veel hoor, een originele non-pro draait op 325 volgens mij....................

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Ter vergelijking: Mijn 9800 SE draait stock op 378 / 337,5 core/mem. Ik kan hem met stock cooling en normale volts oc'en naar 440 / 360 zonder checkers/artifacts. Dus spawn, dat jij die checkers/artifacts krijgt, betekent het dat je core gewoon te hard gaat voor de koeling/volts die hij krijgt. En let ook op je geheugen natuurlijk, kan ook zijn dat je dat te hoog hebt staan, of heb je dat niet ge-oc'd?

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
geheugen staat 398 maar nog nooit problemen mee gehad!!
het is dan te weinig volts want de cooler is niet eens heel warm als ik checkers krijg.

conclusie:
snuffelen in bios om agp ophoog te krijgen.

probleem:
DELL :)

:edit:
opnieuw artic silicone gesmeerd nu haal ik 455 :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 11:51 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bij overclocken zijn er geen garanties. Checkerboards zijn een zeer bekend verschijnsel waarover meer dan genoeg info te vinden is met de search. En zie ook het topic van ReemF :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.