Toon posts:

install w2k hangt op dell latitude

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dell latitude. Iets precieser: het is een P2-366 met 128 mb ram en 5 of 6 GB HD. Daar staat momenteel windows NT op maar ik wil deze upgraden naar windows 2000.
Alleen als ik er een windows 2000 cd indoe en boot begint hij netjes met laden van drivers waarna het scherm zwart wordt als hij daarmee klaar is ipv dat hij daarna verder gaat. Een andere W2k CD leverde hetzelfde op.
Toen ik er een windows 2000 advanced server cd instopte kwam hij een stapje verder, ipb een zwart scherm bleef hij hangen op het blauwe scherm dat hij daarna geeft alleen na 45 minuten stond hij nog steeds op dat scherm dus daar hadden we ook niet veel aan.

Ik heb al een bios update gedaan en een paar windows cd's geprobeerd maar tot nu toe nog geen effect. Ben nog niet aan het scherm gekomen dat ik me HD mag formatteren dus me NT4 staat er nog steeds op :(
ik heb ook al geprobeerd om ipv vanaf cd te booten te upgraden vanuit NT maar NT is engels en ik heb een nederlandse W2k

Zijn er nog mensen die mij kunnen helpen of suggesties hebben waar het nog aan kan liggen en hoe dat te verhelpen ?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:31
zoveel mogelijk hardware eruit halen en dan nog een keer proberen, alleen de nodige dingen laten zitten, video hdd en ram.

Ook nog ff je geheugen testen (ff searchen voor hddtest oid), ook al draait nt4 gewoon, kan het toch nog zijn dat 2k je geheugen niet lekker genoeg vind

Strava

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Prulleman, ik weet niet of jij wel eens een Dell Latitude uit elkaar hebt proberen te halen maar het betreft hier een laptop.

SuperVlieg, heb je niet toevallig Resume optie aanstaan in de bios? Ik weet niet zeker of dit op Dell laptops zit maar bij Toshiba wordt het installeren hierdoor verhinderd.

Verwijderd

Topicstarter
Uhm zoveel mogelijk hardware uit me laptop slopen ? Ik wli wel proberen om in de bios een aantal dingen te disablen maar me laptop openschroeven heb ik eigenlijk weinig zin in. Een pc zou ik dat wel hebben geprobeerd maar een laptop van werk is toch wat anders. Progjes om je geheugen en HD etc te testen zal ik eens even naar kijken..

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

probeer eens power management en als het er op zit iets van speedstep uit te zetten.
Uit ervaring kan het zo zijn dat een installatie lijkt te hangen

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC