Radeon Mobility 9000 & Win2003???

Pagina: 1
Acties:

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 10:42

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
Heeft IEMAND een idee waar ik een windows 2003 driver kan vinden voor een ATI Radeon Mobility 9000?

Ik zoek me gek!

Is er uberhaupt wel support?

Heb een Dell Inspiron 8200 maar dell heeft geen drivers ... omega corner (cat3.7 en 3.8) geen succes.

iemand? :)

Damn it's good 2b a Tweaker!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:25

talin

ES-MA

windows 2003 server ?
gewoon ff microsoft mailen , die kunnen je mischien wel verder helpen .
je hebt natuurlijk een duur besturingssysteem gekocht en je hardware wordt niet eens ondersteund .

kijk ook even op de doos van je VGA kaart systeem specs of die kaart uberhaupt wel geschikt is voor windows 2003 server

anders ATI een mailtje sturen .

( p.s. lijkt me niet echt beste oplossing een server ( als we het over win 2003 server hebben ) om daar een ATI Radeon Mobility 9000 in te stoppen , maar das mijn mening )

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
talin schreef op 10 October 2003 @ 12:07:
windows 2003 server ?
gewoon ff microsoft mailen , die kunnen je mischien wel verder helpen .
je hebt natuurlijk een duur besturingssysteem gekocht en je hardware wordt niet eens ondersteund .

kijk ook even op de doos van je VGA kaart systeem specs of die kaart uberhaupt wel geschikt is voor windows 2003 server

anders ATI een mailtje sturen .

( p.s. lijkt me niet echt beste oplossing een server ( als we het over win 2003 server hebben ) om daar een ATI Radeon Mobility 9000 in te stoppen , maar das mijn mening )
---

Jah tis een testomgeving ik heb GEEN support voor windows. Ik heb het geinstalleerd op een laptop en kwa snelheid issie meer dan snel genoeg. 64mb DDR 1600x1200.

ATI geeft geen support voor MOBILITY chipsets... dell heeft alleen voor winxp drivers.

Iemand anders een idee :P ?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 19:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

De gewone Catalyst v3.8 downloaden samen met MobileMOD (check Guru3D) en zelf je mobilitydrivers in elkaar flansen. :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Optie1. Voortaan erop letten dat je hardware en software bij elkaar passen.
Optie2. Gewoon de 2000/XP drivers installeren, dit werkt vrijwel altijd.

Verwijderd

geen support ? hmmm... testomgeving....
wat moet je met Win2003 server op een laptop in godsnaam ?
En oh ja, als jij het niet met google vindt, zullen wij het denk ik ook niet vinden.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:25

talin

ES-MA

spanx schreef op 10 October 2003 @ 12:20:
[...]

---

Jah tis een testomgeving ik heb GEEN support voor windows. Ik heb het geinstalleerd op een laptop en kwa snelheid issie meer dan snel genoeg. 64mb DDR 1600x1200.

ATI geeft geen support voor MOBILITY chipsets... dell heeft alleen voor winxp drivers.

Iemand anders een idee :P ?
mag ik geen idee meer aandragen ;(

heb zelf op mn thuis servertje ook 2003 server draaien en daar heb ik voor de VGA kaart gewoon XP drivers gebrukt .
maar dat is dan ook een NVidia kaartje .
en dat werkt .

heb je de XP driver al geprobeerd ?
wat gebeurd er dan of zegt ie dat het niet de goede driver is ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
BSOD als ik opnieuw opstart van een ATIxxx.dll

Dus W2k en XP drivers werken NIET. heb ook zelf al de 3.8 catalyst gemodded... werkt ook niet.

Heb de Omega drivers nog niet geprobeerd. Maar ze zeggen al bij voorbaat bij geen ondersteuning.

bedank jongens!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
1] http://mirror.ati.com/buy/onboard/mobile/index.html >
2] http://mirror.ati.com/buy...e/mobilityradeon9000.html >
3] http://support.euro.dell.com/nl/nl/filelib/index.asp > zoeken (bij "omschrijving") op "ati mobility 9000" > lijst met drivers :Y)

Hopelijk zit er wat bruikbaars voor je bij :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
Helaas... geen Windows 2003 drivers... :(

Heb een inspiron 8200 (laptop) en ze hebben alleen XP drivers.

Verwijderd

spanx schreef op 10 oktober 2003 @ 13:26:
Helaas... geen Windows 2003 drivers... :(

Heb een inspiron 8200 (laptop) en ze hebben alleen XP drivers.
XP drivers werken normaal gesproken ook gewoon op w2k3!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Waarom ga je niet voor VMWare? Die emuleert je hardware en dan werkt het altijd goed. En is nog eens handig in een testomgeving ook, vanwege dat je meerdere machines tegelijk kan emuleren (mits je genoeg ram hebt).

Ati Mobility drivers zullen voorlopig niet komen, omdat het niet gebruikelijk is een nieuw server os op een laptop te installeren ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Arnaud
Je kunt natuurlijk ook gewoon de Default VGA Driver gebruiken. Hiermee kun je prima werken onder Windows Server 2003. Misschien kun je zelfs wel een standaard SVGA driver gebruiken?

Ik wil overigens even het onderscheid maken tussen testen met de bedoeling om te kijken wat Windows Server 2003 ongeveer is/doet/werkt (ook wel spelen genoemd) en testen om te kijken hoe de performance/security/TCO/etc zijn (ook wel echt testen genoemd).

Als jij aan het spelen bent met Windows Server 2003, dan zou de conclusie nu moeten zijn: Jammer voor mij, maar het is een server-OS en geen laptop-OS.

Echt testen doe je trouwens op een machine die zoveel mogelijk lijkt op de doel-machine. Als jij echt aan het testen bent, dan vraag ik me af waar je mee bezig bent. Reden nummer 1 om een server-OS te gebruiken is namelijk de stabiliteit. Windows is zeer stabiel te noemen als je hardware goed ondersteund wordt (door drivers). Voordat je besluit om Windows Server 2003 te gaan testen moet je dus ook besluiten op welke hardware je dat gaat doen en dan is deze laptop dus blijkbaar niet geschikt.

Algemene conclusie moet dus hoe dan ook luiden: "Jammer, maar niet op deze hardware. Volgende keer de Hardware Compatibility List van te voren doorlezen."

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
Arnaud schreef op 10 October 2003 @ 13:36:
Je kunt natuurlijk ook gewoon de Default VGA Driver gebruiken. Hiermee kun je prima werken onder Windows Server 2003. Misschien kun je zelfs wel een standaard SVGA driver gebruiken?

Ik wil overigens even het onderscheid maken tussen testen met de bedoeling om te kijken wat Windows Server 2003 ongeveer is/doet/werkt (ook wel spelen genoemd) en testen om te kijken hoe de performance/security/TCO/etc zijn (ook wel echt testen genoemd).

Als jij aan het spelen bent met Windows Server 2003, dan zou de conclusie nu moeten zijn: Jammer voor mij, maar het is een server-OS en geen laptop-OS.

Echt testen doe je trouwens op een machine die zoveel mogelijk lijkt op de doel-machine. Als jij echt aan het testen bent, dan vraag ik me af waar je mee bezig bent. Reden nummer 1 om een server-OS te gebruiken is namelijk de stabiliteit. Windows is zeer stabiel te noemen als je hardware goed ondersteund wordt (door drivers). Voordat je besluit om Windows Server 2003 te gaan testen moet je dus ook besluiten op welke hardware je dat gaat doen en dan is deze laptop dus blijkbaar niet geschikt.

Algemene conclusie moet dus hoe dan ook luiden: "Jammer, maar niet op deze hardware. Volgende keer de Hardware Compatibility List van te voren doorlezen."
ja klooien wou ik, en die hardware comp. list nooit naar gekeken... ik heb het altijd werkend gekregen..... microsoft's manier om bepaalde bedrijven een extra duwtje te geven voor verkoop van hun hardware.

gegroet.

ati2dvag.dll : page fault in non paged area.

dat was/is mijn foutmelding.

Aangezien ATI een goede driverstructuur heeft dacht ik dus voor de 9x00 reeks wel goed te zitten met windows.

• Arnaud
hardware comp. list nooit naar gekeken... ik heb het altijd werkend gekregen
Werkend krijgen is vrijwel nooit een probleem onder Windows, stabiliteit en performance is een heel ander verhaal. De HCL van Microsoft dient om aan te geven welke hardware gegarandeerd ondersteund wordt door de bijbehorende versie van Windows. Het heeft absoluut niets te maken met het pushen van bepaalde merken, want elk merk kan zijn drivers laten testen. Goede merken met goede producten zorgen ervoor dat er nog voor het uitkomen van een nieuwe Windows-versie al een goede (geteste) driver bestaat. Aangezien dit geld/tijd/moeite kost zal een fabrikant dit alleen doen als hij verwacht er klanten mee te dienen. Een laptop-videokaart-driver voor een Server OS is geen logische combinatie en dus zal er ook geen geld/tijd/moeite worden genomen om een driver te schrijven/testen/etc.

Als je wilt klooien en niet de moeite doet om hardware en software op elkaar af te stemmen dan zul je dus ook moeten klooien om je hardware werkend te krijgen met je software. In dit topic staan al vele tips om dat voor elkaar te krijgen (default VGA, default SVGA, Win2k-drivers, WinXP-drivers, getweakte catalysts). Het is nu aan jou om dit te proberen en de resultaten hier weer te posten, zodat ook anderen weten hoe ze dit probleem kunnen omzeilen.

Succes

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
Aangezien er GEEN nieuwe driver geschreven moet worden omdat de ATI CATALYST drivers het ALTIJD doen voor de 9x00 series... er is alleen nog geen support voor de ATI kaarten in 2003 (in de catalyst dan)

Het moet nog geimplementeerd worden.

Over dat hcl... kijk ik nooit naar als je gewoon afgaat op de betere merken zie je vanzelf dat alles tip top in orde is met "ondersteuning"

mvg

Pagina: 1