Toon posts:

1 pc en 4 monitoren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik weet dat er al heel veel is geschreven over dit onderwerp.......toch kon ik niet echt een antwoord vinden op het probleem waar ik mee zit en als ik iets kon vinden dan was dat al van een tijd geleden (er zijn in de tussentijd al weer heel wat nieuwe kaarten bijgekomen!).....O ja even ter info....ben een fanatieke flightsimmer (fs2004).

Ik heb 1 pc en wil daar 3 monitoren en 1 beamer op aansluiten.
Ik heb nu een Geforce 4 Ti4600 (twinview) en wil daarnaast 1 of 2 PCI kaarten erbij prikken. Vraag blijft voor mij welke PCI kaart(en) ik het best erbij kan nemen.

Het liefst wil ik er 1 pci twinview kaart bijprikken (aangezien ik eigenlijk maar 1 vrij pci slot over heb), maar welke? de ATI valt af, want die gaat niet goed samen met de Geforce 4 Ti4600 en dan blijft over geforce en Matrox (waar ik helemaal geen ervaring mee heb)....of zijn er nog andere pci videokaarten die ik beter kan nemen.

Optie 2 is dus dat ik er 2 pci kaarten bij prik (liever niet, maar als het echt niet anders kan....) en ook in dat geval is de vraag welke ik moet nemen. TNT2 of MMX440 of iets anders???

Wat moet ik waarop aanluiten?

O ja, nog wat extra gegevens:
Prosessor: pentium IV 1800 mhz
Videokaart: ASUS GF4 ti4600
Geluidskaart: Creative

In eerste instantie is de prijs van ondergeschikt belang (tenzij het echt heel duur wordt).

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:32
Als je nu al een Geforce hebt, werkt het erg goed om er ook nVidia PCI's bij te zetten. Ik heb zelf twee Geforce 2 mx 400 kaarten. Geen idee of van de nieuwere versies met twinview ook PCI varianten bestaan.
Van de Matrox Parhelia bestaat wel een PCI variant en daar kun je in ieder geval meerdere monitoren aan hangen.

En even gecheckt: Bij Alternate staat een Matrox Millennium G450 VGA+DVI PCI voor € 129. Is dat iets?

Verder geldt vooral: SiS kaartjes en oude S3 kaartjes als extra kaart werken niet geweldig.

[ Voor 12% gewijzigd door dreamscape op 10-10-2003 09:41 ]

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Kan je geen echt advies geven; maar ik gebruik hier Matrox G450 kaarten op W2k met max 4 monitoren (5 als onboard VGA word gebruikt). Werkt in bedrijfsomgeving goed; weet niet wat de performance voor een flight simulator is...

Suc6

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Met deze jongen gaat dat best lukken lijkt me, een Matrox G450 :)

LinkedIn
Instagram

• M_de_Hilg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Met een matrox G450 MMS ben je in één keer klaar. Hier kunnen 4 monitoren op worden aangesloten en is een pci kaart.
matrox site

Verwijderd

Topicstarter
oke, bedankt alvast voor al jullie reacties......

voor alle duidelijkheid: jullie denken dat een maxtor pci kaart (twinview) geen conflicten zal opleveren met mijn G4 ti4600 ?
Is ie ook een beetje geschikt voor het gamen?

nogmaals bedankt voor jullie info.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
dreamscape schreef op 10 October 2003 @ 09:38:

[..]

Verder geldt vooral: SiS kaartjes en oude S3 kaartjes als extra kaart werken niet geweldig.
offtopic:
ik draai Dual setup met een GF4MX440SE en een S3 trio 3D/2X 4MB PCI (volgens Linux is het een S3 Virge 3D maar VGA Bios zegt anders), totaal niks mis mee, draait vloeiend, moet alleen ff een IRQ toewijzen aan het PCI kaartje... dan doet ie et wel soepel genoeg...

4 monitoren... :9~ Als je op alle 4 goeie performance wil hebben lijkt et mij idd handig om gewoon gelijke kaarten te halen, hoeft ie namelijk maar 1 type driver te gebruiken voor de kaartjes...

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

voor conflicten kan je de database van www.realtimesoft.com bekijken. maar het zou geen probleem mogen zijn. maar ati en geforce lijkt mij ook geen probleem

ik draai zelf ook 3 monitoren + TV en dat werkt zonder probleem. gebruik een radeon 9500pro (monitor 1 en 2) en een radeon 7500 pci voor monitor 3 en TV.
2de monitor aansluiting van die pci kaart is op hoge resoluties nogal brak maar tvout met 800x600 is geen probleem. rest van de monitoren draaien allemaal 1600x1200x32@75

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 09:35:
de ATI valt af, want die gaat niet goed samen met de Geforce 4 Ti4600
Leg dit eens uit, want ik heb hier geen probleem met een Geforce2 en een ATI

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

hij denkt natuurlijk dat als ze geen goede vrienden van elkaar zijn de kaarten ook gelijk niet samen werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb namelijk al een ati radeon 7500 gehad.....en daarvan is bekend dat ze niet geschikt zijn voor flighsim 2004. Dus misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest......het kan dus best zijn dat geforce en ati wel samen kunnen gaan, maar ati is niet geschikt voor Flightsimmulator programma's. Heel misschien (maar dat is dan nieuw) heeft ati nu WEL drivers waarmee FS programma's goed draaien.......

Verwijderd

Topicstarter
Oke ben eruit.....ik wil een Geforce twinview PCI kopen.....(aangezien deze een betere 3d kwaliteit heeft en een redelijke 2d t.o.v. de matrox, die een slechtere 3d kwaliteit heeft).

Maar nu is de vraag welke geforce pci het beste is. Zover ik weet is alleen de geforce2 MX in twinvieuw uitgebracht of zijn er meerdere? Zo ja welke kan ik dan het best nemen?

O ja, ik heb maar 1 vrij PCI slot over, dus het MOET een twinview zijn.

Mijn tweede vraag is of een tweede 3d monitor uberhaupt ondersteund wordt. (want ik heb ook nog een ti4600 die een 3d uitgang heeft). Ik zou dan dus in totaal twee 3d monitoren hebben en twee 2d monitoren. (Kan dit of wordt het één 3d monitor en drie 2d monitoren?)

• Snijkoek
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 22:46:
Ik heb namelijk al een ati radeon 7500 gehad.....en daarvan is bekend dat ze niet geschikt zijn voor flighsim 2004. Dus misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest......het kan dus best zijn dat geforce en ati wel samen kunnen gaan, maar ati is niet geschikt voor Flightsimmulator programma's. Heel misschien (maar dat is dan nieuw) heeft ati nu WEL drivers waarmee FS programma's goed draaien.......
Ik kan me best indenken dat een Radeon 7500 wat minder presteert dan een Ti4600... |:( Maar als je een moderne kaart pakt moet dat geen enkel probleem zijn

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Je kan deze proberen:

Fx 5200 van Gainward of mischien deze MX440 van XFX.

Beiden PCI, beiden Twinview... :)

Verwijderd

Topicstarter
TNX MAN, hier heb ik tenminste wat aan.....ga even lezen en over die radeon...ik heb er al een gehad. Op de een of andere manier rijmt dat niet met flightsimulator. Dit stond ook als ik mij niet vergis op de site van ATI (danwel een half jaar geleden) en wordt door meerdere FS fanaten bevestigd. Mogelijk hebben ze nieuwe drivers waar het allemaal nu wel goed werkt......maar mijn ervaring met die kaart was dus (voor wat betreft het flighsimmen slecht).

Over Gforce ben ik ZEER te spreken, vandaar mijn keuze voor een geforce PCI kaart.
nogmaals bedankt en als je nog meer info hebt......dan is dat zeer welkom.
DAVE2003

Verwijderd

Tsja ik was ook te spreken over mijn GF2MX maar kocht daarna toch een Radeon 8500. Puur omdat die het snelst was op dat moment :z
Merkentrouw is in de computerwereld complete onzin, je moet gewoon kijken naar wat je krijgt voor je centen. Vroeger waren AMD (K6 :r) processors kut, nu heb je meer performance voor hetzelfde geld.

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Het zijn over het algemeen inderdaad de instap kaartjes die en twinview hebben, en in PCI uitvoering verkrijgbaar zijn. Dit heb ik in tien minuten even opgezocht op een aantal websites van bekende fabrikanten.

• KonradV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 13:39

KonradV

Live Long and Prosper!

een PCI videokaart met de GeForce FX-5200 engine bestaat ook , bijvoorbeeld die van van PNY, met 128 MB RAM erop, zie hier voor de specs:
http://www.pny-europe.com/uk/verto_fx_5200_pci.asp . Hierop kun je in ieder geval twee monitoren op aansluiten naast de twee op je AGP-videokaart Deze kaart kost 127,50 Euro bij Yorcom (www.yorcom.nl), hun Nederlanse dealer.

Bovendien zijn er nog diverse GF MX videokaarten , en een paar PCI Radeon-kaarten, bijvoorbeeld de 3D prohet 9000 op de markt (in Nederland te koop, zie hier: pricewatch: Hercules Radeon 9000 64MB (PCI) ).

Verwijderd

Topicstarter
perfect...bedankt
Toch nog een vraagje, zit er veel verschil tussen de merken? dus tussen een PNY Fx5200 of eentje van gainward? Of maakt dat allemaal niet zoveel uit en moet ik gewoon de goedkoopste nemen? Tot slot klopt het dat de GF FX kaarten op dit moment tot de snelste horen (voor wat betreft de PCI kaarten dan)?

Verwijderd

Topicstarter
of is de MX chip net zo snel dan wel sneller (voor het gamen dan)

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij misschien nog helpen met deze laatste vraagjes.....dan is het voor mij namelijk duidelijk wat ik moet nemen (denk ik)

alvorens bedankt

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13
Tussen merken zit er vrijwel geen merkbaar verschil meer tegenwoordig, de merken baseren zich meestal toch op dezelfde basis en voegen daar zelf wat bij, dus qua snelheid of beeldkwaliteit is er niet echt veel verschil te merken.

Als er geen Radeon 9500 videokaarten, of sneller, in PCI variant te verkrijgen zijn is de Geforce FX inderdaad het snelste die je kan krijgen. De MX is in iedergeval niet sneller dan de FX, zeker niet in games :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
THNX,

dan ben ik er uit en wordt het de XFX Geforce FX5200 PCI (twin vieuw).

Groetjes
Pagina: 1