Beste mensen,
Ik ben bezig om een loginscript te maken voor mijn access database. Nou wil ik waarden in twee velden controleren op juiste waarden. Alleen als je een veld controleert moet je er eerst de focus op zetten. Ik heb al onderstaande code:
Nou is mijn vraag: kunnen de if-statements zo neergezet worden dat ik de focus niet steeds op een veld hoef neer te zetten en zodat de code er netter uit komt te zien? Ik heb ook al geprobeerd om alle if ... then ... statements achter elkaar te zetten maar dat werkt niet goed want dan krijg ik achter elkaar door de foutmeldingen.
Carpenter
P.S als iemand ook nog weet hoe ik deze login case-sensitive kan maken want daar heb ik voor Access VB niets over gevonden.
Ik ben bezig om een loginscript te maken voor mijn access database. Nou wil ik waarden in twee velden controleren op juiste waarden. Alleen als je een veld controleert moet je er eerst de focus op zetten. Ik heb al onderstaande code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| txt_username.SetFocus
If txt_username.Text = "" Then
MsgBox "U dient een gebruiksersnaam op te geven", vbOKOnly, "Inloggen"
Else
txt_password.SetFocus
If txt_password.Text = "" Then
MsgBox "U dient een password op te geven", vbOKOnly, "Inloggen"
ElseIf rstLogin.EOF Then
MsgBox "De gebruikersnaam die u heb ingevult bestaat niet", vbOKOnly, "Inloggen"
ElseIf rstLogin.Fields(5) <> txt_password.Value Then
MsgBox "Het password dat u hebt ingevoerd is niet correct", vbOKOnly, "Inloggen"
Else
DoCmd.OpenForm "frm_constanten", acNormal, , , acFormEdit, acHidden
Forms!frm_constanten!const_medewerker_profiel_id = rstLogin.Fields(0)
Forms!frm_constanten!const_release_id = rstLogin.Fields(0)
DoCmd.Close
DoCmd.OpenForm "frm_bevinding", acNormal
End If
End If |
Nou is mijn vraag: kunnen de if-statements zo neergezet worden dat ik de focus niet steeds op een veld hoef neer te zetten en zodat de code er netter uit komt te zien? Ik heb ook al geprobeerd om alle if ... then ... statements achter elkaar te zetten maar dat werkt niet goed want dan krijg ik achter elkaar door de foutmeldingen.
Carpenter
P.S als iemand ook nog weet hoe ik deze login case-sensitive kan maken want daar heb ik voor Access VB niets over gevonden.