Fuji 2800Z kapot :-( Welke camera met SmartMedia nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:06
Mijn Fuji Finepix 2800 is naar de digicam hemel... dus moet ik een nieuwe kopen. Eisen: Gelijkwaardige of betere kwaliteit, prijs tot 400 euro, en het belangrijkst: accepteert SmartMedia kaarten, want daar heb ik nu ruim 256Mb van liggen. Helaas zag ik dat SmartMedia een van de verliezers lijkt te zijn van de memory card oorlog, dus ik kan bijna geen camera's vinden die het nog accepteren. Kunnen jullie helpen om een lijstje te maken van camera's die in aanmerking komen?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

http://www.kieskeurig.nl/...uct/digitale%20camera.htm en dan links op productvergelijk klikken, je eisen invoeren qua prijs, media etc en er komt een mooi lijstje uitrollen. Succes met je keuze :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-04 16:25
Of op dpreview.com kijken http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp .
Maar als ik een suggestie mag maken: ik zou het zelf zonde vinden als je op basis van geheugen je camera uitkiest.
't Zou bijv. best zo kunnen zijn dat je een SD of Compact Flash camera kan vinden die samen met 256 Mb geheugen nog goedkoper is dan een losse SM camera...

Maar dat is alleen mijn mening... ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn camera deels op die manier heb gekocht: ik had een Finepix 50i (met SM geheugen). Maar omdat ik van werk een 1 Gb Microdrive had gekregen heb ik bovengenoemde camera verkocht en gezocht naar een Microdrive compatible camera. Uiteindelijk is het de S30 geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
wat is er kapot aan je camera dan?

[edit] een fuji finepix s602z slikt ook smartmedia toch? misschien is dat wat voor je? (ken je budget niet)

[edit2] lezen is moeilijk :/ .. tot 40o euro dus.. dan is de s602 misschien wat te duur

[ Voor 88% gewijzigd door Luuk op 10-10-2003 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik vind ook dat het heel erg onverstandig is om een camera te kiezen adh van slechts 1 eis, namelijk het soort geheugen. Als het nou een veel gebruikte media was dan kan ik het best begrijpen, maar je zei zelf al dat smartmedia niet bepaald de geheugenstrijd overleeft.

Wat ik dus voorstel, haal 50 euro van die budget af en koop daarvan een 256MB CF-kaart (goedkoopste flashmedia ATM) en haal een camera van 350 euro. Met 350 euro kom je nog een heel ver end. Canon A70 bv.

Kijk gewoon even in de pricewatch http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux
G-PHREAK schreef op 10 October 2003 @ 10:11:
wat is er kapot aan je camera dan?
Het werkt niet meer :)

[ Voor 23% gewijzigd door kmf op 10-10-2003 10:20 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 16:36

qless

...vraag maar...

Mischien dat je kan kijken of er ergens een 6800Zoom wordt aangeboden, die heb ik en die gebruikt ook SM. Wel is die normaal iets duurder (6 MP) maar is ook al wat ouder (opgevolgd door de S1) dus zou die wel eens in jouw prijsklasse kunnen liggen

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Wat je nu ook kan doen is een camera met CF of SD kopen en nu (of later) het SM verkopen, voor 256 moet je zeker meer dan 50 euro kunnen vangen lijkt me.

De prijs van SM is de laatste twee maanden ontzettend omhoog gegaan en amper leverbaar. Dus als je van gokken houdt kan je het zelfs nog een tijdje vasthouden om te hopen dat de prijs nog meer gaat stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Nu online

MaDLiVe

.-Observer-.

De tip die Athlonkmf geeft lijkt mij toch het beste. Je haalt met de canon a70 toch wel een goeie camera in huis en dan heb je gelijk 256MB geheugen.

Ik heb eem s602z die slikt zowel SM als CF--> SM was toch echt een stuk sneller btw.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08
Er zijn genoeg interessante camera's die nog SD gebruiken:
Fuji S602Z (3MP, 6x zoom)
HP 935, 945
Kodak DX6490 (4MP, 10x zoom)
Minolta Z1 (3MP, 10x zoom)
Panasonic DMC-FZ1, FZ2, FZ10 (2MP,2MP,4MP 12x STABILIZED zoom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

catchingfire schreef op 10 oktober 2003 @ 16:12:
Er zijn genoeg interessante camera's die nog SD gebruiken:
Fuji S602Z (3MP, 6x zoom)
HP 935, 945
Kodak DX6490 (4MP, 10x zoom)
Minolta Z1 (3MP, 10x zoom)
Panasonic DMC-FZ1, FZ2, FZ10 (2MP,2MP,4MP 12x STABILIZED zoom)
SD is Secure Digital, SM=SadoMasochisme SmartMedia

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Dr. Strangelove schreef op 10 oktober 2003 @ 08:53:
Mijn Fuji Finepix 2800 is naar de digicam hemel... dus moet ik een nieuwe kopen. Eisen: Gelijkwaardige of betere kwaliteit, prijs tot 400 euro, en het belangrijkst: accepteert SmartMedia kaarten, want daar heb ik nu ruim 256Mb van liggen. Helaas zag ik dat SmartMedia een van de verliezers lijkt te zijn van de memory card oorlog, dus ik kan bijna geen camera's vinden die het nog accepteren. Kunnen jullie helpen om een lijstje te maken van camera's die in aanmerking komen?
Olympus C4000Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:06
Dank voor alle reacties. Ik moet erbij vertellen dat deze camera niet alleen door mij gebruikt wordt/gefinancierd is. Mijn ouders hebben de helft betaald, en omdat mijn vader hem gemold heeft betaalt hij nu een nieuwe. Maar dat betekent dus 'moet hetzelfde geheugen gebruiken want ik wil geen geld uitgeven aan nieuwe geheugen'. Het argument om 50 euro van het budget te halen om een nieuwe kaartje te kopen vind ik echter goed.

Ik heb idd de S602 bekeken, die gebruik ik op werk en die bevalt erg goed, helaas wat te duur.

De Olympus ziet er trouwens interessant uit, die ga ik eens goed bekijken.

Over wat er kapot aan was: de zoomlens heeft een tik gekregen toen de camera aanstond, en toen brak er wat af binnenin... uit elkaar halen en proberen te lijmen mocht niet baten.

Het is trouwens een slecht weekend voor digicams hier in huis... gisteren viel de A201 van mijn vader uit mijn zak in terwijl ik in de kookpotten van Monsieur Cannibale in de Efteling zat... hij dook onder een van de potten. Ride gestopt, camera gepakt... hij deed het nog prima! Cosmetisch gezien was hij wat minder mooi geworden ;) Maar de 201 is duidelijk wat beter gebouwd dan de 2800 :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Pagina: 1