Ik ben redelijk nieuw tot .NET en ASP, en ik heb de volgende problemen:
Ik heb een datagrid die gebonden is met een data source. In dit datagrid wil ik een pulldown menu. Het pulldown menu zit in de datagrid en wordt ook goed gevuld. Echter ik heb de volgende vragen:
- Als ik op edit kies in het datagrid is de ingevulde waarde van het pulldown menu niet geselecteerd en staat er gewoon de eerste waarde in de lijst.
- Hoe haal ik een waarde uit dit pulldown menu. Ik heb geprobeerd met de methode getControl("naam dropdown"), dit werkt echter niet. Hoe kan ik deze control aanspreken?
Mijn template voor de colom ziet er als volgt uit:
De methode Bind() geeft een DataSet terug (de lijst is compleet).
Ik heb een datagrid die gebonden is met een data source. In dit datagrid wil ik een pulldown menu. Het pulldown menu zit in de datagrid en wordt ook goed gevuld. Echter ik heb de volgende vragen:
- Als ik op edit kies in het datagrid is de ingevulde waarde van het pulldown menu niet geselecteerd en staat er gewoon de eerste waarde in de lijst.
- Hoe haal ik een waarde uit dit pulldown menu. Ik heb geprobeerd met de methode getControl("naam dropdown"), dit werkt echter niet. Hoe kan ik deze control aanspreken?
Mijn template voor de colom ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <ItemTemplate> <asp:Label runat="server" Text='<%# DataBinder.Eval(Container, "DataItem.Sept Type") %>'> </asp:Label> </ItemTemplate> <EditItemTemplate> <asp:DropDownList runat="server" id="lstValueTypeSept" DataValueField="ValueTypeID" DataTextField="Name" DataSource='<%# Bind()%>'> </asp:DropDownList> </EditItemTemplate> |
De methode Bind() geeft een DataSet terug (de lijst is compleet).