Toon posts:

Internet via 2 kabelmodems mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van mijn internetprovider een nieuw modem gekregen daar mijn modem te oud zou zijn.
Ik heb nu een dynamisch ip-adres, met het oude modem een vast ip-adres. Nu hebben zij het oude modem achtergelaten.

Er zitten al twee netwerkkaarten in mijn pc, is het nu mogelijk om via twee netwerkkaarten op elk een apart kabelmodem te internetten?

Dit zou mogelijk een dubbele bandbreedte betekenen, die goed te pas komt bij bijvoorbeeld de nieuwsgroepen....

Is dit mogelijk ???
En hoe moet dit dan geconfigureerd worden?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 22:52
Volgens mij gaan ze je oude modem gedisabled hebben...

Hem je het al getest met enkel je oude modem aangesloten? Krijg je nog signaal?

[ Voor 44% gewijzigd door Fire69 op 10-10-2003 08:51 ]

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-02 08:03
gaat niet werken, er is nog iets als een "kabel" cap, die dus zorgt dat je niet boven bepaalde snelheid komt

edit

+ dat ze nog je oude modem niet meer toegang laten krijgen tot het netwerk

[ Voor 33% gewijzigd door genosis op 10-10-2003 08:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, mijn oude modem werkte pas nog, terwijl mijn nieuwe modem al gebruikt was...

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Via een router en dan parallel broadband ? :?

Verwijderd

Topicstarter
Genosis schreef op 10 October 2003 @ 08:52:
gaat niet werken, er is nog iets als een "kabel" cap, die dus zorgt dat je niet boven bepaalde snelheid komt

edit

+ dat ze nog je oude modem niet meer toegang laten krijgen tot het netwerk
Heeft deze cap ook wat te maken met de maximale connecties die je kunt maken.
De snelheid is wel genoeg hoewel een grotere snelheid altijd beter is...
Met nieuwsgroepen is het fijn als ik wat meer snelheid kan behalen, daar dit nu al op de max-download snelheid werkt. Fileshare programma's daarin tegen komen lang niet aan de max download snelheid toe, maar geeft juist weer problemen in de maximale connecties die ik via de kabel kan hebben....

• Fire69
  • Laatst online: 24-02 22:52
Tja, als ze allebei nog werken, sluit je ze gewoon aan en dan moet je iets doen met je 2 netwerkkaarten... Trunken of zo? :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd info hierover te vinden, maar kom niet veel verder....

ligt dat nou aan mij... ja zeker...
:?

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 11:36
Heb je al gecheckt of die modems niet in hetzelfde frequentie gebied werken (zeer waarschijnlijk wel) want dan lijkt me je project al bij voorbaat vrij kansloos....

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 15:12

Swerfer

Hmm...

Ik heb nu een dynamisch ip-adres, met het oude modem een vast ip-adres. Nu hebben zij het oude modem achtergelaten.
Gewoon je oude 'vaste' ip zelf weer handmatig instellen in windows. Al zal je waarschijnlijk altijd hetzelfde ip adres krijgen als je dynamische instellingen hebt in windows...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Die kabel-cap is onzin. Als je 2 werkende (geregistreerde) kabelmodems hebt kun je die zonder problemen aansluiten en met 2 pc's tegelijk de volle bandbreedte benutten.
Snelheid wordt gecapped per modem, en niet per kabel.

In het geval van CupraOwner zou je kunnen kijken naar iets als connection-teaming. Hierdoor zal de maximale snelheid niet hoger worden, maar kun je wel bijvoorbeeld 2 bestanden teglijk op volle snelheid downloaden (normaal zou de snelheid halveren)

Ik ben de volgende 2 linkjes tegengekomen:
http://www.vicomsoft.com/knowledge/reference/bondteam.html
en deze, maar die is nu unavailable..http://www.midpoint.com/

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

werkt prima, mits je twee werkende modems hebt, die ieder een eigen ip doorkrijgen.

opent de search en zoek maar eens op: trunking, bonding of loadbalancing

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

loadbalancing, maar verwacht geen wonderen, effectief iets van 15% performance winst (bij mij dan)

Maar waarom zet je de tweede modem niet aan een oud pctje? Ga je daar ook op downloaden. (vcd1 op modem 1 en vcd2 op modem twee) Gewoon ff een splitter er tussen zetten en klaar is kees. En in een niet drukke buurt 100% performance winst en geen lastige installaties.

[ Voor 60% gewijzigd door |sWORDs| op 10-10-2003 11:09 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
sWORDs schreef op 10 October 2003 @ 11:04:
Maar waarom zet je de tweede modem niet aan een oud pctje? Ga je daar ook op downloaden. (vcd1 op modem 1 en vcd2 op modem twee) Gewoon ff een splitter er tussen zetten en klaar is kees. En in een niet drukke buurt 100% performance winst en geen lastige installaties.
Ja, daar zat ik ook aan te denken.
Maar dan moet ik eerst op zoek naar een oud pc'tje. Tevens staat de huidige pc in de woonkamer waar niet direct plaats is voor een extra pc. Als ik er een pc bij zet, naast de kast oid krijg ik enorme ruzie... :)

Misschien kan ik met een desktop-switch de kast van de oude extra pc ergens achter verstoppen. Ruimte voor een desktop-switch heb ik nog wel. Echter zijn er dan alweer redelijk wat kosten mee gemoeid:
- een oud pc'tje op de kop tikken
- een desktop switch
- een aantal (extra lange)kabels

• |sWORDs|
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Wat denk je dat goede loadbalancing software kost?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 10 oktober 2003 @ 08:52:
Ja, mijn oude modem werkte pas nog, terwijl mijn nieuwe modem al gebruikt was...
Dan sluit je ze toch gewoon alle2 aan :P

Welke modems gaat het om en welke isp?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Mex
  • Laatst online: 09:44

Mex

Als het een chello modem is heb ik wel intresse :)

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op 10 October 2003 @ 12:54:
[...]
Dan sluit je ze toch gewoon alle2 aan :P
Ja das nou net mijn vraag, kan dat en hoe moet dat ???

Zoals in dit topic al beantwoord, mijn dank overigens hiervoor, kan dat eventueel met verschillende software. Mogelijk zijn de voordelen niet enorm te noemen. Tevens is de software waarschijnlijk redelijk duur...

De beste optie lijkt dus twee computers te gaan gebruiken.

Als het nou mogelijk was om WindowsXP zo te configureren dat hij via twee netwerkkaarten het internet gebruikt dan was dat mooi. Maar dat schijnt helaas, zonder extra software, niet te kunnen...

Verwijderd

Topicstarter
Mex schreef op 10 October 2003 @ 16:11:
Als het een chello modem is heb ik wel intresse :)
Modem wordt zowieso niet verkocht ofzo...
MAC-adres van die modem staat nog altijd aan mijn naw-gegevens gekoppeld.
Lijkt me dan niet slim om het modem de markt op te sturen....

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 19:49

rally

Deyterra Consultancy

Moet je even op zoek gaan naar de Nexland ISB Pro800 Turbo.
Dat is een Loadbalancing router (twee WAN poorten i.p.v. een). Helaas is Nexland onlangs overgenomen door Symantec waardoor ze bij Symantec 2x zo duur zijn geworden! :(
Als je echter een beetje zoekwerk verricht (staan o.a. nog in de Tweakers pricewatch en eBay) kun je nog wel voor een redelijke prijs een modelletje op de kop tikken.
Linkje van een review ter info:
http://www.hardware-one.com/reviews.asp?aid=248&page=1

http://www.deyterra.com

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

een speciale router zou ik niet kopen.
zonde van het geld als het oude modem straks wordt afgesloten, daar is wel kans op.

met linux is loadbalancing prima te doen.
zoals ik al zei: gebruik de search, met de termen: loadbalancing, trunking of bonding.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je moet als je twee modems hebt (en twee abonnementen) inderdaad denken aan loadbalancing. Volgens mij kun je ook op Windows 2000/XP load balancen mits je de juiste software hebt. Windows 9x ondersteund dat volgens mij niet, ook niet met software. Kijk eens naar Sygate Office Networks bijvoorbeeld.

Hou er wel rekening mee dat 1 download nooit sneller gaat dan de snelheid van 1 kabelmodem. Pas met meerdere downloads ga je het merken, omdat loadbalancing software de tweede download automatisch over het tweede modem laat lopen als de eerste nog loopt.

Met nieuwsgroepen maar het ook niets uit, omdat je deze downloads sequentieel start. (ofwel, als 1 artikel klaar is, naar het volgende artikel en zo de hele rij geposte artikelen afwerken) Start je meerdere downloads tegelijk uit meerdere groepen dan kan het wel weer verschil malen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 16:02

ThaHandy

Discovery Channel

KICK!!!! KICK!!!! KICK!!!!

ik denk zo, laat ik dat maar eens proberen 8) en heb ik ff de kabelmodem van me collega gejat (geleend ;) )

dit wou ik gaan doen in kombinatie met Intergate (30 dagen trial) van vicomsoft wat de truk zou moeten doen ;)

1 pc 3 nic's (2 voor modem 1 lokaal, vervangt mijn draytek 2200e)

2x motorola 4200

ip's
mijne 217.121.226.x __ thuis situatie kunnen niet elkaar pingen en is blocked <1024
colega 217.121.227.x / (vanwege 254 toch? )
gateway 217.121.226.1
en subnet 255.255.254.0

alles netjes aangesloten dmv een RF-splitter en bijde modems komen online *D .
ECHTER het is de mijne of de zijne waar de data overheen gaat, ik krijg het niet voormekaar om bijde tegelijk gebruiken :( (waar ik voor ga is 2x 360Kb/s bij het downloaden :P )

iemand die me tips kan geven of iemand die het wel is gelukt? met een andere prog?

[ Voor 11% gewijzigd door ThaHandy op 22-05-2004 00:49 ]

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

ThaHandy schreef op 22 mei 2004 @ 00:46:
iemand die me tips kan geven of iemand die het wel is gelukt? met een andere prog?
hardware technisch mogelijk probleem: modems krijg omstebeurten een slot...

software: probeer eens twee pcs aan te sluiten, check of dat je allebei vol kan downloaden... om vervolgens met een router/linux te trunken.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Pagina: 1