Toon posts:

BulletProof Server probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai BulletProof Server 2.15, en alles lijkt correct te werken.
Als ik echter met een client inlog, en ik wil wat fxpen (transferren van ene naar andere ftp) door wat bestanden in de queu te zetten dan stoptie met tranferren na het 1e bestand uit de queu.

(000001) 10-10-2003 0:28:36 - <account> (<ip>) > started uploading '<file>' in '<dir>'.
(000001) 10-10-2003 0:28:42 - <account> (<ip>) > NOOP
(000001) 10-10-2003 0:28:42 - <account> (<ip>) > 200 NOOP command successful.
(000001) 10-10-2003 0:29:28 - <account> (<ip>) > NOOP
(000001) 10-10-2003 0:29:28 - <account> (<ip>) > 200 NOOP command successful.
(000001) 10-10-2003 0:30:01 - <account> (<ip>) > aborted uploading '<file>' in '<dir>' - (00:01:26 - 14648,438 KB - 170,331 KBytes/s).

Op de één of andere manier abort het de upload. Het bestand is dan wel helemaal gedownload. Maar vervolgens gaat het niet verder met het volgende bestand.

Als je 'm dan afbreekt en dan opdracht geeft dat die verder met de queu moet gaan, dan paktie weer alleen het eerste bestand uit de queu.

Ik zou dus graag zien dat ie lekker vanzelf verder gaat met de queu, zodat ik tijdens een urenlange download iets anders kan gaan doen ipv file voor file transferren.

Alvast bedankt.

• source
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 11:53
Hmmm.... Het is een tijdje geleden dat ik hiermee gewerkt heb maar ik gok dat het met de 'append' mode aan/uit te maken heeft. Kijk dus even of dit bij de user staat aangevinkt.

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is het niet... die heb ik namelijk aangvinkt...

Nu heb ik echter wat verder getest,
en nu blijkt dat
zodra ik in mijn FTP Client 'Send noops during transfer' aangevinkt heb staan
hij dit probleem vertoont.

Hij zendt noops om de zoveel tijd. Als het een paar kleine bestanden zijn dan transferred hij er wat meer, maar zodra tijdens een transfer een noop verstuurd wordt maakt hij die transfer af en kapt er vervolgens mee. Hij blijft dan om de zoveel tijd wel noops versturen, maar hij begint niet het volgende bestand uit de queu te transferren.

Dit gebeurt zowel wanneer ik in mijn account in 'Allow noop' heb aangevinkt als wanneer het uitgevinkt staat.

Ik wil dit natuurlijk graag correct werkend hebben :)

Iemand een oplossing...

• Neelix
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-03 11:03
Ik weet niet wat voor client je gebruikt, maar volgens mij is het niet normaal om NOOPs te sturen tijdens een transfer.

Is ook nergens voor nodig, want een FTP server zal je er echt niet uitkicken als je aan het uploaden bent, je bent immers nog 'actief'.

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

Verwijderd

Topicstarter
tjah je hebt gelijk
ik gebruik FlashFXP
erg belangrijk ist niet, maar wel vreemd...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 10:45 ]

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 10:38
Het kan zijn dat je een Anti noop commando aan hebt staan.
Bij RaidenFTPD stopt hij bij Anit noop met downloaden.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Verwijderd

Topicstarter
Dit kan ik er over vinden:

---allow NOOP command---
This command keeps connections alive nothing more you should keep it checked.

Het wordt aangeraden dit aangevinkt te hebben, maar het werkt dus niet. Zodra een noop verstuurd wordt, wordt de huidige transfer voltooid en stopt de transfer van de volgende files uit de queu...

• Neelix
NOOPs worden normaal gesproken gebruikt om de verbinding levend te houden. Het commando doet verder niets ("NO OPeration"). De meeste FTP Clients gebruiken het commando alleen als je echt niets aan het doen bent, maar wel verbinding wilt houden.

Ik heb nog nooit gezien bij FTP clients dat ze NOOPs sturen tijdens een transfer, want in principe weet de server dan gewoon dat je actief bent en die heeft geen reden om je te disconnecten.

Heb net even snel door de RFC over FTP zitten kijken en er staat in principe niets gedefinieerd over NOOPs tijdens transfers, dus daarom kan het zijn dat sommige servers dat niet geimplementeerd hebben en dan raar gedrag gaan vertonen.

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 11:20
NOOPs tijdens transfers is een optie van FlashFXP...

word wel es gebruikt bij gare connecties als je bijvoorbeeld doet FXP'en ... dan heb je niet een constante connectie met de FTP server... dus worden er wel es NOOP's gestuurd :D

Verwijderd

Topicstarter
Neelix schreef op 10 October 2003 @ 11:08:
NOOPs worden normaal gesproken gebruikt om de verbinding levend te houden. Het commando doet verder niets ("NO OPeration"). De meeste FTP Clients gebruiken het commando alleen als je echt niets aan het doen bent, maar wel verbinding wilt houden.

Ik heb nog nooit gezien bij FTP clients dat ze NOOPs sturen tijdens een transfer, want in principe weet de server dan gewoon dat je actief bent en die heeft geen reden om je te disconnecten.

Heb net even snel door de RFC over FTP zitten kijken en er staat in principe niets gedefinieerd over NOOPs tijdens transfers, dus daarom kan het zijn dat sommige servers dat niet geimplementeerd hebben en dan raar gedrag gaan vertonen.
Ja, maar BulletProof FTP Server heeft juist een optie om een NOOP toe te staan.
En of ik die nu aan of uitvink, zodra mijn client een noop stuurt stopt hij, na het voltooien van de huidige transfer, met het afwerken van de qeue...

• Neelix
Die optie in Bulletproof is om toe te staan dat clients NOOPs gebruiken om hun verbinding vast te houden, niet of dat het uberhaupt mag of niet.

Wat ik wil zeggen is dat normaal gesproken een FTP-client tijdens een datatransfer zijn bek houdt, maar jouw client wil zo nodig een NOOP sturen tijdens het transferen.

Het sturen van een NOOP tijdens een transfer is niet beschreven in het FTP protocol, dus gaat Bulletproof gekke dingen doen. Je mag nog blij zijn dat ie uberhaupt de transfer afmaakt eigenlijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
hehe,

iig
iedereen bedankt voor de hulp
Pagina: 1