Mailtje aan CC van Sonera

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Wegens onophoudende probs, en tegenwerking van de helpdesk, heb ik maar het volgende naar de CC gemaild.

Misschien dat andere hier ook iets aan hebben?
-----------------------------

LS.

Ik heb nu al meer dan een week problemen met mijn IP Adres, die ik krijg van de DHCP server binnen het SoneraPlaza netwerk.
Ik heb het IP Adres 212.XXX.XXX.XXX toegewezen gekregen.
Echter, krjig ik meerdere malen per dag de zogeheten IP Conflicten.
Het gaat dus om IP Adres 212.XXX.XXX.XXX , wat ook geclaimed wordt door een NIC met het MAC Adres 0-0-00-00-00-00 .
Dit probleem heb ik al een aantal keer bij de helpdesk gemeld. Zowel telefonisch als per e-mail.
Op het laatste heb ik tot nog toe geen enkele reactie mogen ontvangen.
Zowel vanuit mijn persoonelijke mening als vanuit de deskundige helpdesk, kan dit probleem 2 oorzaken hebben. Ofwel er zijn ernstige problemen met de DHCP services binnen het SoneraPlaza domein, ofwel een gebruiker heeft ditzelfde IP adres 'hard' ingevoerd.
Welke van de twee mogelijke factoren daadwerkelijk zorgt voor dit probleem, interreseert mij weinig. Liever zie ik dat dir opgelost wordt.

Nu is mij al meeerdere malen als enige werkende oplossing aangegeven om mijn Surfboard modem minimaal 24 uur uit te zetten.
Dit heeft als gevolg dat naast de onophoudende problemen ook nog eens 24 uur langer gegarandeerd geen toegang heb tot de intternet facaliteiten.
Dit uiteraard zonder een enkele garantie dat mijn probleeem opgeloste is, of dat ik gegarandeerd een nieuw IP adres toegwezen heb gekregen.

Gezien het feit dat volgens de deskundige helpdesk dit de enige oplossing is, daarbij opgeteld het feit dat ik al ruim een week last heb van dit probleem; stel ik bij deze voor om het abonements bedrag te verminderen met 7 dagen aan abonementskosten.
Niet alleen vanwege het feit dat ik een week lang onophoudende problemen heb, maar ook nog eens dat ik meerdere malen afgebroken downloads opnieuw moet starten omdat door een afgebroken sessie de verbinding verloren is.

Hopende op een spoedig antwoord, doch binnen 24 uur;
[mijn naampje hier]

GRtZ
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 04 december 2000 13:15 schreef Koffie het volgende:
Wegens onophoudende probs, en tegenwerking van de helpdesk, heb ik maar het volgende naar de CC gemaild.

Misschien dat andere hier ook iets aan hebben?

LS.

Ik heb nu al meer dan een week problemen met mijn IP Adres, die ik krijg van de DHCP server binnen het SoneraPlaza netwerk.
Ik heb het IP Adres 212.XXX.XXX.XXX toegewezen gekregen.
Echter, krjig ik meerdere malen per dag de zogeheten IP Conflicten.
Het gaat dus om IP Adres 212.XXX.XXX.XXX , wat ook geclaimed wordt door een NIC met het MAC Adres 0-0-00-00-00-00 .
Dit probleem heb ik al een aantal keer bij de helpdesk gemeld. Zowel telefonisch als per e-mail.
Op het laatste heb ik tot nog toe geen enkele reactie mogen ontvangen.
Zowel vanuit mijn persoonelijke mening als vanuit de deskundige helpdesk, kan dit probleem 2 oorzaken hebben. Ofwel er zijn ernstige problemen met de DHCP services binnen het SoneraPlaza domein, ofwel een gebruiker heeft ditzelfde IP adres 'hard' ingevoerd.
Welke van de twee mogelijke factoren daadwerkelijk zorgt voor dit probleem, interreseert mij weinig. Liever zie ik dat dir opgelost wordt.

Nu is mij al meeerdere malen als enige werkende oplossing aangegeven om mijn Surfboard modem minimaal 24 uur uit te zetten.
Dit heeft als gevolg dat naast de onophoudende problemen ook nog eens 24 uur langer gegarandeerd geen toegang heb tot de intternet facaliteiten.
Dit uiteraard zonder een enkele garantie dat mijn probleeem opgeloste is, of dat ik gegarandeerd een nieuw IP adres toegwezen heb gekregen.

Gezien het feit dat volgens de deskundige helpdesk dit de enige oplossing is, daarbij opgeteld het feit dat ik al ruim een week last heb van dit probleem; stel ik bij deze voor om het abonements bedrag te verminderen met 7 dagen aan abonementskosten.
Niet alleen vanwege het feit dat ik een week lang onophoudende problemen heb, maar ook nog eens dat ik meerdere malen afgebroken downloads opnieuw moet starten omdat door een afgebroken sessie de verbinding verloren is.

Hopende op een spoedig antwoord, doch binnen 24 uur;
[mijn naampje hier]

GRtZ
Koffie
Je kan toch gewoon even simpelweg middels 9x: winipcfg nt/2k: ipconfig een Refresh all doen, zodat je een nieuw IP adres krijgt?

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op maandag 04 december 2000 13:27 schreef DSmarty het volgende:

[..]
Je kan toch gewoon even simpelweg middels 9x: winipcfg nt/2k: ipconfig een Refresh all doen, zodat je een nieuw IP adres krijgt?
als je DHCP op basis van je MAC een IP toewijst dan krijg je steeds dezelfde.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Klopt, alleen krijg je dan gewoon stug weer hetzelfde IP adres (tenzij je 24 uur lang geen nieuwe vraagt).
Plus het feit dat dat bij mij niet werkt.
Net als de helpdesker gisteren.
hij:Wat voor OS draait u meneer?
* Koffie Novell NetWare5.1, maar dat ondersteunen jullie niet.
hij: Nee dat klopt, maar als u eventjes een rechtermuisklik op de network omgeving doet ....
* Koffie Laat maar ....

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:34

Gallus

Cheesy

Volgens mij heeft een kennis van mij hetzelfde probleem, weet verder niet hoe het daar zit maar die had namelijk ook steeds ip conflicten.

De service van Sonera is overigens bedroevend slecht. Ik heb hier wel eens 3 weken zonder internet gezeten. Steeds maar weer bellen. Ik heb een keer een uur aan de telefoon gehangen en toen had ik nog niemand aan de telefoon:(
En de maximale download snelheid van 60kb/s zou ook wel wat hoger mogen.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Tja ... het probleem is inmiddels verholpen, nu nog de afhandeling ervan :(

-----------------------------------------L.S.

Via deze weg vraag ik u om restitutie van het abonnementsgeld over de maand November/December.
Eind november, en in de 1e week van december traden er technische problemen op met mijn verbinding.
Helaas durf ik u niet te vertellen wat deze problemen zijn, gezien het feit dat de laatste keer een technische uitleg resulteerde in klakkeloos forwarden naar de Helpdesk.
Naast het feit dat mijn technische problemen nog steeds niet uit de wereld zijn, word er zelfs NIET gereageerd op mijn vraag om financiële tegemoetkoming wegens het niet (kunnen) nakomen van de te leveren dienst.

Bij deze doe ik dus het verzoek om restitutie van 15 dagen aan abonnementsgeld.

Om u enig inzicht te geven hoe lang ik al bezig ben contact te leggen met Sonera, hier een kleine opsomming

02-12-2000
Technisch probleem o.a. per e-mail gemeld bij de helpdesk. Nooit meer een antwoord ontvangen.

04-12-2000
Na een telefonisch contact met de helpdesk een mailtje gestuurd naar customer.care@sonera.nl met vraag om restitutie
Nooit iets over gehoord.

07-12-2000
Wederom weer een mailtje naar customer.care@sonera.nl Ditmaal op aanraden van een Customer Care medewerkster (Talita)

10-12-2000
Voor het eerst een reply op mijn problemen. Echter niet het gewenst mijn mailtje met verzoek om restitutie (welke volledige technische onderbouwing bevatte) is klakkeloos doorgestuurd naar helpdesk@sonera.nl
Deze gaf als reply een standaard oplossing (voor een OS welke ik niet eens gebruik) en voegde eraan toe dat ik voor financiële vragen bij customer.care@sonera.nl moest zijn (waar het betreffende mailtje ook oorspronkelijk aan geadresseerd was).

??-12-2000
Ergens een kleine week later heb ik wederom een mailtje gestuurd naar customer.care@sonera.nl
Ditmaal durfde ik niet een technische onderbouwing te doen, daar het betreffende mailtje wederom doorgestuurd zou kunnen worden. Helaas begint het nu eentonig te worden, want u raadt het al.... Nooit meer een antwoord ontvangen.

18-12-2000
Telefonisch contact met een medewerker van de Customer Care, om te vragen of ik nog antwoord krijg op mijn verzoek.
Wederom was mijn mailtje nergens te bekennen. Medewerker vroeg zich ook af of dit wel via e-mail moest verlopen (vreemd, een internetbedrijf wat niet via mail werkt).

19-12-2000
Voor de zoveelste keer een mailtje met verzoek tot restitutie... dat is dus DIT mailtje.

Vriendelijk groet,

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1