[Win2k3] Apache en IIS conflict?

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:54
Ik heb mijn server sinds kort geupdate van windows2000 Server naar windows2003 Server, alles ging goed en heb gewoon apache draaien, maar later nog wat services geinstalleerd.
Hierbij kwam nu dus ook IIS erbij, als ik dus nu vanaf een willekeurige pc (zowel binnen als buiten netwerk) mijn site probeer te benaderen krijg ik de IIS pagina dat wil ik dus absoluut niet.
Ik heb nu alles van IIS uitgeschakeld maar nog werkt mijn apache niet? Zou een complete uninstall van IIS dan de oplossing zijn, apache op verschillende poorten zetten enzo maakt niets uit.
Ik heb op google gezocht, maar hier vind ik alleen install notes maar het installen gaat dus wel goed.
Ook in de tips en optimalisaties zie ik verder nix als dat het gewoon zou moeten werken?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je probleem omschrijving, komt hier op neer:
Ik heb nu alles van IIS uitgeschakeld maar nog werkt mijn apache niet?
:) Kan je ons iets meer informatie geven? Wat werkt er bijvoorbeeld niet? Start Apache wel of ook niet? Krijg je een foutmelding? Als je hem op een andere poort zet, wat gebeurt er dan?

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Probeer in je apache config je apache is op een andere poort te zetten bv 81 en surf naar. Http://server:81 werkt dat ?

Met je uitleg moet ik vaststellen dat die iis nog gewoon draait op poort 80.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

En als je de IIS service stopt en dan apache start?

Alle proemn in n drek

• GeeMoney
Apache start wel, ook geen errors te zien in de logfiles, maar zodra ik mijn site probeer te benaderen krijg ik gewoon een 404 error, IIS is volledig uitgeschakeld dus zou port80 dus vrij moeten zijn? Ik heb het van de week geprobeerd toen werkte het niet, maar zekerheid voor alles ik zal het nog eens proberen.

Ik heb nu de port gewijzigd, IIS totaal uitgeschakeld en apache nog een keer opnieuw opgestart, en nu kom ik intern in ieder geval wel weer op mijn site, extern niet zie ik nu.
Misschien IIS weer starten en die maar op port 81 laten draaien en Apache op 80?
(wat hopelijk niet hoeft aangezien ik niet zo gek van IIS ben en beveiliging)

[ Voor 37% gewijzigd door GeeMoney op 10-10-2003 00:15 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer anders eens dit:

code:
1
netstat -an | findstr 80 | findstr /i listening
(als het een Engelse versie is). Staat er een poort 80 listening?

Zo ja - stop dan eens IIS en herhaal dit. Staat er nog steeds een port 80 listening? Zo ja - is er iets goed mis ;)

Start nu Apache eens - en voer het nog eens uit? Staat er nu weer een port 80 listening? Zo ja - draait iig je Apache.

Telnet ook eens naar localhost port 80 (eg: "telnet localhost 80") en zie eens wat je krijgt. Als je een connectie krijgt, en je drukt 4 keer op enter, wat zijn dan de laatste 3 regels die je terugkrijgt ?

• GeeMoney
elevator schreef op 10 October 2003 @ 00:14:
Probeer anders eens dit:

code:
1
netstat -an | findstr 80 | findstr /i listening
(als het een Engelse versie is). Staat er een poort 80 listening?

Zo ja - stop dan eens IIS en herhaal dit. Staat er nog steeds een port 80 listening? Zo ja - is er iets goed mis ;)

Start nu Apache eens - en voer het nog eens uit? Staat er nu weer een port 80 listening? Zo ja - draait iig je Apache.

Telnet ook eens naar localhost port 80 (eg: "telnet localhost 80") en zie eens wat je krijgt. Als je een connectie krijgt, en je drukt 4 keer op enter, wat zijn dan de laatste 3 regels die je terugkrijgt ?
Netstat geeft aan dat er nix op port 80 draait, wel apache op 81 vreemd genoeg doet telnet helemaal niets en zegt verbinding mislukt.
(kan iemand even www.ict33.tk of http://gee-money.hardfreakz.net checken op werking?)
Er staan geen warez en dergelijke op. (er is niemand meer online hier sorry)

[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 10-10-2003 00:24 ]

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
The_Dart schreef op 10 October 2003 @ 00:01:
Ik heb mijn server sinds kort geupdate van windows2000 Server naar windows2003 Server, alles ging goed en heb gewoon apache draaien, maar later nog wat services geinstalleerd.
Hierbij kwam nu dus ook IIS erbij, als ik dus nu vanaf een willekeurige pc (zowel binnen als buiten netwerk) mijn site probeer te benaderen krijg ik de IIS pagina dat wil ik dus absoluut niet.
Ik heb nu alles van IIS uitgeschakeld maar nog werkt mijn apache niet? Zou een complete uninstall van IIS dan de oplossing zijn, apache op verschillende poorten zetten enzo maakt niets uit.
Ik heb op google gezocht, maar hier vind ik alleen install notes maar het installen gaat dus wel goed.
Ook in de tips en optimalisaties zie ik verder nix als dat het gewoon zou moeten werken?
Je ziet 1 heel belangrijk item over het hoofd, IIS is vanaf 2003 in kernel mode gaan draaien via http.sys. IIS 6 zet je dus niet zomaar even uit met een net stop IISadmin o.i.d.
Kijk eens bij:
( http://www.microsoft.com/...9&DisplayLang=en#filelist ) voor meer info.
Misschien dat je dan je Apache servertje wel gaat verwijderen ;-)

Verwijderd

The_Dart schreef op 10 October 2003 @ 00:10:
Apache start wel, ook geen errors te zien in de logfiles, maar zodra ik mijn site probeer te benaderen krijg ik gewoon een 404 error, IIS is volledig uitgeschakeld dus zou port80 dus vrij moeten zijn? Ik heb het van de week geprobeerd toen werkte het niet, maar zekerheid voor alles ik zal het nog eens proberen.
een 404 komt vanaf een webserver. mbv bijv fport kan je dan kijken welke programma dat dan is...
overigens in iis5 is het zo als je de website uitschakeld, dat dan de server al niet meer luistert naar port 80, dus ik denk dat je simpelweg een config fout in apache hebt gemaakt.

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-04 19:44
404 error komt inderdaad vanaf een webserver. Met een telnet op poort 80 moet je kunnen achterhalen welke webserver het is (Apache of IIS).
Zorg er anders eerst een voor dat er helemaal geen webserver draait. Dan weet je zeker dat je geen last meer hebt van IIS. Daarna Apache weer proberen te starten.

Staat er iets over de 404 error in de logfiles van Apache?

Originele startpagina - Stadindex.nl

Verwijderd

cdgrit schreef op 10 October 2003 @ 11:03:
404 error komt inderdaad vanaf een webserver. Met een telnet op poort 80 moet je kunnen achterhalen welke webserver het is (Apache of IIS).
Zorg er anders eerst een voor dat er helemaal geen webserver draait. Dan weet je zeker dat je geen last meer hebt van IIS. Daarna Apache weer proberen te starten.

Staat er iets over de 404 error in de logfiles van Apache?
helaas in iis6 staat dat standaard dicht. dat gaat je dus niet meer lukken...
Pagina: 1