Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Topicstarter
De oproep voor nieuwe reviews heeft z'n uitwerking niet gemist! Hierbij een review, vers van de plank. Waslijn heeft 'm deze keer voor jullie geschreven :Y)

Review Nokia 3100

In dit topic kun je complimenten, vragen & opmerkingen over de review kwijt. Vragen die over het toestel zelf gaan kunnen in [rml][ nieuw] nokia 3100 & 3530[/rml] worden gesteld.

Bij deze m'n persoonlijke complimenten voor deze masterlijke review _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ja, mooie review, weinig over op te merken. Gewoon mooi.

_/-\o_ _/-\o_

Oftewel,

Join the (reviewers) club.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:42
simpele duidelijke taal

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
mooie duidelijke review! dit soort zou ik wel meer willen zien!

moet dus binnenkort over naar een nieuwe telefoon en ben sterk aan het twijfelen of ik deze telefoon wil gaan kopen.

any thoughts? gewoon deze doen? of toch een 6610? ben helemaal niet op de hoogte van GSM's namelijk en het zoeken hier levert me echt te veel resultaten op...
:|

[ Voor 12% gewijzigd door party42 op 10-10-2003 10:14 ]

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Leuke review, mooi geschreven.

Maar wat ik mij afvraag, merk je nou in dat door die knipperende dingetjes (waar meisjes van 12- 15 vast wel gevoelig voor gaan zijn :P) dat de accu minder lang mee gaat ?

pricewatch: Nokia 3100
pricewatch: Nokia 6610
Aangezien het prijs verschil maar 60 euro is, dan vraag ik me af waarom je niet voor de 6610 heb gekozen. Ik vind (na het lezen van je review) de 3100 nogal een telefoon die beter bij mijn zusje van 12 past, dan bij een student (22 ?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

leuke review :)

bij de conclusies wordt echter genoemd:
[quote]- lopend scherm[/quote]
dit kom ik in de rest van de review niet tegen, wat wordt ermee bedoeld?

laat maar :P iek ben een beetje dom ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Blamm op 10-10-2003 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
De telefoon wordt bediend met een tweetal functietoetsen en een cursortoets die onder het kleurenscherm geplaatst zijn. Het kleurenscherm is binnen zeer goed afleesbaar, buiten kan dit in sommige weersomstandigheden minder zijn. Een klein minpunt van het scherm vind ik het zichtbare ‘lopen’ ervan, dit is vooral zichtbaar bij een egale achtergrond. Dit kwaaltje komt niet alleen voor bij de Nokia 3100, maar ook bijvoorbeeld bij de 7250i en 6610, aangezien deze hetzelfde kleurenscherm hebben
daar dus... :D
[Airwolf] schreef op 10 October 2003 @ 10:17:
Aangezien het prijs verschil maar 60 euro is, dan vraag ik me af waarom je niet voor de 6610 heb gekozen. Ik vind (na het lezen van je review) de 3100 nogal een telefoon die beter bij mijn zusje van 12 past, dan bij een student (22 ?).
zie mijn eerdere berichtje...

jij zou dus de 6610 nemen?

[ Voor 54% gewijzigd door party42 op 10-10-2003 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
party42 schreef op 10 October 2003 @ 10:24:
zie mijn eerdere berichtje...

jij zou dus de 6610 nemen?
Ik heb hem al, ook een review over geschreven. :+
Review Nokia 6610

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:15
Heb zelf ook de 6610 overwogen, de hoofdreden waarom ik er niet voor gekozen heb was de prijs. Ik heb de 3100 voor 130eur incl een jaar abokosten aangeschaft, hetzelfde met een 6610 kwam veel duurder uit (verschil was meer dan 100 euro).

De telfoon heeft zoals ik ook aangaf een jonge doelgroep, echter de enige functie die hierbij echt in het oog springt is de knipperende keypad verlichting. Ik kan ermee leven als student van 24 :) en nee ik val niet op meisjes van 12-15.
Maar wat ik mij afvraag, merk je nou in dat door die knipperende dingetjes (waar meisjes van 12- 15 vast wel gevoelig voor gaan zijn ) dat de accu minder lang mee gaat ?
Denk dat het wel mee valt, heb erg veel met het toestel gespeeld, dus kan er nog niet veel over zeggen. De accu is zwaarder (850 i.p.v. 720mAh) dan die van de 7250i en 6610 en Nokia geeft ook een langere spreektijd en standbytijd op. Dus denk dat dat wel goed zit.

[ Voor 4% gewijzigd door waslijn op 10-10-2003 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
hmmm. Ik ben ook niet zo dol op al dat soort kermisverlichting (inderdaad, bijvoorbeeld in mijn auto). Rij nogal vaak in het donker ( :| ) en wil dan niet plotseling "gewekt" worden door een telefoon. Ik rij liever slaapdronken door... ;)

dus toch maar gewoon voor de 6610 denk ik ...
edit:
tenzij iemand me nog van een andere telefoon kan overtuigen

[ Voor 5% gewijzigd door party42 op 10-10-2003 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 15:08
Waslijn, zeer nette review zeg _o_
/laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Cutebritney schreef op 10 October 2003 @ 20:15:
Waslijn, zeer nette review zeg _o_
/laat
Wordt een beetje verlegen van al die complimentjes :o

[ Voor 9% gewijzigd door waslijn op 10-10-2003 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Ik heb net die 3100 gekregen voor nix bij een orange abo voor 1 jaar (€30,- per maand) en ik kreeg er de camera bij die je gelijk kunt aansluiten op de 3100, en trouwens ook op een paar andere toestellen van nokia.
o.a. Nokia 3100,
Nokia 6100,
Nokia 6610,
Nokia 6800,
Nokia 7210 en andere compatibele telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
dus die 3100 is echt wel een mooie telefoon?

Nu mijn vraag, over 2 weekjes loopt mijn abo af. Vanzelfsprekend dkan ik dan dus weer een nieuwe telefoon uitkiezen. Zal ik nou voor de 3100 gaan? Of wellicht voor de 6610? Of toch voor de 7250i?

Of gewoon zelfs voor een ander merk?

Veel te veel keus tegenwoordig...

Door de (jaja) goede review van de 3100 in dit topic ben ik toch erg aan het twijfelen geraakt.. Any help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Goede review!!!

Vooral de vermelding van de workaround voor een gevonden bug vind ik errug goed in een review. Afbeeldingslocatie: http://smile.smilies.nl/382.gif

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
pven schreef op 11 October 2003 @ 20:38:
Goede review!!!

Vooral de vermelding van de workaround voor een gevonden bug vind ik errug goed in een review. [afbeelding]
Heb vandaag nog een klein bugje ondekt, ik ging met 'ga naar' in menu 'diensten' naar een website, i.p.v. een foutmelding te geven ging de telefoon helemaal uit, niet zo netjes. Dit heb ik ook al een paar keer gezien bij een 6610 en een 7210, is dus een kwaaltje van de hele serie.

De 7250i heeft ook een probleempje met de wallpapers, wanneer je een foto maakt en deze als achtergrond instelt, doet hij dat ook soms niet. De oplossing is dan hetzelfde als bij de Nokia 3100. Ook hier dus een familie kwaaltje.
Tweak15KW schreef op 11 oktober 2003 @ 10:23:
Ik heb net die 3100 gekregen voor nix bij een orange abo voor 1 jaar (€30,- per maand) en ik kreeg er de camera bij die je gelijk kunt aansluiten op de 3100, en trouwens ook op een paar andere toestellen van nokia.
o.a. Nokia 3100,
Nokia 6100,
Nokia 6610,
Nokia 6800,
Nokia 7210 en andere compatibele telefoons.
Zou je een fototje kunnen posten van de camera bij licht en in het donker met flits. Ben benieuwd wat de kwaliteit is t.o.v. 7250i.

[ Voor 29% gewijzigd door waslijn op 11-10-2003 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Nou je hebt me nu bijna overtuigd :D
Ik wou geen nieuwe telefoon (heb nu een t100) maar wil em nu toch wel graag hebben :P

Ik ben alleen nog aan het twijfelen tussen de 3100 en de 6100. De laatste is toch net wat serieuzer.. en ik ben bang dat deze te snel in het segment (en aanzien) zal belanden van de 3310 e.d.

Iemand redenen om me te overtuigen van deze? Ikzelf heb kunnen ontdekken de XHTML browser en natuurlijk dat mooie witte uiterlijk als pré's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Ik heb hem ondertussen besteld gisteren :)
Had een winkel gebeld en die zei dat vooral de witte moeilijk te leveren was en ze niets konden zeggen over de levertijd.
2 andere winkels konden hem resp. 'met 4-6 werkdagen' en 'binnen een week' leveren.. ik ben benieuwd dus ;)

Het is de witte geworden trouwens, verreweg de mooiste imho :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Waslijn schreef op 11 oktober 2003 @ 22:43:
[...]

Heb vandaag nog een klein bugje ondekt, ik ging met 'ga naar' in menu 'diensten' naar een website, i.p.v. een foutmelding te geven ging de telefoon helemaal uit, niet zo netjes. Dit heb ik ook al een paar keer gezien bij een 6610 en een 7210, is dus een kwaaltje van de hele serie.
Misschien handig om dit ook ff in de review te vermelden? ;)

Mijn GSM is gisteren besteld bij GSMcorrect.nl (met verlenging van mijn KPN240-abbo kost dat toestel me niets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik kom heeeel weinig in dit forum, maar het lijk er op dat GoT nu echt een totaal ander leven gaat leiden. Dit lijkt me eigenlijk wel leuk FP materiaal.

Verder is het een leuke review :)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:27
ff mierenneuken :
Ritmische trifunctie
je bent een l vergeten

Korakal: :>

[ Voor 29% gewijzigd door Korakal op 19-10-2003 18:36 ]

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
Ik wil heel graag die foto's wel posten maar het kabeltje dat je ervoor moet kopen om de telefoon met de comp te connecten is ongelooflijk duur, voor mij dan-->€60,-.(ik wil het niet mailen, kan op lange termijn als ik de camera veel gebruik veel kosten geven) .Das de enige prijs die ik ervoor heb gezien en dat was bij orange, dus denk ik dat die veel goedkoper kan.
Weet iemand toevallig waar ik zo'n kabeltje goedkoper kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tweak15KW schreef op 24 oktober 2003 @ 20:28:
Ik wil heel graag die foto's wel posten maar het kabeltje dat je ervoor moet kopen om de telefoon met de comp te connecten is ongelooflijk duur, voor mij dan-->€60,-.(ik wil het niet mailen, kan op lange termijn als ik de camera veel gebruik veel kosten geven) .Das de enige prijs die ik ervoor heb gezien en dat was bij orange, dus denk ik dat die veel goedkoper kan.
Weet iemand toevallig waar ik zo'n kabeltje goedkoper kan krijgen?
http://www.salesplaza.nl/images/uitleg/datakabel065.php

€ 16,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
Hey, hardstikke bedankt :*)
ik dacht al, 60 euro voor een kabeltje is egt veels te veel.
ik ga hem gelijk bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Heb trouwens nog een bugje ondekt. Terwijl de telefoon voor me op het bureau lag kreeg ik ineens een SIM-Fout op het scherm. Vervolgens de melding 'weggeklikt' en toen zocht hij het netwerk weer. Geloof dat dit een algemeen Nokia kwaaltje is, heb het daarna niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik ben nog nergens combinaties van kabels en software tegengekomen die gegarandeerd werken.
Ik heb hier dus ook de laatste MobiMB liggen maar dan dus de vraag,
werkt deze seriele kabel met de MobiMB software?
of heb ik een kabel met USB nodig net als de orginele DKU-5?

Kan iemand ff zijn ervaringen delen met betrekking tot goedkope datakabels en de 3100 en zijn soortgenoten die dezelfde aansluiting hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjuk schreef op 26 October 2003 @ 22:33:
[...]

Ik ben nog nergens combinaties van kabels en software tegengekomen die gegarandeerd werken.
Ik heb hier dus ook de laatste MobiMB liggen maar dan dus de vraag,
werkt deze seriele kabel met de MobiMB software?
of heb ik een kabel met USB nodig net als de orginele DKU-5?

Kan iemand ff zijn ervaringen delen met betrekking tot goedkope datakabels en de 3100 en zijn soortgenoten die dezelfde aansluiting hebben?
Ik heb ook eerst zo'n kabel gekocht bij een winkeltje bij mij om de hoek, zelfde prijs ook via usb. Werkte totaal niet, toen heb ik hem geruild tegen eentje die via de com-poort werkt, maar deed het ook niet. Toen kreeg ik nog een of ander kant en klaar pakket met een cdrom met logo's, werkte ook niet. Daarna geld terug gekregen en een originele van Nokia gekocht voor 60 euro en die werkte meteen. Ik zie bij deze site staan dat je geen geld terug krijgt dus....

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zeg ook niet dat ie gegarandeerd werkt, ik laat alleen even weten dát ze er zijn, goedkoper dan €60,- :) Lijkt me sterk dat als ze het er bij zetten dat ie het niet doet, maar het zou best kunnen natuurlijk. Als je op zeker wilt gaan moet je een originele kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
Mijn kabeltje komt morgen aan dus dan ff kijken of die het dan wel doet
trouwens, als hij het niet doet mag ik hem gewoon terugbrengen.
(ik heb het dan over salesplaza.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
Ik heb dus de kabel binnen, aangesloten op m'n mob(nokia 3100), maar hoe krijg ik toegang tot m'n mob vanaf de comp.Ik kom er niet uit.
Op dit adres: http--www.salesplaza.nl-images-foto-datakabel065.jpg kun je de aansluiting zien.Weet iemand hoe ik m'n mob binnen kan komen vanaf de comp?
Zo ja, heb ik dan xtra software nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Tweak15KW schreef op 30 oktober 2003 @ 20:02:
Ik heb dus de kabel binnen, aangesloten op m'n mob(nokia 3100), maar hoe krijg ik toegang tot m'n mob vanaf de comp.Ik kom er niet uit.
Op dit adres: http--www.salesplaza.nl-images-foto-datakabel065.jpg kun je de aansluiting zien.Weet iemand hoe ik m'n mob binnen kan komen vanaf de comp?
Zo ja, heb ik dan xtra software nodig?
Ja tuurlijk heb je software nodig |:(
je moet ff MobiMB 1.2.6 zoeken/kopen dat is de nieuwste met 3100 support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 15:08
sjuk schreef op 30 oktober 2003 @ 20:05:
[...]

Ja tuurlijk heb je software nodig |:(
je moet ff MobiMB 1.2.6 zoeken/kopen dat is de nieuwste met 3100 support.
Rustig maar ;)

brtausi: Bij een non-officiele-nokia kabel kun je helaas niet de Nokia Software gebruiken. Probeer inderdaad MobiMB eens voor het overzetten van bestanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Cutebritney schreef op 30 oktober 2003 @ 20:09:
[...]

Rustig maar ;)

brtausi: Bij een non-officiele-nokia kabel kun je helaas niet de Nokia Software gebruiken. Probeer inderdaad MobiMB eens voor het overzetten van bestanden :)
Ik heb een officiële kabel maar daar werkt die Nokia Suite ook niet mee ... :X

MobiMB (gisteren geregistreerd; slechts 23 EUR) werkt overigens perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
hehe oke(ben nog niet bekend met mob software :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Tweak15KW schreef op 30 oktober 2003 @ 20:14:
hehe oke(ben nog niet bekend met mob software :| )
Volgens mij is in dit draadje nog geen URL genoemd; bij deze: MobiMb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
Ik kan mischien een beetje verwend klinken, maar kan je hem niet als trial downloaden in plaats van kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Tweak15KW schreef op 30 oktober 2003 @ 20:27:
Ik kan mischien een beetje verwend klinken, maar kan je hem niet als trial downloaden in plaats van kopen?
Moet je maar eens gaan neuzen op salesplaza, meer mag ik er hier niet over zeggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Tweak15KW schreef op 30 oktober 2003 @ 20:27:
Klikken met de muis is ook een vak apart: http://www.logomanager.co.uk/php/download.php |:(

Met de trial kan je zien wat het pakket doet; een ding werkt helaas niet in de trial: het opslaan naar de telefoon. Neus zelf maar eens rond op de site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
`Hebben jullie er ook last van dat de kleur van tekst (bv. 'Menu' of 'Contacts' of 'KPN') niet te veranderen is? Ik dacht dat dat gewijzigd werd bij het wijzigen van het kleurenprofiel, maar dat is dus niet zo.

Ter info: ik heb firmware 3.12 (16-SEP-2003); RH-19.

Pagina: 1