Toon posts:

VMWare: wie heeft hier ervaring mee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou VMWare willen gebruiken zodat ik meerder operating systems (Windows 98, Windows 2000 Pro, Windows XP, Mandrake 9) op 1 pc kan draaien en tegelijkertijd. Dit om te kijken of bepaalde software op alle platforms draait en ik geen zin heb hier aparte machines voor in te richten.
Iemand ervaring mee?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

[search=vmware ervaring]

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Jah, je zal iig erg veel geheugen moeten hebben (1GB is geen gekke hoeveelheid) en soms best wel wat processorpower (geen PentiumII 300 om maar iets te noemen) :)

C:\>_

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik gebruik VMware zelf erg veel om te testten met diverse systemen (Win95, MS-DOS 5.0, FreeBSD, RedHat Linux 9, SuSe 7.2, RedHat 7.3, RedHat 7.1 + Ensim (demo), WindowsXP, Windows 2000 Pro, Windows 2000 Srv, WindowsNT4 TSE + Citrix, Windows 2000 Srv + Citrix) en ben er erg tevreden over.

Ik draai dit alles op een P4 2,2GHz met 512mb geheugen - let wel op - ik heb eigenlijk nooit meer dan 1 VMware machine tegelijkertijd openstaan.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-09 16:46

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Vinnie schreef op 09 oktober 2003 @ 23:33:
Jah, je zal iig erg veel geheugen moeten hebben (1GB is geen gekke hoeveelheid) en soms best wel wat processorpower (geen PentiumII 300 om maar iets te noemen) :)
Die 1 Gig heb je toch pas nodig als je al die Os'en tegelijk zou willen draaien?
Ik gebruik VMWare Workstation 4 op een XP2000+ met 256MB RAM en als ik maar 1 VM aan heb staan gaat alles gewoon vlot, zowel in het host als guest OS.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Duracell schreef op 10 oktober 2003 @ 00:13:
[...]

Die 1 Gig heb je toch pas nodig als je al die Os'en tegelijk zou willen draaien?
Ik gebruik VMWare Workstation 4 op een XP2000+ met 256MB RAM en als ik maar 1 VM aan heb staan gaat alles gewoon vlot, zowel in het host als guest OS.
1 Simpele VM machine zal idd wel gaan, maar als je b.v. Win2kPro, Win2kServer en nog eens Win98 naast elkaar gaat draaien om een testomgeving te creeren, dan kom je met maar 512MB best wel te kort imho.

256MB voor Win2kServer
128MB voor Win2kPro
64MB voor Win98

= 448MB van de 512MB die je totaal hebt, en dan hou je erg weinig over voor het host OS. Het is ook altijd wel handig om wat extra over te houden.

C:\>_

• Xymie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 08:21

Xymie

Breda the place to be

Wij draaien VMWare ook. Bij ons draait het op een celeron 600 mer 192mb geheugen. Win95/98/NT/2000 draaien dan nog redelijk XP gaat wat langzaam maar is ook nog te doen 2003 server is echter teveel gevraagd.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Hier heb ik wel eens VMWare gedraait met een PII266 met 192MB Ram. Echt snel is het dan ook niet meer te noemen helaar, maar het werkte wel (onder XP, met 98 in de virtuele machine).
Verder werkt het wel goed hoor, zelft die netword bridge-ing, Het OS kon ook gewoon zijn IP via de DHCP ophalen. De video-prestatie is echter bagger, als je het vergelijkt met de werkelijkheid (een vergelijking die ook niet opgaat).

Verwijderd

Ik heb het thuis voor tests en dergelijke draaien en ben er erg tevreden over, ik gebruik voor het zware werk een Atlon XP 2100+ met 1 GB geheugen en kan daarin bijvoorbeeld 4 w2k3 domein controllers tegelijk draaien. Recentelijk ook nog een beetje met SBS2003 (Small Business Server) gespeeld met 2 XP clients en dat werkte ook aardig.

Wat wil je er precies mee doen? Voor redelijk eenvoudige toepassingen heb je geen eens een zware PC nodig, een K6-2 300 256 MB RAM deed het al aardig met 1 VM.

Video-performance is afhankelijk van de VMTools, die moet je installeren om betere prestaties te krijgen. Ik gebruik zelf meestal host-only netwerk om m'n gewone omgeving (lees: DHCP) niet te zieken.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 13:27

BoAC

Memento mori

Ik gebruik VMWare onder linux (Gentoo) op mijn PIII 600 met +/-400 MB Intern. Windows XP draait er lekker onder alleen de grafische dingen zijn wat trager dan wanneer ik XP direct draai. Builden van Projecten onder VC 6 of dotNet gaat eigenlijk best dus.. gewoon proberen zou ik zeggen ;)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:39

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 23:30:
Ik zou VMWare willen gebruiken zodat ik meerder operating systems (Windows 98, Windows 2000 Pro, Windows XP, Mandrake 9) op 1 pc kan draaien en tegelijkertijd. Dit om te kijken of bepaalde software op alle platforms draait en ik geen zin heb hier aparte machines voor in te richten.
Iemand ervaring mee?
Wat reeds genoems is, is het geheugen gebruik. Reken voor het gemak 256MB per sessie, plus 256 voor je host, dan heb je zeker iets van 1 GB of meer nodig. E.e.a. is ook afhankelijk van de grootte van die bepaalde software.

Maar een ander probleem zal de CPU ook zijn. Ik heb laatst 2 VMware sessies tegelijk draaiend gehad (W2K en W2K3 server) op een XP doos. maar het zaakje werd toch wel wat langzaam. En dat op een XP2500. Een zeer vlotte CPU is dus geen overbodige luxe.

Wellicht kan je gewoon beter wisselen tussen sessie, in plaats van te proberen ze allemaal tegelijk te starten. Zeker met VMware 4 kan je sessies gewoon suspenden, waardoor ze later weer supersnel opstarten. (a la standby in Windows).

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

ik heb windows 98, 2000 onder vmware gedraait op een pIII 450 Mhz met 512 mb. Ging prima. Het is iets wat langzamer. Bij windows 98 blijft hij cpu veel gebruiken ook al doe je niets met windows 98.

Verwijderd

Ik gebruik Connectix Virtual PC, dat is ongeveer hetzelfde en je hebt ongeveer dezelfde mogelijkheden.
Pagina: 1