Toon posts:

Norton Ghost PeerToPeer Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het werk zijn we nu bezig met een soort teststation te maken voor laptops.
De bedoeling is dus ongeveer zo:

Je moet je dus voorstellen dat we helemaal niet aan de software op de HDD van de klant willen komen. Dus.. server opgezet en Ghost Bootdisks gemaakt, netjes met de NIC drivers erop. Maar nu komt dus het Master en Slave probleem. Net zoals de Master en de Slave zeggen beide dat ze geen DHCP kunnen vinden. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Of is het Uberhaupt wel mogelijk dat dit via DOS bootdisks kan?? Iemand ervaring? :'(

Verwijderd

Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar.
Master en Slave geldt alleen als je bijvoorbeeld 2 harddisk in een systeem hebt (van gelijke grootte) en je wilt bijvoorbeeld HDD1 naar HDD2 Ghosten. Je maakt dan eigenlijk een 1-op-1 copy van HDD1 op HDD2.

Maar volgens mij wil je Ghosten over een netwerk?
Het makkelijkste is om dat met TCP/IP te doen. En ik zou gewoon met vaste IP-adressen werken. Ik weet niet om hoeveel pc's het gaat maar als je op de server DHCP hebt draaien, zou je een range kunnen aanmaken waar niet aangekomen mag worden.
De rest hou je daarbuiten en je past het WATTCP.CFG aan met het IP-ADRES dat je wilt gebruiken (per diskette).

Verwijderd

Topicstarter
Nou Master en Slave Geldt ook als je TCP/IP gebruikt maar ik probeer inderdaad die file ff aan te passen en dan kijken of het lukt. Of denken mensen er anders over??