Toon posts:

Radeon 9700, hoge FPS, Toch schokkerig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn sysspecs:
Asus P4P800D
P4 2.6c @ 3.25 onder Zalman 7000
2 x 512MB pc3200 TwinMOS @ 500MHz
Sapphire Radeon 9700 untweaked
WD1200JB

WinXP Pro SP1, Catalyst 3.8

Probleem
Ik krijg (natuurlijk) hele aardige framerates en resoluties in alle spellen en benchmarks. (q3a, 3dm2001se, 3dm2003, ghost recon, etc.) Maarrrr, het lijkt wel alsof ik die frames in chunks langskomen, zodat je toch 3 keer per seconde het beeld ziet schokken. Dit is vooral heel erg goed zichtbaar bij opzijschuivende beelden. Bijvoorbeeld de kerktoren in 3dmark 2001 dragothic. Die schuift opzij, maar niet in een stuk. Hij hapert, zodat de onderkant achterloopt op de bovenkant van de toren.

Zelf geprobeerd
Niewe WinXP install
Andere Intel Chipset drivers
Catalyst 3.6, 3.7, 3.8 + Omega

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:42
al met v-sync gespeeld ?
hogere hz instellen?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Heb je een TFT scherm ? op lagere of op sommige resoluties (spellen etc..)wil het er weleens wat minder mooi uitzien, vooral schokken. Komt door aantal HZ (meestal 60 of 75)

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 17:51

DaOverclocker

Overclocker for life...

Waarschijnlijk komt dit omdat je vsync uit staat.
Hierdoor gaat hij het beeld verversen voor dat het beeld in totaal op het scherm is geweest. hierdoor krijg je dus dat de bijv de onderste helft al vernieuwd is en de bovenste dus niet, hierdoor lijkt het te schokken.
zet dit dus aan! )krijg je wel lagere framerate dorr, maar tis veel beter speelbaar!

systeem specs

Verwijderd

Door vsync uit te zetten krijg je zeg maar teared frames, de onderste helft is dus al nieuw en de bocenste in bijvoorbeeld nog aan het verversen, daardoor lijkt het net of je beeld af en toe blijft hangen, beter zet je vsync gewoon weer aan want dan word het beeld in games gewoon veel smoother en speelbaarder.

• Xylexis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-01 16:35

Xylexis

Life is a bitch, then you die

Waarschijnlijk heb je een check programma'tje lopen, ik heb het zelf ook gehad, ik had asusprobe draaien, die checkt elke 5 sec hoe warm je cpu is enzo, dus elke 5 sec komt er een schokje, je kan hem helemaal uitzetten, of je cpu check gewoon op 60 sec zetten, krijg je elke 60 sec een schokje.
Ik hoop dat het helpt

Verwijderd

Topicstarter
Maar VSync is een setting in de spellen? Of in de props van de ATi driver?
Het is namelijk precies dat. Ik heb nog eens gekeken en er lopen ook wel eens lijnen door het beeld (horizontale) waarvan je duidelijk kunt zien dat onder en boven die lijn niet dezelfde frame wordt afgebeeld.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 19:49 ]

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

eigenschappen beeldscherm - instellingen - geavanceerd - 3d - aangepast - wachten op vert sync -->altijd aan

(met de nieuwe drivers he)

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Pagina: 1