Toon posts:

[Apache] IE pakt localhost nie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wou vandaag de apache 1.3 server installeren op een windows 98 se computer zonder internet. Ik dat doen enzo, alles verliep perfect, maar toen startte ik IE op en typte localhost in, maar ik kreeg niks te zien, alleen een melding van IE of ik verbinding met Inet wou maken of Offline werken. Beide knoppen geprobeerd, beide niks uitgehaald :). Dus toen dacht ik van: er zit hier geen netwerk op geconfigureerd, dus ik probeer een soort van virtual network te maken ofzo. Is naar mijn weten mislukt, want IE probeerde nog steeds verbinding te maken.

Ik weet niet of het probleem nou in windows, ie, of apache zit (apache denk ik niet). Ik denk zelf dat het probleem ligt aan het feit dat ik een oudere versie van IE draai (5.0, doe er morgen 6.0 op).

Heeft iemand anders ook ervaring ofzo met het draaien van apache op een internetloos computertje, of is dat stomweg niet mogelijk? Ow jah ik heb niet de mogelijkheid om netschaap te testen of die t wel doet, want t is namelijk niet mijn computer en ik wil zo min mogelijk met die computer kloten + ik heb geen zin om een cdtje te gaan branden voor Netschaap :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38

curry684

left part of the evil twins

Softwareconfigurate -> Software Algemeen :)

Professionele website nodig?

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 20:09

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Je browser moet niks uit maken voor het kunnen bekijken van localhost. Probeer het eens met het adres 127.0.0.1

Je kunt gewoon een server draaien op een computer waar geen internet op staat (heb ik zelf ook een tijdje gedaan)

edit:
Osiris wees een foutje aan

[ Voor 10% gewijzigd door dArtagnan op 09-10-2003 23:31 ]

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 22:43
Check ff of de hosts file wel goed is, of maak die zonodig een aan. Je kunt hierin namelijk een alias opgeven voor een domeinnaam (en localhost is een domeinnaam) en dus kan het zijn dat je localhost naar een ander IP wijst dan 10.0.0.127.

Verwijderd

Topicstarter
FlamerX schreef op 09 October 2003 @ 23:11:
Check ff of de hosts file wel goed is, of maak die zonodig een aan. Je kunt hierin namelijk een alias opgeven voor een domeinnaam (en localhost is een domeinnaam) en dus kan het zijn dat je localhost naar een ander IP wijst dan 10.0.0.127.
en waar moet ik die aanmaken :? (sorry ben op dit gebied echt zware n00b)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
C:\Windows\system\hosts geloof ik bij Win98..

En het is trouwens 127.0.0.1 hoor :X

Probeer eens: ping 127.0.0.1 in een DOS-Boxje?

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:28
Heb je Apache wel opgestart? (Start->Program Files->Apache HTTP Server->Control Apache Server->Start). Onder NT, 2000 en XP zal Apache namelijk als Service kunnen draaien, maar onder 9x zal dit handmatig opgestart moeten worden....

Als het goed is zal Apache in die dosbox blijven draaien, deze moet je dus niet afsluiten.
Mocht er iets in de configfiles van apache niet goed staan zal je het ook in hetzelfde venster zien.

[ Voor 3% gewijzigd door ironx op 09-10-2003 23:31 ]

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Osiris schreef op 09 oktober 2003 @ 23:23:
C:\Windows\system\hosts geloof ik bij Win98..
C:\Windows\hosts

overigens staat er een file hosts.sam dit is een sample die file dient dus GEEN extensie te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor zover voor de tips! kga morn eens kijken of t me dan wel lukt :). Als iemand nog andere tips heeft of weet ik veel wat-> hier posten graag :)
Pagina: 1