vaag prob: kaart S3 werkt wel op MSI niet DFI

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:15
ik heb hier een machine staan met een DFI AD 73 moederbord en een S3/SAVAGE W/32mb agp

wanneer ik de pc opstart gebeurd er eerst een piep alsof er geen agp kart inzit; na een reboot geen enkele piep.

Doe ik de kaart in m'n msi mobo werkt alles prima.

Haal ik de kaart van het msi moederbord; een GF2TI; en deze in het dfi mobo druk werkt die ook!?!

Ik snap het niet; wat kan er zijn?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:25

talin

ES-MA

kijk hier eens : FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)
daar staat onder een aantal opstellingen die wel en niet werken :
Verder kan het ook zijn dat je mobo te oud is voor de videokaart. Nieuwe videokaarten lopen op 1.5v, sommige oudere moederborden ondersteunen dat niet en lopen nog op 3.3v. En als je nog een 3.3v videokaart hebt op een 1.5v moederbord dan boot de pc hoogstwaarschijnlijk ook niet. De voltages die jouw moederbord gebruikt kun je in je handleiding terugvinden, en anders lukt dit wel op de site van de fabrikant.
ik weet niet hoe oud of nieuw je kaarten en moederborden zijn ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik denk dat je AGP slot een beetje naar de 'mallemoeren' is...
Of je AGP slot maakt geen contact met je kaartje :(
Probeer de kaart eens goed aan te drukken, en maak het DFI moederbord goed schoon ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zie de FAQ quote van talin hierboven, de Savage is zeker een 3.3V kaart, je geeft verder geen info over wat voor MSI mobo je hebt, maar het zal wel 1.5V only zijn...
En mocht dit niet het geval zijn- tja, volgende keer volledigere info geven :P

/faq - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.