Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL]hdd bracket power-connector

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeienavond mensen,

ik zit met een probleempje!!
ik haal net mijn harddisk uit mijn bracket (om wat data over te zetten :) )maar nu blijkt dat het zwartje stroomdraadje die naast de rode zit los geschoten is :'(. Nou was mijn vraag of dit ene draadje echt nodig is. Ik hoor wel eens van mensen dat sommige draadjes weer unieke functies hebben behalve stroom aanvoeren.
graag wacht ik op een antwoord :D

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Je hebt maar 1 zwarte nodig in principe, maar het is een beetje lullig als je HD net die gebruikt.... proberen en anders vastzetten. je molt er niets mee

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is inderdaad waar.
waarom zitten er dan 2 van die zwarten op dan?
Thanks
:D

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 22:25 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Inderdaad.. Zo heb ik ooit in een grijs verleden een doublespeed cdrom-speler gesloopt door hem in een tulip pc te plaatsen die per molex slechts 3 draden had. Er was maar 1 zwarte draad, en die zat net bij die speler niet aangesloten..

Dat was overigens nog in de tijd dat doublespeed spelers erg duur waren :X

Alle zwarte draden zijn in de voeding overigens wel op elkaar aangesloten, dus de draad heeft geen andere functie :)

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks twynn :)

Verwijderd

je kan het ook zien onderop je harddisk, vaak zijn de middelste 2 pennen op 1 printbaan gesoldeerd.

Verwijderd

Topicstarter
ja idd ik zie het
er staat gnd 2 keer bij
Pagina: 1