Toon posts:

[Server]HP Thin Clients

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Om te beginnen weet ik niet precies of NOS het goeie forum is voor deze topic, zo niet verzoek ik de mods vriendelijk hem te verplaatsen :)

Enige tijd gelden viel mijn oog op de Thin Clients van HP:
http://www.hp-expo.com/nl...al/thinclients/entry.html

Deze Thin clients hebben een Transmeta proc. Het grote voordeel van Transmeta procs is dat ze zeer energie zuinig zijn, denk aan 8 a 18 Watt. Dit maakt ze in (mijn ogen) ideaal voor server doeleinde. Bovendien zijn ze erg goedkoop in vergelijking met de IBase transmeta bordjes, een thin client kost circa 400 euro en een Ibase kost 600 a 700 euro.

MAAAAAARRRRRRRR (je voelde em al aankomen :) ) deze thin clients zijn er eigenlijk voor gemaakt om aangestuurd te worden door een server (om het anders te stellen; ze werken gewoon NIET zonder server). Ze bezitten ook geen HD alleen maar flash geheugen.

Heeft iemand enig idee of het mogenlijk zou zijn om er linux op te krijgen, of deze thin clients op een andere manier te "slopen" zodat ik goedkoop aan een transmeta proc + moederbord kom en er Linux op kan zetten? Ik heb al aardig wat afgegoogled maar ik geloof niet dat er al veel hacking gedaan is :(

• blax
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:31
Ik weet dat die een oud topic is maar toch wil ik dit hier even kwijt. Volgens mij is mogelijk om een HP THin client als server te gebruiken. Ik zat hier zelf namelijk ook al aan te denken. Zelf dacht ik er aan om er een externe hd aan één van de usb poorten te hangen en daarop een linux distributie te draaien. Je kunt namelijk in de bios van deze thin clients instellen van waar er geboot moet worden dus volgens mij moet dit werken.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:25

zomertje

Barisax knorretje

Als je hier een topic over wil dan stel ik voor dat je je eigen topic opent. Zorg dat je dan in de topicstart een duielijke vraag of discussieonderwerp stelt met informatie over je plannen/zoekresultaten en eventuele tests. Er zijn ook mensen bezig met booten van USB sticks en andere leuke experimenten. :)

Dit topic is oud en niet zo zinvol. Ik sluit deze nu dus ook.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Dit topic is gesloten.