Ik ben nu een LCD schermpje in elkaar aant knutselen, nu heb ik de essentiele lijnen gesoldeerd, maar nu wil ik hem testen, kan ik dit ook doen zonder de VLc, VB+ en de VB- aansluiting, zonder dat ik iets mol?
de LCD zelf heeft ook stroom nodig hoor. de backlight hoef je niet aan te sluiten voor de test maar veel verschil zal het wel niet maken
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Verwijderd
dat zijn toch gewoon je voedingslijnen 
als het alleen je backlite is maakt het idd niet uit
maar dat heb verder niets met je solderen te maken, want die backlite staat helemaal "los" van de rest van je lcd
als het alleen je backlite is maakt het idd niet uit
maar dat heb verder niets met je solderen te maken, want die backlite staat helemaal "los" van de rest van je lcd
En wat is Pin3 dan op een standaard HD44780 display?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 22:28 ]
zolang je zorgt dat de polariteit goed is, kan je niet al te veel misdoen. je sluit de plus, de min en het contrast aan, en je zult mooi beeld krijgen, en dan weet je dat ie het doet 
Pin3 is gewoon het contrast, dat sluit je voor te testen best aan op ofwel de +5V of de 0V, ik weet niet meer juist welke, maar het maakt niet zoveel uit, het ene is maximaal contrast (heel donkere letters) en het andere is bijna geen contrast (zie je gewoon nix)
Pin3 is gewoon het contrast, dat sluit je voor te testen best aan op ofwel de +5V of de 0V, ik weet niet meer juist welke, maar het maakt niet zoveel uit, het ene is maximaal contrast (heel donkere letters) en het andere is bijna geen contrast (zie je gewoon nix)
[ Voor 42% gewijzigd door Ibex op 09-10-2003 22:31 ]
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Verwijderd
Vlc moet je wel aansluiten, dit is het contrast, met een potmetertje aan de ground hangen. geen prik hierop == geen beeld (regelt de "zwartheid" van de kristallen, geen prik = geen kleur)
Net andersom, contrast pen aan massa = donkerVerwijderd schreef op 09 October 2003 @ 22:30:
Vlc moet je wel aansluiten, dit is het contrast, met een potmetertje aan de ground hangen. geen prik hierop == geen beeld (regelt de "zwartheid" van de kristallen, geen prik = geen kleur)
Om te testen kun je hem gewoon aan massa leggenVerwijderd schreef op 09 October 2003 @ 22:39:
duss hier moet iets van 5 volt op staan?
Verwijderd
om tekst op een lcdtje te krijgen in dos kan je het beste lcdprint gebruiken.
http://www.geocities.com/...46/player/OtherUtils.html
http://www.geocities.com/...46/player/OtherUtils.html
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 23:52 ]
Pagina: 1